- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Повідомлення
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова
Відповідно до Закону України
"Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) за заявою ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна", ПрАТ "Хайдельбергцемент Україна", ПАТ "Подільський цемент", яку підтримало ПрАТ "Івано-Франківськцемент" рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) від 02.07.2018 № АД 394/2018/441105 порушено антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова.
Зазначеним рішенням Комісії об’єктом розслідування встановлено:
цемент, зокрема клінкери цементні та портландцемент (далі - Товар), що класифікуються згідно з УКТЗЕД за кодами:
2523 10 00 00 ,
2523 29 00 00 походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова.
Періодом дослідження визначено чотири річні періоди:
1й річний період: 01.01.2015 - 31.12.2015;
2й річний період: 01.01.2016 - 31.12.2016;
3й річний період: 01.01.2017 - 31.12.2017;
4й річний період: 01.04.2017 - 31.03.2018.
Період розслідування - 01.04.2017 - 31.03.2018.
За результатами проведеного розслідування, розглянувши матеріали Мінекономрозвитку, Комісія встановила:
ПрАТ "Дікергофф Цемент Україна", ПрАТ "Хайдельбергцемент Україна", ПАТ "Подільський цемент" та ПрАТ "Івано-Франківськцемент" є належним національним товаровиробником у розумінні положень пункту 16 статті
1 Закону, оскільки їх частка в загальному виробництві Товару в Україні становила понад 50 %;
Товар, який виробляється національним товаровиробником, у розумінні положень пункту 26 статті
1 Закону є подібним до Товару, що є об’єктом розслідування;
наявність протягом періоду розслідування демпінгового імпорту в Україну Товару походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу. Демпінгова маржа становила:
для виробника ЗАТ "Осколцемент" та експортера ЗАТ "ЄВРОЦЕМЕНТ трейд" (обидва Російська Федерація) - 114,95 %
для інших виробників/експортерів Товару походженням з Російської Федерації - 114,95 %;
для виробників/експортерів Товару походженням з Республіки Білорусь - 57,03 %;
для виробника/експортера ЗАТ "Рибницький цементний комбінат" (Республіка Молдова) - 94,46 %;
для інших виробників/експортерів Товару походженням з Республіки Молдова - 94,46 %;
обсяги демпінгового імпорту Товару походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова за період дослідження зросли в абсолютних показниках на 286,14 %, відносно споживання Товару на внутрішньому ринку України - на 229,47 % та відносно загальних обсягів виробництва Товару в Україні - на 253,68 %. Відповідно до частини четвертої статті
10 Закону для оцінки сукупного впливу імпорту з декількох країн було встановлено, що в кожній країні наявна демпінгова маржа вище, ніж мінімальний рівень, та обсяг демпінгового імпорту не є незначним;
факт заподіяння істотної шкоди національному товаровиробникові. За період дослідження відбулося погіршення ряду фінансовоекономічних показників національного товаровиробника, зокрема скорочення частки національного товаровиробника на внутрішньому ринку України - на 10,41 %; зниження рівня зайнятості працівників на 1,53 %, зростання обсягів залишків Товару на складах - на 29,22 %. Підприємства національного товаровиробника за період дослідження були неліквідними і відбулося суттєве погіршення рентабельності та фінансового результату від діяльності на внутрішньому ринку в період розслідування порівняно з попереднім періодом;
наявність у країнах експорту значного експортного потенціалу, що підтверджується їх суттєвим обсягом невикористаних виробничих потужностей, які перевищують обсяги споживання Товару на внутрішньому ринку України більше ніж у 5,5 раза;
демпінговий імпорт в Україну Товару походженням з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова здійснювався за цінами, що були нижчими як за ціни продажу товару національного товаровиробника на внутрішньому ринку України, так і за його собівартість. Різниця між ціною імпорту з Російської Федерації, Республіки Білорусь та Республіки Молдова і ціною національного товаровиробника на внутрішньому ринку за період дослідження зросла на 116,57 %;
................Перейти до повного тексту