1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ЕКОЛОГІЧНА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
01.09.2017  № 626
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної екологічної інспекції № 483 від 05.11.2021 )
Про затвердження Рекомендацій щодо проведення перевірок діяльності територіальних органів Держекоінспекції
Відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 2017 року № 275, та з метою виконання підпункту 4 пункту 5 цього Положення НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендації щодо проведення перевірок діяльності територіальних органів Державної екологічної інспекції України.
2. Керівнику та членам робочої групи, керівникам структурних підрозділів Державної екологічної інспекції України забезпечити дотримання цих Рекомендацій під час проведення перевірок діяльності територіальних органів Державної екологічної інспекції України.
3. Керівникам територіальних органів Державної екологічної інспекції України забезпечувати всебічне сприяння під час проведення перевірок діяльності підпорядкованого територіального органу Держекоінспекції.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.


В.о. Голови


І.О. Яковлєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держекоінспекції
01.09.2017  № 626
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення перевірок діяльності територіальних органів Державної екологічної інспекції України
1. Ці Рекомендації щодо проведення перевірок діяльності територіальних органів Держекоінспекції розроблено відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 № 275, та з метою визначення механізму здійснення Державною екологічною інспекцією України перевірок діяльності територіальних органів Держекоінспекції.
Проведення перевірок діяльності територіальних органів Держекоінспекції здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.
2. У цих Рекомендаціях терміни вживаються у таких значеннях:
територіальні органи - територіальні органи Держекоінспекції (Державні екологічні інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Державна Азовська морська екологічна інспекція, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція, Державна екологічна інспекція Північно-Західного регіону Чорного моря);
планова перевірка - комплексна, цільова перевірка діяльності територіального органу, що проводиться відповідно до річного плану роботи (діяльності) Держекоінспекції;
позапланова перевірка - не запланована Держекоінспекцією перевірка діяльності територіального органу;
комплексна перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої проводиться перевірка діяльності територіального органу за всіма напрямами;
цільова перевірка - планова або позапланова перевірка, під час якої проводиться перевірка діяльності територіального органу за одним або декількома напрямами, в тому числі безпосередньо під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) територіальним органом, що перевіряється;
перелік питань - перелік питань для проведення перевірки діяльності територіального органу Держекоінспекції за окремим напрямом (додатки 1-15).
підрозділ - структурний підрозділ (підрозділи), структурна одиниця територіального органу Держекоінспекції, який відповідає за окремий напрям діяльності, що перевіряється.
3. Планова комплексна перевірка діяльності територіального органу Держекоінспекції проводиться не частіше одного разу на два роки.
4. Планова цільова перевірка діяльності територіального органу (за одним і тим же окремим напрямом) проводиться не частіше одного разу на рік.
5. Позапланові перевірки діяльності територіального органу проводяться при потребі (у разі необхідності, без попереднього повідомлення територіального органу) та при наявності однієї з підстав:
встановлення фактів, які є підставою для проведення службового розслідування щодо керівників відповідного територіального органу;
виявлення недостовірності інформації в поданих територіальним органом документах, у тому числі звітах про результати здійснення державного нагляду (контролю) та про стан виконання планів роботи;
обґрунтоване звернення фізичних, юридичних осіб, народних депутатів України та представників органів влади про порушення територіальним органом вимог та положень нормативно-правових актів;
виявлення порушень вимог антикорупційного законодавства;
систематичне порушення виконавської дисципліни;
неподання в установлений строк територіальним органом звітності;
відсутність інформації про усунення порушень, установлених за результатами планової перевірки;
здійснення заходів державного нагляду (контролю) територіальним органом не у відповідності до встановлених вимог, не в повному обсязі, не об'єктивно або не належним чином.
У разі проведення позапланової перевірки за наявності однієї з вище перелічених підстав, формується окремий перелік питань для проведення перевірки, який погоджується Керівником робочої групи.
6. Відділ організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності Держекоінспекції включає до річних планів роботи (діяльності) Держекоінспекції проведення комплексних та цільових перевірок діяльності територіальних органів за пропозиціями керівників структурних підрозділів Держекоінспекції.
7. Організаційне забезпечення щодо проведення перевірок діяльності територіального органу покладається:
комплексних - на відділ організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності Держекоінспекції;
цільових - на структурний підрозділ Держекоінспекції, за ініціативою якого проводиться перевірка діяльності в межах його компетенції, відповідно до мети та завдань перевірки.
8. Голова Держекоінспекції (у разі відсутності Голови - особа, що виконує його обов'язки) для проведення комплексної перевірки діяльності територіального органу, утворює робочу групу або комісію (далі - робоча група), склад якої затверджується наказом Держекоінспекції, та призначає Керівника цієї робочої групи.
У разі необхідності, із членів робочої групи визначається заступник Керівника робочої групи.
До складу робочої групи (комплексної, цільової перевірки) залучаються фахівці структурних підрозділів Держекоінспекції та за потреби - представники Мінприроди, територіальних органів Держекоінспекції, Громадської Ради при Держекоінспекції, а також за рішенням Голови Держекоінспекції (у разі відсутності Голови - особи, що виконує його обов'язки) можуть залучатися представники інших органів виконавчої влади.
9. Структурні підрозділи Держекоінспекції подають до відділу організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності у строки, визначені відповідними дорученнями Голови (у разі відсутності Голови - особа, що виконує його обов'язки), першого заступника або заступника Голови Держекоінспекції, кандидатури до складу робочої групи.
10. Пропозиції щодо умов проведення перевірки, складу робочої групи, строків та плану проведення цільової перевірки готує структурний підрозділ Держекоінспекції, відповідальний за її проведення.
До складу робочої групи (комплексної, цільової перевірки) не залучаються фахівці структурних підрозділів Держекоінспекції, а також працівники територіальних органів, якщо таке залучення призведе до виникнення конфлікту інтересів у цих посадових осіб.
У разі виникнення конфлікту інтересів член робочої групи невідкладно у письмовій формі повідомляє Керівника робочої групи (комплексної, цільової перевірки), а у разі його відсутності - заступника керівника робочої групи про наявність конфлікту інтересів.
Врегулювання конфлікту інтересів, виявленого в ході проведення перевірки діяльності територіального органу (комплексної, цільової), здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції".
11. Строк проведення перевірки (комплексної, цільової) визначається Головою Держекоінспекції (у разі відсутності Голови - особою, що виконує його обов'язки) та вказується у наказі на проведення перевірки територіального органу.
Строк проведення перевірки (комплексної, цільової) може бути подовжено Головою Держекоінспекції (у разі відсутності Голови - особою, що виконує його обов'язки) на підставі доповідної записки Керівника робочої групи, однак загальний строк проведення перевірки не повинен перевищувати десять робочих днів.
12. Відділ організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності доводить наказ про проведення комплексної перевірки до відома територіального органу, що підлягає перевірці.
Наказ про проведення цільової перевірки до відома територіального органу, що підлягає перевірці, доводить керівник відповідного структурного підрозділу Держекоінспекції, за напрямом діяльності якого проводиться ця перевірка.
13. На початку перевірки проводиться нарада за участю Керівника, заступника Керівника та членів робочої групи Держекоінспекції, а також керівництва та відповідальних працівників територіального органу, який перевірятиметься, з питань організації здійснення перевірки.
На нараді Керівник робочої групи або його заступник повідомляє про мету перевірки, план її проведення, надає керівникові органу, що перевіряється (у разі відсутності керівника - особі, що його заміщає) перелік питань, які слід з'ясувати під час проведення перевірки, а також узгоджує питання щодо умов діяльності робочої групи та порядку підведення підсумків перевірки.
14. Члени робочої групи здійснюють перевірку відповідно до своєї компетенції в установлені строки та згідно з переліком питань.
У процесі перевірки члени робочої групи аналізують діяльність територіального органу за матеріалами, наданими на їх вимогу, узагальнюють матеріали перевірки, надають методичну та практичну допомогу, формулюють висновки про ефективність функціонування органу, або його окремого структурного підрозділу (структурної одиниці), що перевірявся. З метою усунення виявлених недоліків, готують рекомендації з удосконалення роботи.
Робоча група організовує свою роботу таким чином, щоб не перешкоджати органу, що перевіряється, у здійсненні покладених на нього повноважень та завдань.
15. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо збереження державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення інформації, що стала відома під час її проведення.
16. Для виконання визначених наказом Держекоінспекції завдань, члени робочої групи під час проведення перевірки мають право:
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватись з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх та додавати копії до матеріалів перевірки;
отримувати необхідні довідки, статистичні дані, іншу інформацію від посадових осіб органу, що перевіряється;
отримувати відповідно до законодавства доступ до баз даних та реєстрів, у тому числі електронних, що містять інформацію, необхідну для здійснення контролю за виконанням покладених на територіальні органи завдань та планів їх роботи;
вимагати й отримувати від посадових осіб органу, в якому проводиться перевірка, усні та письмові пояснення з питань, що стосуються перевірки, та ставити перед керівником, іншими посадовими особами територіального органу вимоги щодо невідкладного усунення виявлених порушень;
перевіряти повноту усунення недоліків та порушень, виявлених під час попередніх перевірок тощо.
17. За попередніми підсумками перевірки проводиться нарада за участю членів робочої групи та керівництва територіального органу, що перевірявся, та за потреби працівників територіального органу.
18. За результатами перевірки члени робочої групи, у триденний термін після її завершення, подають до відділу організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності довідки з перевірки питань, віднесених до їх компетенції, з відповідними висновками та пропозиціями, підписані особисто та завізовані Керівником робочої групи, для узагальнення та підготовки загальної Довідки (Акта).
19. Довідка (акт) готується винятково на перевірених достовірних фактах і прикладах. При підготовці довідки (акта) повинна бути дотримана об'єктивність і вичерпність опису виявлених порушень і недоліків у діяльності територіального органу.
Довідка (акт) за результатами перевірки, по кожному з напрямів, складається з чотирьох частин: І - вступна; II - описова (стан діяльності); III - висновок; IV - рекомендації.
У вступній частині довідки (акта) за результатами перевірки мають бути наведені такі дані:
найменування територіального органу;
місцезнаходження територіального орану;
підстави для проведення перевірки;
прізвища, імена, по батькові та посади осіб, що проводять перевірку;
вид перевірки (планова чи позапланова);
період, за який проводиться перевірка;
строк проведення перевірки;
інформація про попередню перевірку (у разі необхідності та якщо така проводилась) із зазначенням наказу Держекоінспекції, відповідно до якого проводилась така перевірка, періоду, за який проводилась перевірка (планова чи позапланова), установлених порушень та вжитих заходів на реалізацію рекомендацій щодо усунення виявлених порушень та недоліків.
В описовій частині довідки (акта) за результатами перевірки відображається ефективність діяльності територіального органу, позитивні результати, виявлені недоліки та порушення.
За кожним відображеним у довідці (акті) фактом виявлених недоліків та порушень у діяльності територіального органу необхідно:
вказати показники, які характеризують діяльність органу в цілому, та конкретні порушення у діяльності, з посиланням на документи, які використані при перевірці;
чітко викласти зміст порушення, що саме порушено (вказати законодавчий, нормативно-правовий акт чи розпорядчий документ тощо), зазначити період, у якому дане порушення здійснено, при цьому додати до довідки копії документів, що підтверджують наявність факту порушення, письмові пояснення посадових осіб органу щодо встановлених порушень (за наявності);
зазначити перелік документів, що не були надані на вимоги членів робочої групи під час здійснення перевірки (якщо такі були), та, в разі відмови посадових осіб органу надати письмові пояснення щодо причини ненадання документів, факт відмови відобразити в довідці за результатами перевірки.
Якщо перевіркою не встановлено порушень та недоліків у діяльності, в описовій частині робиться відповідний запис.
У висновку довідки (акта) за результатами перевірки відображається узагальнений опис виявлених перевіркою порушень законодавства в діяльності територіального органу з посиланням на відповідні підпункти, пункти, статті законодавчих, нормативно-правових актів чи розпорядчих документів.
У рекомендаціях довідки (акта) за результатами перевірки відображаються пропозиції щодо покращення стану діяльності, терміни та шляхи усунення виявлених порушень і недоліків у діяльності територіального органу.
20. Відділ організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності готує загальну довідку на підставі довідок членів робочої групи з перевірки питань, віднесених до їх компетенції у п'ятиденний термін після завершення перевірки.
21. Загальна довідка (акт) за результатами перевірки складається у двох примірниках і має розкривати визначені переліком питання, містити аналіз діяльності територіального органу, що перевірявся, повний перелік виявлених у ході перевірки порушень і недоліків та строки їх усунення, висновки, рекомендації та пропозиції щодо покращення діяльності територіального органу.
Загальна довідка (акт) про результати проведення комплексної перевірки, після її підпису Керівником та членами робочої групи, які проводили перевірку, надається Голові Держекоінспекції, або особі що виконує його обов'язки.
22. Довідку (акт) за результатами проведення цільової перевірки, підписану членами робочої групи, Керівник робочої групи (у разі його відсутності - керівник відповідного структурного підрозділу, за напрямом діяльності якого проводилась ця перевірка) надає Голові Держекоінспекції або особі, що виконує його обов'язки у триденний термін після завершення перевірки.
23. Голова Держекоінспекції або особа, що виконує його обов'язки, приймає рішення про шляхи реалізації висновків та пропозицій за результатами проведеної перевірки (комплексної, цільової) діяльності територіального органу.
Довідка (акт) за результатами проведення перевірки для ознайомлення та підпису надається керівнику територіального органу, що перевірявся. На останньому аркуші довідки (акта) робиться відмітка про вручення/направлення одного примірника керівнику територіального органу, що перевірявся.
24. Керівник територіального органу, що перевірявся, візує довідку (акт) та, у разі необхідності (незгоди, розбіжностей тощо), викладає письмово обґрунтовані пояснення (спростування) стосовно змісту довідки, які засвідчує своїм підписом.
Зазначені пояснення додаються до довідки (акта) як невід'ємна частина.
25. Керівник територіального органу, що перевірявся, протягом трьох робочих днів після ознайомлення з довідкою затверджує план заходів щодо усунення недоліків та порушень, виявлених під час перевірки за формою, що додається (додаток 16).
Зазначений план заходів надсилається до Державної екологічної інспекції України.
26. Контроль за реалізацією прийнятих рішень та рекомендацій щодо усунення виявлених порушень та недоліків (виконання територіальним органом затвердженого плану заходів) здійснюють члени робочої групи, що виявили недоліки та порушення, а також керівники відповідних структурних підрозділів Держекоінспекції (за напрямом).
27. Керівник територіального органу, що перевірявся, в установлені у плані заходів строки інформує Держекоінспекцію про виконання плану заходів з усунення виявлених недоліків та порушень, а також про вжиті заходи, за формою, що додається (додаток 17).
28. За результатами перевірки Головою Державної екологічної інспекції України, або особою, що виконує його обов'язки, може бути ініційовано дисциплінарне провадження стосовно керівника територіального органу, що перевірявся та його заступників, яке здійснюється дисциплінарною комісією з розгляду дисциплінарних справ Державної екологічної інспекції України відповідно до Закону України "Про державну службу".
29. Довідки (акти) за результатами проведених перевірок діяльності територіальних органів зберігаються у відділі організаційно-аналітичної діяльності Управління організаційної діяльності Держекоінспекції.
Додаток 1
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірки діяльності служб управління персоналом територіальних органів Держекоінспекції
1. Формування структури, штатного розпису.
2. Формування посадових інструкцій державних службовців, положень про структурні підрозділи.
3. Розподіл обов'язків між керівництвом.
4. Формування планів роботи.
5. Номенклатура справ.
6. Наявність правил внутрішнього трудового розпорядку.
7. Дотримання вимог нормативно-правових актів.
8. Порядок ведення особових справ.
9. Порядок ведення трудових книжок.
10. Порядок проведення конкурсу на зайняття вакантних посад.
11. Порядок проведення спеціальної перевірки.
12. Порядок проведення перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади".
13. Дотримання вимог законодавства щодо присвоєння рангів державних службовців, обчислення стажу державної служби.
14. Підготовка особових наказів, їх реєстрація.
15. Надання щорічних та додаткових відпусток. Підготовка наказів про відпустки. Складання графіків відпусток.
16. Підвищення кваліфікації державних службовців.
17. Проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.


Начальник Відділу
управління персоналом



Л.О. Павленко
Додаток 2
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірок діяльності територіального органу Держекоінспекції з питань стану організаційно-аналітичної діяльності, взаємодії з громадськістю та ЗМІ
1. Структура підрозділу (штатна та фактична чисельність).
2. Наявність та відповідність вимогам законодавства основних документів, що регламентують роботу підрозділу (положення про структурний підрозділ, посадові інструкції спеціалістів, номенклатура справ).
3. Наявність у підрозділі інформаційної та нормативно-правової бази.
4. Стан виконання функцій та завдань, визначених положенням про структурний підрозділ.
5. Здійснення аналізу та планування інспекційної діяльності територіального органу.
5.1. Планування роботи територіального органу.
5.2. Стан виконання квартальних (річного) планів заходів з виконання покладених на територіальний орган завдань (далі - План).
5.4. Кількість запланованих для перевірок суб'єктів господарювання, з них: фактично перевірених та причини невиконання запланованих перевірок.
5.5. Кількість суб'єктів господарювання, перевірених позапланово, та наявність підстав для проведення позапланових перевірок.
6. Стан виконання наказів, доручень та розпоряджень Держекоінспекції.
7. Перевірка достовірності даних, вказаних у звітних матеріалах, що надаються до Держекоінспекції на виконання наказу від 28.05.2012 № 100 "Про затвердження форм звітності" (із змінами).
8. Взаємодія з відповідними територіальними органами Державної казначейської служби України про фактичні обсяги надходження грошових стягнень у розрізі платників та достовірність даних щодо забезпечення здійснення постійного контролю за правильністю та своєчасністю надходження до державного та місцевого бюджетів грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності.
9. Організація та забезпечення роботи колегії Держекоінспекції.
10. Організація та забезпечення роботи Громадської ради при Держекоінспекції.
11. Взаємодія з громадськістю.
11.1. Стан організації особистого прийому громадян керівництвом Держекоінспекції.
11.2. Здійснення контролю за ходом та якістю виконання доручень щодо звернень громадян та громадських організацій.
11.3. Стан формування інституту громадських інспекторів з охорони довкілля та організація їх діяльності.
12. Стан висвітлення діяльності Держекоінспекції у ЗМІ.


Заступник
начальника Управління
організаційної діяльності,
начальник відділу
організаційно-аналітичної
діяльності







Н.А. Лисенко-Сілаєва
Додаток 3
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірок діяльності територіального органу Держекоінспекції з питань додержання законності у діяльності територіального органу
1. Структура підрозділу (штатна та фактична чисельність).
2. Наявність та відповідність вимогам законодавства основних документів, що регламентують роботу підрозділу (положення про структурний підрозділ, посадові інструкції спеціалістів, номенклатура справ).
3. Наявність у підрозділі інформаційної та нормативно-правової бази.
4. Дотримання вимог Положення про порядок здійснення правової роботи та взаємодії між юридичними службами територіальних органів Держекоінспекції та Відділом правового забезпечення Держекоінспекції.
5. Планування правової роботи.
6. Провадження у справах про адміністративні правопорушення.
7. Ведення претензійно-позовної роботи.
8. Законність здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища юридичними та фізичними особами.
9. Контроль за виконанням судових рішень та взаємодія з органами державної виконавчої служби.
10. Проведення правового навчання.
11. Правильність застосування актів законодавства про працю.
12. Додержання вимог законодавства при розгляді звернень (пропозицій, заяв, скарг), запитів про надання публічної інформації громадян.
13. Додержання вимог законодавства при розгляді звернень (пропозицій, заяв, скарг), запитів про надання публічної інформації юридичних осіб.


Начальник Відділу
правового забезпечення
Держекоінспекції




А.А. Бабій
Додаток 4
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірок діяльності територіального органу Держекоінспекції щодо стану організації та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони, раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів
1. Структура Відділу (штатна та фактична чисельність).
2. Наявність та відповідність вимогам законодавства основних документів, що регламентують роботу Відділу (положення про відділ, посадові інструкції спеціалістів, номенклатура справ).
3. Наявність у Відділу матеріально-технічної, інформаційної та нормативно-правової бази.
4. Планування роботи Відділу та аналіз виконання планів робіт.
5. Аналіз повноти та якості інформаційних матеріалів і звітності, що направляються до Державної екологічної інспекції України.
6. Стан виконання доручень, розпоряджень та наказів Держекоінспекції України.
7. Розгляд питань щодо результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони, раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів на засіданнях колегій територіальних органів. Контроль за виконанням прийнятих рішень.
8. Подання правоохоронних органів та матеріали за результатами їх розгляду (при наявності).
9. Порівняльний аналіз результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони, раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів.
10. Аналіз повноти та якості матеріалів перевірок (акти перевірок, довідки):
щодо реалізації державних, цільових, міждержавних та регіональних програм з використання і охорони вод, відтворення водних ресурсів;
органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій;
суб'єктів господарювання, які здійснюють водокористування (підприємств - забруднювачів водних ресурсів, підприємств водопровідно-каналізаційного господарства, портів та контрагентів тощо);
громадян України, іноземців та осіб без громадянства, а також юридичних осіб - нерезидентів.
11. Аналіз матеріалів адміністративного провадження (протоколи про адміністративне правопорушення, постанови про накладення адміністративного стягнення).
12. Аналіз претензій та розрахунків збитків, заподіяних державі внаслідок порушення вимог водоохоронного законодавства.
13. Аналіз позовів до судів про обмеження чи зупинення діяльності, яка здійснюється з порушенням вимог водоохоронного законодавства.
14. Аналіз повноти застосування заходів впливу за фактами виявлених порушень вимог законодавства у сфері охорони, раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів:
видача приписів про усунення виявлених порушень;
притягнення до адміністративної відповідальності;
нарахування та відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення вимог водоохоронного законодавства;
передача до правоохоронних органів матеріалів про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
підготовка приписів про анулювання дозволів на спеціальне водокористування;
підготовка позовів щодо обмеження чи зупинення діяльності суб'єктів господарювання, які здійснювали наднормативні скиди у водні об'єкти та самовільне водокористування;
внесення місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування вимог щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень.
15. Контроль за виконанням приписів, виданих на усунення виявлених порушень, стягненням накладених адміністративних стягнень, відшкодуванням збитків, вимог рішень судів щодо обмеження чи зупинення діяльності.
16. Взаємодія з територіальними органами Державної фіскальної служби в частині обміну інформацією про виявлені порушення вимог водоохоронного законодавства.
17. Взаємодія з територіальними органами Державного водного агентства України в частині надання інформації про, виявленні під час перевірок, факти внесення водокористувачами недостовірних відомостей до форми звітності № 2ТП-ВОДГОСП (річна) "Звіт про використання води".


Начальник відділу
державного екологічного
нагляду (контролю) водних
екосистем та ресурсів
Департаменту державного
екологічного нагляду
(контролю)








А.М. Семенець
Додаток 5
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірок діяльності територіального органу Держекоінспекції щодо стану організації та здійснення державного нагляду (контролю) у галузі охорони атмосферного повітря
1. Структура підрозділу (штатна та фактична чисельність).
2. Наявність та відповідність вимогам законодавства основних документів, що регламентують роботу підрозділу (положення про структурний підрозділ, посадові інструкції спеціалістів, номенклатура справ).
3. Наявність у підрозділі інформаційної та нормативно-правової бази.
4. Планування роботи підрозділу та аналіз виконання планів робіт.
5. Аналіз повноти та якості інформаційних матеріалів і звітності, що направляються до Держекоінспекції.
6. Розгляд питань щодо результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у галузі охорони атмосферного повітря на засіданнях колегій Держекоінспекції. Контроль за виконанням прийнятих рішень.
7. Подання до правоохоронних органів та матеріали за результатами їх розгляду (за наявності).
8. Порівняльний аналіз результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у галузі охорони атмосферного повітря.
9. Аналіз повноти та якості матеріалів перевірок:
щодо реалізації державних, цільових, міждержавних та регіональних програм з охорони атмосферного повітря;
органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій;
суб'єктів господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
громадян України, іноземців та осіб без громадянства, а також іноземних юридичних осіб - нерезидентів.
10. Аналіз матеріалів адміністративного провадження (протоколи про адміністративне правопорушення, постанови про накладення адміністративного стягнення).
11. Аналіз розрахунків збитків, заподіяних державі за фактом наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та пред'явлених претензій для їх добровільного відшкодування.
12. Аналіз стану передачі матеріалів до судових органів про обмеження, тимчасову заборону (зупинення) діяльності за порушення у галузі охорони атмосферного повітря.
13. Аналіз повноти застосування заходів впливу за фактами виявлених порушень вимог законодавства про охорону атмосферного повітря:
видача приписів про усунення виявлених порушень;
притягнення до адміністративної відповідальності;
нарахування та відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення вимог законодавства у галузі охорони атмосферного повітря;
передача до правоохоронних органів матеріалів про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
підготовка приписів про анулювання дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
підготовка позовів щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств, установ, організацій та об'єктів за порушення вимог законодавства у галузі охорони атмосферного повітря;
внесення місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування вимог щодо приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень.
14. Контроль за виконанням приписів, виданих на усунення виявлених порушень, стягненням накладених адміністративних стягнень, відшкодуванням збитків, вимог рішень судів щодо обмеження чи зупинення діяльності.


Начальник відділу
державного екологічного
нагляду (контролю)
атмосферного повітря
Департаменту державного
екологічного нагляду
(контролю)








С.О. Мазуркевич
Додаток 6
ПЕРЕЛІК
питань для проведення перевірок діяльності територіального органу Держекоінспекції щодо стану організації та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами
1. Структура Відділу (штатна та фактична чисельність).
2. Наявність та відповідність вимогам законодавства основних документів, що регламентують роботу Відділу (положення про відділ, посадові інструкції спеціалістів, номенклатура справ).
3. Наявність у Відділі матеріально-технічної, інформаційної та нормативно-правової бази.
4. Планування роботи Відділу та аналіз виконання планів робіт.
5. Аналіз повноти та якості інформаційних матеріалів і звітності, що направляються до Державної екологічної інспекції України.
6. Стан виконання доручень, розпоряджень та наказів Держекоінспекції.
7. Розгляд питань щодо результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами на засіданнях колегій територіальних органів. Контроль за виконанням прийнятих рішень.
8. Подання правоохоронних органів та матеріали за результатами їх розгляду (при наявності).
9. Порівняльний аналіз результатів здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами.
10. Аналіз повноти та якості матеріалів перевірок (акти перевірок, довідки):
щодо реалізації державних, цільових, міждержавних та регіональних програм з поводження з відходами;
органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій;
суб'єктів господарювання, які здійснюють операції у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами;
громадян України, іноземців та осіб без громадянства, а також юридичних осіб - нерезидентів.
11. Аналіз матеріалів адміністративного провадження (протоколи про адміністративне правопорушення, постанови про накладення адміністративного стягнення).
12. Аналіз позовів до судів про обмеження чи зупинення діяльності, яка здійснюється з порушенням вимог природоохоронного законодавства у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами.
13. Аналіз повноти застосування заходів впливу за фактами виявлених порушень вимог законодавства у сфері поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами:

................
Перейти до повного тексту