1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
13.04.2018 № 168
Про затвердження Концепції Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи
Відповідно до статті 151 і пункту 8 частини першої статті 152 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та з метою забезпечення реалізації Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" у частині створення та належного функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Концепцію побудови Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - Концепція ЄСІТС), що додається.
2. Державному підприємству "Інформаційні судові системи", як адміністратору ЄСІТС:
• відповідно до наказу Державної судової адміністрації України від 2 березня 2018 року № 99 "Про забезпечення створення і функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи" надіслати на погодження до Державного агентства з питань електронного урядування Концепцію ЄСІТС;
• після погодження Державного агентства з питань електронного урядування надіслати погоджену Концепцію ЄСІТС до ДСА України.
3. Управлінню організаційного забезпечення та контролю ДСА України (Парубченко Т.В.) довести копію цього наказу до Державного підприємства "Інформаційні судові системи".
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Чорнуцького С.П.
Голова З. Холоднюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
судової адміністрації України
13.04.2018 № 168
КОНЦЕПЦІЯ
побудови єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Широке впровадження інформаційних технологій в роботу судів, органів та установ системи правосуддя, а також автоматизація їх діяльності - ключовий аспект Стратегії реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015-2020 роки (далі - Стратегія), схваленої Указом Президента України від 20 травня 2015 року № 276, та Концепції оптимізації інфраструктури забезпечення органів судової влади (далі - Концепція), схваленої Радою з питань судової реформи 28 грудня 2015 року.
На виконання вимог Стратегії та Концепції внесено низку суттєвих змін до законодавства щодо організації діяльності судів, органів та установ системи правосуддя та порядку забезпечення їх функціонування. Серед визначальних змін, які стосуються автоматизації здійснення правосуддя, став прийнятий 3 жовтня 2017 року Закон України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" , який набрав чинності 15 грудня 2017 року.
Відповідно до вимог цього Закону в судах України, у Вищій раді правосуддя, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Державній судовій адміністрації України, їх органах та підрозділах має бути забезпечено функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі - ЄСІТС). На перехідний етап до впровадження ЄСІТС рішенням Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 внесено зміни до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, якими вже передбачено запровадження ряду інструментів електронного правосуддя.
Побудова ЄСІТС передбачає автоматизацію ділових процесів, включаючи загальний та процесуальний документообіг, розгляду судових справ, складання оперативної та аналітичної звітності, надання інформаційної допомоги суддям, а також процесів, які забезпечують фінансові, майнові, організаційні, кадрові та інформаційно-телекомунікаційні потреби органів судової влади.
Запропонована даною концепцією модель побудови ЄСІТС надасть можливість здійснювати дистанційну комунікацію між судом і учасниками судового процесу шляхом використання відеоконференцзв'язку та обміну процесуальними документами в електронній формі.
Більш інтенсивне використання електронного правосуддя надасть користувачам можливість звертатися до суду, оплачувати послуги, брати участь у судових провадженнях та отримувати всю відповідну документацію електронними засобами.
ЄСІТС має стати інструментом підвищення ефективності діяльності, який забезпечуватиме функціонування органів судової влади в режимі реального часу і робитиме звернення до них максимально простим і доступним для громадян, юридичних осіб, інших установ та організацій.
Реалізація концепції побудови ЄСІТС сприятиме відкритості та взаємодії органів судової влади між собою і з суміжними інститутами, забезпеченню доступності правосуддя для громадян, оптимізації витрат бюджетних коштів.
Результатом оптимізації діяльності судів, інших органів та установ системи правосуддя має стати зменшення навантаження на кожного співробітника з одночасним підвищенням ефективності роботи.
Ця концепція є основним документом, що визначає:
- основні принципи створення ЄСІТС;
- стратегію формування, функціонування та розвитку інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності судів, інших органів та установ системи правосуддя;
- методи та засоби забезпечення інформаційно-аналітичної підтримки процесів підготовки, прийняття та контролю виконання управлінських рішень шляхом автоматизованого збору, накопичення, обробки аналізу і представлення інформації.
У концепції побудови ЄСІТС визначена структура, організація та принципи побудови ЄСІТС з використанням сучасних програмно-технічних засобів.
II. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ЄСІТС
Відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" , процесуальних кодексів України ЄСІТС має забезпечити:
- ведення електронного діловодства, в тому числі рух електронних документів у межах відповідних судів, органів та установ системи правосуддя та між ними, реєстрацію вхідних і вихідних документів та етапів їх руху;
- централізоване зберігання інформації, процесуальних та інших документів в єдиній базі даних;
- захищене зберігання, автоматизовану аналітичну і статистичну обробку інформації;
- збереження справ та інших документів в електронному архіві;
- обмін інформацією та документами (надсилання та отримання інформації та документів, спільна робота з документами) в електронній формі між судами, органами та установами системи правосуддя, учасниками судового процесу, а також проведення відеоконференції в режимі реального часу;
- автоматизацію роботи судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Державної судової адміністрації України, їх органів та підрозділів;
- формування і ведення суддівського досьє (досьє кандидата на посаду судді) в електронній формі;
- віддалений доступ користувачів цієї системи до будь-якої інформації, що в ній зберігається, в електронній формі відповідно до диференційованих прав доступу;
- визначення судді (судді-доповідача) для розгляду конкретної справи у порядку, визначеному процесуальним законом;
- добір осіб для запрошення до участі у здійсненні правосуддя як присяжних;
- розподіл справ у Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Вищій раді правосуддя, її органах;
- аудіо- та відеофіксацію судових засідань, засідань Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя, її органів, їх транслювання в мережі Інтернет у порядку, визначеному законом;
- ведення Єдиного державного реєстру судових рішень (далі - ЄДРСР);
- функціонування офіційного веб-порталу "Судова влада України", веб-сайтів Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
- функціонування єдиного контакт-центру для управління запитами, іншими зверненнями;
- можливість автоматизованої взаємодії цієї системи з іншими автоматизованими, інформаційними, інформаційно-телекомунікаційними системами органів та установ системи правосуддя, органів правопорядку, Міністерства юстиції України та підпорядкованих йому органів та установ;
- можливість учасника справи, який має намір взяти участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, завчасно перевіряти в тестовому режимі зв'язок із судом;
- інші функції, передбачені Положенням про ЄСІТС.
III. АНАЛІЗ СТАНУ І ПРОБЛЕМИ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Автоматизована система діловодства суду - це сукупність розрізнених локальних баз даних різних судів, органів та установ системи правосуддя. Існуюча система підтримує тільки обмін даними діловодства методом реплікації частин баз даних. Такий громіздкий та неефективний принцип побудови автоматизованої системи добавляє певних труднощів з синхронізацією даних на центральному рівні та не забезпечує достатньої актуальності та достовірності інформації.
У судах немає єдиного програмного забезпечення, яке забезпечує автоматизацію ведення загального та процесуального діловодства. Крім найпоширеніших комп'ютерних програм "Д-3" (для місцевих та апеляційних загальних судів) та "Діловодство спеціалізованого суду" (для адміністративних та господарських судів), адміністрування якого здійснюється державним підприємством "Інформаційні судові системи", окремі суди використовують інші програмні продукти.
Зокрема, в апеляційному суді міста Києва використовується Автоматизована система електронного документообігу "Апеляція", розроблена апеляційним судом міста Києва; у Касаційному кримінальному суді Верховного Суду та Касаційному цивільному суді Верховного Суду - Автоматизована система діловодства Вищого спеціалізованого суду України, розроблена Вищим спеціалізованим судом України з розгляду цивільних і кримінальних справ. Використання судами різних програмних продуктів, слабо інтегрованих між собою, не забезпечує цілісності інформації про діяльність судів, органів та установ системи правосуддя, ускладнює її узагальнення, оброблення та використання.
Функціонування найпоширеніших програмних продуктів автоматизації діловодства суду ("Д-3", "ДСС") здійснюється з використанням застарілого програмного забезпечення системи управління базами даних Firebird 2.5. У результаті відчувається недостатньо висока продуктивність системи при виконанні певних завдань, що обумовлено також недосконалістю архітектури бази даних.
Для забезпечення фіксування судового засідання технічними засобами в судах використовуються локальні програмно-апаратні комплекси різних типів, які мають не однакові формати запису результатів фіксування, що ускладнює взаємодію з іншим програмним забезпеченням. Файли результатів фіксування зберігаються на оптичних дисках в кожному окремому суді, віддалений доступ до них відсутній. Можливість фіксування результатів судового засідання безпосередньо у хмарне сховище також відсутня.
Існуюче програмне забезпечення та програмно-апаратні комплекси, що використовується в судах, не можуть забезпечити виконання ряду функціональних завдань, зокрема:
- наявні ресурси сховищ даних через їх обмеженість та моральну застарілість не дозволяють забезпечити централізоване зберігання та обробку процесуальних та інших документів і інформації в єдиній базі даних, збереження справ та інших документів в електронному архіві;
- існуючий функціонал Автоматизованої системи документообігу суду не дає можливості спільної роботи з документами;
- розроблена підсистема "Електронний суд" потребує доопрацювання для можливості її інтеграції з іншими підсистемами ЄСІТС, у тому числі з урахуванням необхідності реєстрації офіційних електронних адрес, розмежування прав доступу на перегляд судових рішень в ЄДРСР тощо;
- наявна підсистема відеоконференцзв'язку обмежена кількістю спеціально обладнаних для цього приміщень (робочих місць) та не забезпечує мобільності проведення відеоконференцій шляхом використання лише мобільного пристрою та наявності доступу до мережі Інтернет, а організація реєстрації користувачів та розподілу прав доступу до підсистеми не дозволяє її ефективного використання навіть в межах одного суду;
- віддалений доступ користувачів цієї системи до будь-якої інформації, що в ній зберігається, в електронній формі відповідно до диференційованих прав доступу неможливий без запровадження централізованих політик керування обліковими записами користувачів;
- існуючий ЄДРСР не підтримує можливості диференційованих прав доступу його користувачів, можливості інтеграції з іншими модулями та підсистемами, зокрема для забезпечення взаємодії з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також не забезпечує належного рівня та якості знеособлення інформації;
- програмне забезпечення аудіо- та відеофіксації судових засідань та їх транслювання в мережі Інтернет не використовує консолідований центр обробки, збереження та відтворення мультимедійної інформації;
- автоматизована взаємодія судів, органів та установ системи правосуддя із іншими автоматизованими, інформаційними, інформаційно-телекомунікаційними системами органів правопорядку, Міністерства юстиції України та підпорядкованих йому органів та установ здійснюється шляхом використання великої кількості окремих модулів замість використання консолідованого інформаційного вузла.
IV. СТРУКТУРА ЄСІТС
Основними складовими ЄСІТС є такі взаємопов'язані підсистеми:
1. Загальна підсистема;
2. Єдина підсистема електронного діловодства судів, органів та установ системи правосуддя;
3. Єдиний контакт-центр судової влади України;
4. Єдина підсистема управління фінансово-господарськими процесами;
5. Комплексна система захисту інформації.
1. Загальна підсистема:
1.1. Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет);
1.2. Офіційний веб-портал "Судова влада України";
1.3. ЄДРСР;
1.4. Єдиний державний реєстр виконавчих документів (далі - ЄДРВД);
1.5. Модуль "Відкриті набори даних";
1.6. Модуль "Автоматизована взаємодія з іншими автоматизованими системами".
2. Єдина підсистема електронного діловодства судів, органів та установ системи правосуддя:
2.1. Електронний суд;
2.2. Електронне діловодство;
2.3. Модуль "Автоматизований розподіл";
2.4. Модуль "Електронний архів";
2.5. Модуль "Судова статистика".
3. Єдина підсистема управління фінансово-господарськими процесами:
3.1. Модуль "Управління персоналом, фінансовим та бухгалтерським обліком";
3.2. Інші модулі з питань управління фінансово-господарською діяльністю.
4. Єдиний контакт-центр судової влади України.
5. Комплексна система захисту інформації.
Принцип побудови ЄСІТС - "хмарні технології", що передбачають віддалену обробку та зберігання даних та надають користувачам мережі Інтернет доступ до обчислювальних ресурсів і програмного забезпечення як до онлайн-сервісу.
Для потреб ЄСІТС створюється сервіс хмарного зберігання та обробки інформації, який складається з декількох центрів оброблення даних (щонайменше двох), що містять власне апаратне забезпечення, системне програмне забезпечення з інструментами віртуалізації, системи керування базами даних, програмно-апаратний комплекс захисту інформації, та резервовані канали зв'язку необхідної швидкості.
ЄСІТС має врахувати усі ділові процеси в судах, органах та установах системи правосуддя, передбачені новими процесуальними кодексами та іншими нормами чинного законодавства із забезпеченням моніторингу стадій таких процесів та своєчасним оповіщенням причетних осіб, та посадових осіб.
1. ЗАГАЛЬНА ПІДСИСТЕМА
1.1. ОФІЦІЙНА ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА (ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ)
Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет) є основним інструментом доступу користувачів до ЄСІТС та можливості використання її сервісів.
Через Електронний кабінет здійснюється реєстрація та подальша авторизація користувачів для можливості користування всіма доступними сервісами, що входять до Електронного кабінету. Перехід між доступними користувачу сервісами не потребуватиме додаткової автентифікації.
Реєстрація та подальша автентифікація користувачів здійснюється в тому числі за допомогою ЕЦП користувача.
Доступ користувачів до Електронного кабінету для реєстрації або користування функціями електронного судочинства відкривається на сторінці офіційного веб-порталу судової влади України. Можливість доступу користувачів ЄСІТС до будь-якої інформації, що в ній зберігається, а також до сервісів ЄСІТС, забезпечується відповідно до диференційованих прав доступу таких користувачів.
Серед основних доступних користувачу сервісів Електронного кабінету - Електронний суд, сервіси пошуку ЄДРСР, моніторинг стадій розгляду судових справ, моніторинг судових засідань по справі (місце, дата і час), моніторинг нових рішень в ЄДРСР за пошуковими шаблонами, доступ до сервісів Мін'юсту. Перелік сервісів Електронного кабінету з часом буде розширюватись.
Користувачі Електронних кабінетів можуть надавати (відкликати) користувачам інших Електронних кабінетів права на різного рівня доступ до інформації та на вчинення дій від свого імені.
1.2. ОФІЦІЙНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ "СУДОВА ВЛАДА УКРАЇНИ"
Офіційний веб-портал "Судова влада України" використовується для оприлюднення публічної інформації про діяльність судів, органів та установ системи правосуддя та для надання безоплатного доступу до оприлюднених інформаційних ресурсів.
Основними завданнями веб-порталу "Судова влада України" є надання можливості громадянам та учасникам судового процесу отримувати інформацію про діяльність органів судової влади, довідкову інформацію та іншу публічну інформацію, відомості із відкритих реєстрів судової влади та інших реєстрів пов'язаних із здійсненням правосуддя в Україні, онлайн трансляції судових засідань, можливість сплати судового збору, штрафу.
Функціонування веб-порталу "Судова влада України" в обов'язковому порядку має забезпечувати:
- надання особам інформації про стан розгляду судових справ за допомогою веб-порталу у випадках, встановлених законом;
- розміщення на веб-порталі оголошень про виклик в суд осіб (відповідача, третьої особи, свідка), зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи яких невідоме;
- оприлюднення у випадках, встановлених законом, іншої інформації на веб-порталі, веб-сайтах Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
- організації технічної та інформаційної підтримки користувачів підсистем ЄСІТС за допомогою веб-порталу;
- невідкладного публікування на веб-порталі всіх протоколів автоматизованого розподілу;
- оприлюднення передбаченої законодавством інформації по судових справах про відшкодування збитків, заподіяних юридичній особі її посадовою особою, та про визнання торговельної марки (знаку для товарів і послуг) добре відомою;
- оприлюднення рішень Ради суддів України, постанов Пленуму Верховного Суду, повідомлень про кількість вакантних посад суддів у суді, інформації Вищої кваліфікаційної комісії суддів про проведення конкурсу на зайняття вакантної посади судді, зразків дисциплінарної скарги щодо судді для подання до Вищої ради правосуддя та інших зразків процесуальних документів;
- оприлюднення оголошень про виклик відповідача, третьої особи, свідка, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, номер судового провадження, місце, дата і час наступного судового засідання, на яке така особа викликається;
- опублікування відомостей щодо справ про банкрутство, які підлягають офіційному оприлюдненню, або посилання на них;
- розміщення оголошень про проведення аукціону з продажу майна боржника;
- оприлюднення офіційних статистичних та оперативних звітів щодо роботи судів, органів та установ системи правосуддя.
1.3. ЄДРСР
ЄДРСР - модуль, що забезпечує збирання, облік (реєстрацію), накопичення, зберігання, захист, пошук та перегляд електронних копій судових рішень та окремих думок суддів.
ЄДРСР має забезпечувати оброблення внесених до реєстру електронних копій судових рішень в частині можливості збереження повних текстів електронних копій судових рішень, а також знеособлених електронних копій судових рішень, в текстах яких автоматично маскуються відомості, які не можуть бути розголошені відповідно до законодавства.
ЄДРСР має забезпечити передбачений законодавством функціонал, який відсутній в існуючому на сьогодні програмному забезпеченні, зокрема:
- можливість розмежування прав доступу для користувачів щодо можливості ознайомлення з повним чи знеособленим текстом судового рішення;
- взаємодія з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Необхідність запровадження відповідного функціоналу обумовлено наступними вимогами процесуального законодавства:
- судові рішення вручаються шляхом надсилання (видачі) відповідній особі копії (тексту) повного або скороченого судового рішення, що містить інформацію про веб-адресу такого рішення у ЄДРСР;
- виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому процесуальним законодавством для вручення судових рішень, частина третя статті 120 Господарського процесуального кодексу України ;
- за наявності відповідної письмової заяви учасника справи повідомлення про призначення справи до розгляду та про дату, час і місце проведення судового засідання чи проведення відповідної процесуальної дії може здійснюватися судом з використанням засобів мобільного зв'язку шляхом надсилання такому учаснику справи текстових повідомлень із зазначенням веб-адреси відповідної ухвали в ЄДРСР;
- підставою для виконання суб'єктом державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань судового рішення, що набрало законної сили, є його примірник в електронній формі, надісланий суб'єкту державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у порядку інформаційної взаємодії між ЄДРСР та Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Інтерфейс ЄДРСР має забезпечувати зручний пошук судових рішень за реквізитами та іншими можливими критеріями, контекстний пошук за словами; доступність сервісів сортування судових рішень за можливими критеріями; можливість здійснення індивідуальних налаштувань та закладок для користувачів; інших зручних сервісів пошуку судових рішень.
Інформаційна взаємодія між ЄДРСР та іншими державними електронними інформаційними ресурсами здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному спільним актом володільця інформації реєстру та відповідного державного органу (установи), та в обсязі, необхідному для здійснення відповідним державним органом (установою) визначених законом повноважень.
1.4. ЄДРВД
ЄДРВД - електронна база даних, що забезпечує внесення, облік, накопичення, зберігання, захист та перегляд електронних виконавчих документів.
ЄДРВД, аналогічно ЄДРСР, має забезпечувати розмежування прав доступу користувачів щодо перегляду електронних виконавчих документів, та їх внесення до реєстру; доступність сервісів пошуку та сортування електронних виконавчих документів; сервісів контролю за виконанням рішень, визначених в електронних виконавчих документах, інших зручних для користувачів сервісів.
Інформаційна взаємодія між ЄДРВД та іншими державними електронними інформаційними ресурсами здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному спільним актом володільця інформації Реєстру та відповідного державного органу (установи), та в обсязі, необхідному для здійснення відповідним державним органом (установою) визначених законом повноважень.
1.5. МОДУЛЬ "ВІДКРИТІ НАБОРИ ДАНИХ"
Модуль має забезпечити оприлюднення в автоматичному режимі відкритих наборів даних на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних за допомогою механізму отримання інформації із інших підсистем ЄСІТС та формування, на основі отриманої інформації, архіву зі структурованими даними відповідно до встановлених вимог.
До відкритих наборів даних, які мають оприлюднюватися, наразі відноситься:
- Реєстр електронних адрес органів державної влади, їх посадових та службових осіб;
- Реквізити для сплати судового збору;
- ЄДРСР;
- Судова статистика;
- Перелік судів із зазначенням коду ЄДРПОУ, юридичних адрес та електронних адрес для листування;
- Реєстр судових справ з результатами автоматичного розподілу між суддями та результатами повторного автоматичного розподілу справ відповідно до положення про автоматизовану систему документообігу суду;
- Реєстр судових засідань (номер справи, суддя, сторони, результат засідання, дата і причина перенесення).
1.6. МОДУЛЬ "АВТОМАТИЗОВАНА ВЗАЄМОДІЯ З ІНШИМИ АВТОМАТИЗОВАНИМИ СИСТЕМАМИ"
Модуль має забезпечити можливість автоматизованої взаємодії ЄСІТС з іншими автоматизованими, інформаційними, інформаційно-телекомунікаційними системами органів та установ системи правосуддя, органів правопорядку, Міністерства юстиції України та підпорядкованих йому органів та установ.
Автоматизована взаємодія з іншими автоматизованими системами здійснюється координатором шини обміну даних, що виконує функцію логічного шлюзу між джерелами даних ЄСІТС та інформаційними системами державних органів України. Інтеграція ЄСІТС до загальнодержавного інформаційного простору відповідає цілям гармонійного поєднання судової влади із виконавчою та законодавчою.
Надсилання електронних документів судів, органів та установ системи правосуддя до державних реєстрів та інформаційних систем інших державних органів і установ здійснюється з центральної бази даних в автоматичному режимі відповідно до затверджених в установленому порядку регламентів.
Інформаційна взаємодія з іншими державними електронними інформаційними ресурсами здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному спільним актом ДСА України та відповідного державного органу (установи).
2. ЄДИНА ПІДСИСТЕМА ЕЛЕКТРОННОГО ДІЛОВОДСТВА СУДІВ, ОРГАНІВ ТА УСТАНОВ СИСТЕМИ ПРАВОСУДДЯ
2.1. ЕЛЕКТРОННИЙ СУД
Електронний суд - модуль, що забезпечує обмін електронними документами між судами, органами та установами системи правосуддя, фізичними особами та учасниками судового процесу.

................
Перейти до повного тексту