- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
25.10.2019 N 1025/6/99-00-04-01-04-15/ІПК |
Державна податкова служба України відповідно до п. 52.5 ст.
52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула запит (далі - Товариство) щодо отримання податкової консультації стосовно практичного застосування окремих норм податкового законодавства з урахуванням змін, внесених до Кодексу та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство звертається з проханням надати відповідь на наступні питання:
1. Чи зобов'язаний ТОВ реєструвати акцизний склад, якщо підприємство зберігає та реалізує пальне в закритій тарі Виробника на території орендованого складського приміщення?
2. Чи зобов'язаний ТОВ отримувати ліцензію на реалізацію пального, якщо підприємство зберігає та реалізує пальне в закритій ємності об'ємами 1, 5, 10, 25, 50 та 209 літрі Виробника на території орендованого складського приміщення?
3. Який вид ліцензії необхідно отримувати при умові, що складське приміщення використовується платником виключно як місце тимчасового зберігання пального у закритій тарі Виробника з метою його подальшого постачання/реалізації покупцям?
4. Чи потрібно платнику, який зберігає пальне, та який отримав ліцензію на оптову торгівлю пальним без місця реалізації, отримувати окрему ліцензію на зберігання пального?
5. Чи необхідно обладнувати акцизний склад пристроями виміру (витратоміри-лічильники і рівнеміри-лічильники, тощо) за умови, що у складських приміщеннях відсутні резервуари, а пальне, зберігається та реалізується у закритій тарі і ємностях об'ємами 1, 5, 10, 25, 50 та 209 літрі Виробника?
6. Чи будуть застосовуватися до платника штрафні санкції за відсутність ліцензії на зберігання чи торгівлю акцизними товарами у тому випадку, якщо органами митного контролю України під час здійснення операції з імпорту буде винесено рішення про необхідність коригування митної декларації платника в частині перекваліфікації товару за кодом УКТ ЗЕД, а саме згодом таке коригування буде визнане неправомірним?
Щодо питання 1
Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст.
14 Кодексу акцизний склад - це:
а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом:
а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб'єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб'єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
Тобто, для визначення приміщення або території поняттю акцизного складу береться до уваги загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального і загальний обсяг пального, який отримує власник або користувач такого приміщення або території протягом календарного року, а також, здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Реалізація пального - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Розпорядником акцизного складу є суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (пп. 14.1.224 п. 14.1 ст.
14 Кодексу).
Відповідно до п. 22 підрозділу 5 розділу XX
Кодексу платники податку зобов'язувалися з 01.05.2019 р. до 01.06.2019 р. зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку були б станом на 01.07.2019 р.
А також суб'єкти господарювання, які відповідали визначенню платників податку з 01.07.2019 р., зобов'язувалися до 01.07.2019 р. зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку були б станом на 01.07.2019 р.
Кодексом передбачено, що один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Таким чином, Товариству необхідно буде реєструвати акцизний склад у разі, якщо приміщення або територія підпадає під визначення поняття акцизного складу відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст.
14 Кодексу.
................Перейти до повного тексту