1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
05.05.2017 № 253
(з основної діяльності)
Про реалізацію рішень Колегії ДСНС України від 28.04.2017№ 5-8
З метою реалізації рішень Колегії ДСНС України від 28.04.2017 № 5-8
НАКАЗУЮ:
1. Оголосити для виконання рішення Колегії ДСНС України від 28.04.2017 № 5 "Про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал поточного року", № 6 "Про заходи щодо протидії пожежаму природних екосистемах впродовж весняно-літнього пожежонебезпечного періоду", № 7 "Про результати фінансово-економічної діяльності підрозділів ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал 2017 року" та № 8 "Про стан виплати заробітної плати працівникам підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС", що додаються.
2. Першому заступнику Голови, заступнику Голови, керівникам департаментів та інших самостійних структурних підрозділів апарату, територіальних органів, навчальних і науково-дослідних закладів, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС під персональну відповідальність організувати роботу з реалізації рішень Колегії в повному обсязі та у визначені терміни.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Чечоткін
Державна служба України з надзвичайних ситуацій
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
28.04.2017№ 5
Про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал поточного року
Заслухавши доповіді про результати роботи ДСНС у січні-березні поточного року, Колегія відмічає виконання у цілому завдань, визначених ДСНС актами та дорученнями Президента України і Кабінету Міністрів України.
Органами та підрозділами ДСНС забезпечено оперативне реагування на 42 класифіковані надзвичайні ситуації та 18 тис. 820 пожеж, під час яких врятовано життя 1 тис. 133 особам і матеріальних цінностей на суму близько 2 млрд. гривень.
Забезпечено реалізацію Плану протидії загрозам і реагування на надзвичайні ситуації осінньо-зимового періоду 2016/2017 року.
Піротехнічними підрозділами виявлено та знешкоджено 11 тис. 900 вибухонебезпечних предметів, очищено територію загальною площею понад 940 гектарів.
Під час виконання завдань з гуманітарного розмінування звільнених територій Донецької та Луганської областей обстежено понад 851 гектар території та знешкоджено 9 тис. 638 вибухонебезпечних предметів.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 червня 2014 р. № 588-р у цілодобовому режимі продовжують роботу Міжвідомчий координаційний та регіональні штаби з питань, пов'язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
ДСНС впроваджено та здійснено заходи щодо закупівлі товарів, робіт і послуг в електронній системі закупівель системі "Prozorro" на електронних майданчиках. Зокрема оголошено тендери на закупівлю 130 автомобілів для пожежогасіння і проведення рятувальних робіт, а також 1 тис. дихальних апаратів на стисненому повітрі.
Відповідно до укладених у 2016 році договорів ДСНС отримано від ТОВ "ПК "Пожмашина"та передано до підпорядкованих підрозділів 68 пожежно-рятувальних автоцистерн.
Впродовж першого кварталу 2017 року для покращення оснащення підрозділів ДСНС отримано гуманітарну допомогу на суму понад 22 млн. грн., зокрема від Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), Українського науково-технологічного центру, Відділу оборонного співробітництва Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні та інших.
За результатами робочої поїздки керівництва ДСНС до Грузії 21 березня 2017 року підписано План спільних заходів ДСНС і Агентства з управління надзвичайними ситуаціями МВС Грузії на 2017-2019 роки.
Триває робота щодо адаптації нормативно-правової бази до сучасних вимог європейських стандартів. Продовжується робота щодо приєднання України до Механізму цивільного захисту Європейського Союзу з метою впровадження сучасних європейських підходів у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення пожежної та техногенної безпеки, здійснення державного нагляду (контролю) у цих сферах.
Установами та організаціями гідрометеорологічної служби забезпечено споживачів прогностичною інформацією і попередженнями про небезпечні та стихійні явища.
Однією з головних проблем є незабезпеченість у видатках відповідно до потреб підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, пожежних та аварійно-рятувальних підрозділів, навчальних закладів ДСНС, зокрема на оплату енергоносіїв та житлово-комунальних послуг за загальним фондом Державного бюджету України у зв'язку з підвищенням цін на зазначені цілі.
З метою забезпечення подальшого виконання завдань, визначених чинним законодавством, Колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про результати роботи ДСНС у січні-березні та завдання на другий квартал поточного року взяти до відома.
2. Вважати пріоритетними завданнями:
реалізацію Стратегії реформування Державної служби України з надзвичайних ситуацій;
забезпечення постійної готовності сил ДСНС до реагування на надзвичайні ситуації у пожежонебезпечний період 2017 року;
продовження співпраці з міжнародними організаціями стосовно надання міжнародної технічної допомоги;
подальше зміцнення матеріально-технічного забезпечення підрозділів ДСНС;
продовження роботи щодо приведення нормативно-правової бази ДСНС у відповідність із сучасними вимогами європейських стандартів.
3. Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.) забезпечити:
організацію та координацію заходів із протидії загрозам і реагування на надзвичайні ситуації, пожежі та небезпечні події під час проведення міжнародного пісенного конкурсу "Євробачення";
Строк - до 16 травня 2017 року
організацію виконання заходів щодо підвищення оперативної готовності з реагування на надзвичайні ситуації та пожежі у період святкування державних та релігійних свят, а також відзначення пам'ятних дат;
Строк - травень-червень 2017 року
подальшийконтроль за виконанням завдань аварійно-рятувальними формуваннями ДСНС, які залучені догуманітарного розмінування, проведення аварійно-рятувальних та інших робіт на звільнених від терористичних угруповань територіях Донецької і Луганської областей,надання їм методичної допомоги;
Строк - впродовж ІІ кварталу 2017 року
контроль за організацією внутрішньої, гарнізонної та караульної служби в органах управління і формуваннях Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, усуненням недоліків, виявлених під час перевірок співробітниками ДСНС;
Строк - за окремим планом
організацію виконання робіт з розмінування та очищення від вибухонебезпечних предметів території, забрудненої внаслідок надзвичайної ситуації, що виникла на 65 арсеналі Збройних Сил України (м. Балаклія Харкіської області).
Строк - до 18 травня 2017 року
4. Департаменту організації заходів цивільного захисту (Маюров М.О.) підготувати пропозиції щодо розвитку та удосконалення діяльності навчально-методичних центрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.
Строк - до 30 червня 2017 року
5. Департаменту персоналу (Доценко О.В.), керівникам територіальних органів, навчальних закладів та підрозділів центрального підпорядкування ДСНС забезпечити гарантоване працевлаштування в органах і підрозділах випускників 2017 року, які навчались за державним замовленням, згідно з отриманим рівнем освіти і набутою спеціальністю та організоване проведення вступної кампанії до навчальних закладів цивільного захисту, недопущення проявів корупційних дій членами приймальних комісій, інформування громадськості про конкурсну ситуацію та результати зарахування.
Строк - червень-вересень 2017 року
6. Управлінню гідрометеорології (Гроховецька І.Л.) забезпечити спільно з Українським гідрометеорологічним центром (Кульбіда М.І.) безперебійну та ефективну роботу гідрометеорологічних організацій щодо забезпечення органів державної влади різного рівня, суб'єктів галузей економіки та населення інформацією про фактичні та очікувані зміни гідрометеорологічних умов і стану навколишнього природного середовища, попередження про небезпечні та стихійні гідрометеорологічні явища.
Строк - постійно
7. Територіальним органам ДСНС:
ініціювати перед місцевими органами влади розгляд на засіданнях комісій з ТЕБ та НС при МОВВ питання щодо запобігання загибелі людей на водних об'єктах в купальний сезон, зокрема вжити заходів щодо облаштування пляжів, профілактичного обстеження та очищення дна водоймищ, підготовки комунальних рятувальних служб тощо;
Строк - до 16 жовтня 2017 року
організувати та провести Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності, Тижні безпеки дитини у загальноосвітніх, професійно-технічних та дошкільних навчальних закладах;
Строк - травень-жовтень 2017 року
здійснити перевірки місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо стану готовності місць масового відпочинку населення на водних об'єктах;
Строк - травень-червень 2017 року
організувати та провести на базі Консультаційних центрів спільні наради, засідання за "круглим столом" з обговорення проблемних питань з дерегуляції підприємницької діяльності;
Строк - до 28 червня 2017 року
посилити проведення профілактичної роботи серед населення щодо попередження травмування та загибелі людей під час пожеж, акцентувати увагу на пожежах, що виникають у побуті через необережне поводження з вогнем та недотримання основних вимог безпеки;
Строк - впродовж ІІ кварталу 2017 року
про виконання вищезазначених заходів доповісти в установлені терміни через Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям (Щербаченко О.М.).
8. Територіальним органам, підрозділам центрального підпорядкування ДСНС забезпечити:
організацію виконання заходів щодо підвищення оперативної готовності з реагування на надзвичайні ситуації та пожежі у період святкування державних та релігійних свят, а також відзначення пам'ятних дат;
Строк - травень-червень 2017 року
виконання заходів, передбачених Планом протидії загрозам і реагування на надзвичайні ситуації, пожежі та небезпечні події під час проведення міжнародного пісенного конкурсу "Євробачення";
Строк - до 16 травня 2017 року
про виконання вищезазначених заходів доповісти в установлені терміни через Департамент реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.).
9. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника та заступника Голови ДСНС відповідно до розподілу функціональних обов'язків і повноважень.
Голова Колегії М. Чечоткін
Державна служба України з надзвичайних ситуацій
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ
28.04.2017№ 6
Про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж весняно-літнього пожежонебезпечного періоду
Розглянувши інформацію про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж весняно-літнього пожежонебезпечного періодуКолегія відмічає, що аналіз протидії пожежам у природних екосистемах України у 2016 році свідчить про зменшення загальної кількості загорянь у лісових масивах, на торфовищах, сільгоспугіддях та відкритих ділянках місцевості порівняно з попередніми роками.
Так, у лісовому фонді держави кількість пожеж зменшилася у 2,4 рази (2016 рік - 941 пожежа, 2015 рік - 2 тис. 213 пожеж), а площа, пройдена вогнем, у 2,3 рази (2016 рік - 1 тис. 101 га, 2015 рік - 2 тис. 557 га). Найбільша кількість лісових пожеж виникла у Херсонській - 169 пожеж (на площі 108 га), Дніпропетровській - 163 (76 га) та Запорізькій - 109 (207 га) областях.
На торфовищах кількість пожеж зменшилася у 2,1 рази (2016 рік - 310 пожеж, 2015 рік - 666 пожеж), а площа, пройдена вогнем, у 6 разів (2016 рік - 226 га, 2015 рік - 1 тис. 349 га). Найбільша кількість торф'яних пожеж виникла у Київській - 119 пожеж (на площі 33 га), Волинській - 51 пожежа (39,6 га) та Львівській - 36 пожеж (21,6 га) областях.
На сільгоспугіддях кількість пожеж зменшилася на 34 % (2016 рік - 321 пожежа, 2015 рік - 488 пожеж), а площа, пройдена вогнем, у 1,8 рази (2016 рік - 1 тис. 126 га, 2015 рік - 2 тис. 7 га). Найбільша кількість цих пожеж виникла у Донецькій - 101 пожежа (на площі 254 га), Вінницькій - 70 пожеж (180 га) та Тернопільській - 35 пожеж (159 га) областях.
На відкритих ділянках місцевості (суха трава, сміття, залишки рослинності тощо) кількість пожеж зменшилася на 9,2 % (2016 рік - 19 тис. 775 пожеж, 2015 рік - 21 тис. 779 пожеж), а площа, пройдена вогнем, у 1,6 рази (2016 рік - 15 тис. 526 га, 2015 рік - 25 тис. 75 га). Найбільша їх кількість виникла у Дніпропетровській - 3 тис. 620 пожеж (на площі 3 тис. 184 га), Одеській - 3 тис. 157 пожеж (3 тис. 290 га) та Запорізькій - 2 тис. 491 пожежа (599 га) областях.
Основними причинами виникнення пожеж у природних екосистемах залишаються випалювання сухої рослинності, недотримання населенням заходів пожежної безпеки, перебуваючи в лісових масивах, та порушення правил пожежної безпеки під час проведення лісогосподарських робіт.
Основними проблемними питаннями щодо організації лісокористувачами охорони та захисту лісів від пожеж є:
недостатня взаємодія з органами місцевого самоврядування щодо проведення роз'яснювальної роботи з населенням про недопущення випалювання сухостою та побутових відходів поблизу лісових масивів і торфовищ;
слабка організація інформування населення через засоби масової інформації про дотримання вимог пожежної безпеки в лісах;
недостатній резерв у лісогосподарських підприємствах пально-мастильних матеріалів для гасіння лісових пожеж.
Крім цього, лісокористувачами незадовільно проводиться робота щодо створення належної інфраструктури захисту лісів від пожеж, зокрема: будівництво протипожежних водойм, влаштування пірсів для забору води, створення лісових пожежних станцій і комплектація їх працівниками, технікою і засобами пожежогасіння.
До пізнього виявлення лісових пожеж та поширення їх на великі площі призводить неорганізоване Держлісагентством та іншими лісокористувачами (Мінприроди, Міноборони, Мінінфраструктури, ДАЗВ) авіаційне патрулювання лісових масивів.
Негативно на збереження лісів від вогню впливає недостатнє використання природоохоронними органами, зокрема Державною екологічною інспекцією та місцевими органами виконавчої влади, заходів адміністративного впливу до власників, що утримують свої земельні ділянки у пожежонебезпечному стані, а також осіб, які здійснюють несанкціоноване випалювання сухої рослинності.
У цій ситуації територіальні органи ДСНС зобов'язані разом з органами влади, лісокористувачами та власниками земельних ділянок і торфовищ вжити у межах своєї відповідальності вичерпних заходів щодо захисту природних екосистем від пожеж.
З метою вжиття заходів щодо запобігання виникненню пожеж у природних екосистемах і забезпечення оперативного реагування на них у пожежонебезпечний період 2017 року
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію про заходи щодо протидії пожежам у природних екосистемах впродовж весняно-літнього пожежонебезпечного періоду взяти до відома.
2. Керівникам територіальних органів ДСНС та Спеціального авіаційного загону (Коробка І.М.):
2.1. Проаналізувати в зонах відповідальності причини виникнення пожеж у природних екосистемах та розробити спільно з регіональними службами цивільного захисту заходи щодо їх попередження.
Строк - до 10 травня 2017 року
2.2. Ініціювати розгляд на засіданнях обласних,міськихі районних комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій питання щодо протипожежного захисту природних екосистем і затвердження на 2017 рік комплексу заходів з протидії пожежам у лісових масивах, природних заповідниках, лісопаркових зонах, на торфовищах, сільгоспугіддях та інших земельних ділянках.
Строк - до 15 травня 2017 року
2.3. Уточнити плани реагування на пожежі в природних екосистемах та порядок взаємодії із службами цивільного захисту на випадок спільних дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, пов'язаних з пожежами у лісових масивах, на торфовищах та сільгоспугіддях.
Строк - до 10 травня 2017 року
2.4. Провести розрахунки сил і засобів, що можуть бути залучені до гасіння пожеж у природних екосистемах, та забезпечити їх постійну готовність.
Строк - до 10 травня 2017 року
2.5. Уточнити склад мобільних оперативних груп та перевірити готовність пересувних пунктів управління до розгортання у разі виникнення пожеж у природних екосистемах. Забезпечити пересувні пункти управління штатними метеокомплектами МК-3 для інструментального контролю метеорологічної ситуації в районі гасіння лісових пожеж.
Строк - до 10 травня 2017 року
2.6. Організувати у взаємодії з місцевими органами влади, підприємствами Держлісагентства та іншими лісокористувачами цілодобовий моніторинг пожеж у природних екосистемах та забезпечити обмін інформацією про оперативну обстановку.
Строк - впродовж пожежонебезпечного періоду
2.7. Забезпечити своєчасне залучення пожежно-рятувальних підрозділів до гасіння пожеж у природних екосистемах на початкових стадіях їх виникнення та вживати заходів щодо залучення до гасіння служб цивільного захисту, підприємств, організацій, власників і орендарів земельних ділянок, торфовищ, лісокористувачів та місцевого населення.
Строк - впродовж пожежонебезпечного періоду
2.8. У разі загрози переростання пожеж до рівня надзвичайних ситуацій максимально використовувати можливості сил і засобів гарнізонів ДСНС та обласних служб цивільного захисту для їх гасіння, надання допомоги постраждалим, захисту населених пунктів і об'єктів економіки.
У випадку вичерпання можливостей гарнізону щодо гасіння лісової пожежі своєчасно інформувати ДСНС про необхідність додаткового залучення наземних сил і засобів з інших регіонів та пожежної авіації Спеціального авіаційного загону.
Строк - впродовж пожежонебезпечного періоду
2.9. Під час гасіння масштабних пожеж у природних екосистемах, у тому числі під час комплексного застосування наземних і повітряних сил, розгортати систему управління, яка повинна мати наземні та повітряні пункти управління.
Під час залучення додаткових сил і засобів визначати основні та запасні маршрути висування техніки, місця зустрічі та зосередження цих сил, організовувати їх розміщення і харчування на польових пунктах життєзабезпечення, забезпечувати техніку пально-мастильними матеріали на весь період гасіння лісової пожежі.

................
Перейти до повного тексту