- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
Про затвердження Правил етичної поведінки працівників системи надання безоплатної правової допомоги
1. Затвердити Правила етичної поведінки працівників системи надання безоплатної правової допомоги, що додаються.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника директора Координаційного центру з надання правової допомоги О. Василяку.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Координаційного
центру з надання
правової допомоги
29.03.2019 № 40
ПРАВИЛА
етичної поведінки працівників системи надання безоплатної правової допомоги
I. Загальні положення
1. Ці Правила містять загальні вимоги до етичної поведінки працівників системи надання безоплатної правової допомоги (далі - система надання БПД), якими вони зобов'язані керуватися під час виконання своїх посадових обов'язків у відносинах з суб'єктами права на безоплатну первинну правову допомогу та суб'єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу (далі - суб'єкти права), а також адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
Ці Правила поширюються на працівників Координаційного центру з надання правової допомоги, регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
2. Ці Правила ґрунтуються на положеннях
Конституції України, законодавства про безоплатну правову допомогу та у сфері запобігання корупції, а також місії, баченні та цінностях системи надання БПД і спрямовані на зростання довіри суспільства до системи надання БПД, підвищення її позитивного іміджу.
3. При прийнятті на роботу працівники системи надання БПД ознайомлюються з цими Правилами. Відмітка про таке ознайомлення додається до особової справи працівника.
4. Директор Координаційного центру з надання правової допомоги, керівники регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги та їх структурних підрозділів у разі виявлення чи отримання повідомлення про порушення вимог цих Правил, в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства, зобов'язані вжити заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення відповідно до Закону України
"Про запобігання корупції" ознак кримінального або адміністративного правопорушення також поінформувати спеціально уповноважених суб'єктів у сфері запобігання корупції.
II. Основні вимоги до поведінки працівників системи надання БПД
5. Під час виконання посадових обов'язків працівники системи надання БПД повинні:
неухильно дотримуватися
Конституції та законів України, указів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, міжнародних договорів України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства юстиції України, інших нормативно-правових актів, наказів Координаційного центру з надання правової допомоги, а також цих Правил;
професійно виконувати свої посадові обов'язки, діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені
Конституцією, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Конституції та законів України;
своєчасно і в повному обсязі виконувати доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбачених
Конституцією та законами України.
6. Під час виконання своїх посадових обов'язків працівники системи надання БПД зобов'язані неухильно дотримуватись загальновизнаних етичних норм поведінки, бути ввічливими та доброзичливими, дотримуватись високої культури спілкування (не допускати використання нецензурної лексики, підвищеної інтонації, зберігати самоконтроль та стриманість), шанобливо ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, не проявляти свавілля або байдужості до їхніх правомірних дій та вимог, уникати конфліктів з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими.
7. Працівники системи надання БПД зобов'язані виконувати свої посадові обов'язки чесно і неупереджено, виявляти повагу до честі і гідності кожної особи, незалежно від расової чи національної приналежності, мови, статі, віку, віросповідання, політичних, ідеологічних, релігійних або інших особистих поглядів чи переконань, майнового стану, соціального походження, освіти, сексуальної орієнтації або інших ознак.
При виконанні своїх посадових обов'язків працівники системи надання БПД зобов'язані дотримуватися політичної нейтральності, не допускати впливу політичних інтересів на свої дії та рішення, уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати свої повноваження в інтересах політичних партій, їх осередків або окремих політиків.
8. Працівники системи надання БПД мають дбати про авторитет та позитивну репутацію системи надання БПД, що, зокрема, включає дотримання правил етикету, належного зовнішнього вигляду, забезпечення високої якості роботи, у тому числі шляхом постійного поглиблення своїх знань, умінь і навичок відповідно до функцій та завдань займаної посади, підвищення свого професійного рівня, удосконалення організації професійної діяльності.
................Перейти до повного тексту