- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
14.11.2019 N 1322/6/99-00-04-02-06-15/ІПК |
Державна податкова служба України, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит Товариства стосовно надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з питань акцизного податку, та надає відповіді на порушені у зверненні питання.
У зверненні Товариство зазначає, що на сьогоднішній день зареєстроване платником акцизного податку та має зареєстрований акцизний склад і є його розпорядником, має ліцензію на право оптової торгівлі пальним. Товариство здійснює імпорт підакцизних (метанол, гексан, тощо) і використовує їх виключно для власного споживання у виробництві непідакцизних товарів.
Підакцизні товари зберігаються у тарі виробника в основному, в металевих бочках (200 л), пластикових кубах (1 куб. м) або скляній тарі (2,5 л). Кількість підакцизних товарів на складі не перевищує 200 кубічних метрів і обсяг обороту протягом календарного року не перевищує 1000 кубічних метрів.
Підприємство запитує:
1. Чи можна анулювати реєстрацію акцизного складу у разі, якщо загальна місткість розташованих на ньому ємностей для навантаження- розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів, та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операції з реалізації та зберігання пального іншим особам, за умови, що зберігання підакцизних товарів у приміщенні, що раніше було зареєстроване як акцизний склад, продовжиться після анулювання реєстрації акцизного складу у межах параметрів визначених підпунктом 14.1.6 п. 14.1 ст.
14 Кодексу.
2. Чи може Товариство, після анулювання реєстрації акцизного складу, використовувати ліцензію на оптову торгівлю пальним, як таку, яка дає право на зберігання пального?
3. Який порядок складання імпортером пального акцизної накладної при ввезенні пального на митну територію України та переміщенні з пересувного акцизного складу (автомобіля перевізника) на місце зберігання пального, яке не є акцизним складом, де імпортер не має зареєстрованого акцизного складу, зберігає та використовує пальне виключно для власного споживання?
4. Який порядок складання імпортером пального акцизної накладної при використанні пального для власного споживання, де імпортер не має зареєстрованого акцизного складу, а зберігає пальне в місці зберігання?
До запитань 1, 3 та 4.
З 01.07.2019 р. набули чинності норми підпунктів 14.1.6, 14.1.6-1, 14.1.224 та 14.1.224-1 пункту 14.1 статті
14 Кодексу, якими визначено поняття акцизних складів, акцизних складів пересувних та їх розпорядників.
Акцизний склад, зокрема - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Відповідно до підпункту 14.1.224 пункту 14.1. статті
14 Кодексу розпорядник акцизного складу - зокрема, суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.
Разом з цим, згідно з частини 2 підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті
14 Кодексу реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього
Кодексу це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Відповідно до п. 232.1 ст.
231 Кодексу обсяги ввезеного на митну територію України пального або спирту етилового обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в такій послідовності:
................Перейти до повного тексту