1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
КООРДИНАЦІЙНИЙ ЦЕНТР З НАДАННЯ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ
НАКАЗ
28.01.2019 № 2
Про затвердження Порядку надання безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги
З метою забезпечення належного, своєчасного та якісного надання в повному обсязі безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги суб'єктам права на таку допомогу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок надання безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги , що додається.
2. Начальнику організаційного управління (Н. Даниленко) довести цей наказ до відома керівників регіональних та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор О. Бонюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Координаційного
центру з надання правової
допомоги
28.01.2019 № 2
ПОРЯДОК
надання безоплатної правової допомоги працівниками місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги
1. Цей Порядок визначає основні характеристики моделі гарантованого державою надання безоплатної первинної та вторинної правової допомоги, передбачені законодавством, працівниками місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - центри).
Цей Порядок ґрунтується на засадах верховенства права, законності, незалежності у виборі тактики представництва прав клієнта, конфіденційності, уникнення конфлікту інтересів, пріоритету інтересів клієнта, компетентності та добросовісності у виконанні працівником центру своїх професійних обов'язків.
2. Під час надання безоплатної первинної правової допомоги (далі - БППД) працівник центру:
1) під час першого звернення до центру особи, яка бажає отримати правову допомогу (далі - клієнт), з'ясовує анкетні дані особи, роз'яснює порядок надання безоплатної правової допомоги, отримує письмову згоду на оброблення його (її) персональних даних та реєструє інформацію про клієнта у комплексній інформаційно-аналітичній системі забезпечення організації надання безоплатної правової допомоги (далі - КІАС);
2) з'ясовує суть питання клієнта та у разі необхідності пропонує клієнту надати центру для ознайомлення документи, на яких грунтується звернення, сканує їх та вносить до КІАС. Під час надання БППД працівник центру використовує копії документів, наданих клієнтом;
3) за бажанням особи, яка постраждала від домашнього насильства, забезпечує вибір спеціаліста за статтю (за можливості);
4) розглядає звернення клієнта, що не стосуються надання БППД, в порядку, встановленому законодавством про звернення громадян, та роз'яснює порядок розгляду таких звернень відповідно до Закону України "Про звернення громадян" ;
5) визначає вид БППД:
надання правової інформації;
надання консультацій і роз'яснень з правових питань;
складення заяв, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру);
надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації;
6) з'ясовує, у якій формі та у який спосіб клієнту зручно отримати БППД (усно або письмово), за необхідності узгоджує з клієнтом час для надання правової послуги;
7) після використання матеріалів довідково-інформаційної платформи правових консультацій "WikiLegalAid", аналізу актів законодавства, судової практики тощо надає клієнтові:
актуальну та повну правову інформацію, консультацію або роз'яснення;
складений документ непроцесуального характеру;
інформацію, консультації та роз'яснення у простій, доступній і зрозумілій формі;
8) консультації/роз'яснення з правових питань надає клієнту у письмовій формі протягом 10 днів з моменту звернення та дотримується такої структури:
суть питання, з яким звертається клієнт;
посилання на акти законодавства;
судову практику (аналіз практики та узагальнення органів судової влади у разі їх наявності);
роз'яснення уповноважених державних органів (за необхідності);
зразки документів, цивільно-правових договорів тощо (за необхідності);
пропозиції щодо можливих варіантів вирішення питання, з яким звернувся клієнт, у тому числі альтернативних способів (за наявності);
висновок/рекомендацію для вирішення правового питання.
Документи, зазначені в абзацах 3 - 5 цього підпункту мають містити вихідні реквізити (дата та номер). Зазначена консультація підписується працівником центру, який її складав, та реєструється в установленому порядку;
9) інформує (пропонує) клієнту оцінити якість надання йому/їй правової допомоги шляхом заповнення анкети/опитування;
10) під час надання БППД формує справу клієнта (інформація та документи, що стосуються порушеного клієнтом питання) в електронному вигляді за допомогою КІАС.
3. Під час надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі - БВПД) працівник центру:
1) надає БВПД в межах повноважень, визначених наказом центру про уповноваження працівника центру для надання такої допомоги (далі - наказ), а також звернення клієнта про надання БВПД, на підставі якого центром прийнято рішення про надання БВПД;
2) не пізніше п'яти робочих днів після прийняття наказу проводить перше конфіденційне побачення з клієнтом, з'ясовує обставини справи, отримує від нього інформацію, що має правове значення, ознайомлюється з наявними у клієнта документами. У разі необхідності отримання інформації чи документів, що можуть бути надані виключно клієнтом, повідомляє про це клієнта та роз'яснює неможливість подальшого надання БВПД без наданих клієнтом інформації чи документів. У разі якщо клієнт є особою похилого віку або має обмежені фізичні можливості та не може самостійно пересуватися, конфіденційне побачення може відбутися у зручному для клієнта місці;
3) після вивчення обставин справи переконується у наявності фактичних і правових підстав щодо вирішення питання, з яким звернувся клієнт до центру, та повідомляє клієнту, який орієнтовний час і обсяг роботи необхідний для надання БВПД та які можливі правові наслідки у разі досягнення результату, що бажає клієнт. При цьому не гарантує клієнтові досягнення певного результату виконання наказу та не сприяє прямо або опосередковано формуванню у нього необгрунтованих сподівань, а також уявлення, що працівник центру може вплинути на результат іншими засобами, крім сумлінного виконання своїх обов'язків. За результатами обговорення з клієнтом узгоджує правову позицію у справі та оформляє протокол узгодження правових питань, примірна форма якого наведена у додатку 1 до цього Порядку;
4) пропонує клієнту надати довіреність із визначеним обсягом повноважень;
5) у разі встановлення, що законний представник діє всупереч інтересам недієздатного, обмежено дієздатного, малолітнього, неповнолітнього клієнта, якого він представляє, вживає всіх доступних йому заходів для захисту законних прав та інтересів клієнта, зокрема повідомляє органи опіки та піклування, правоохоронні органи;
6) у разі настання обставин, що передбачають припинення або унеможливлюють надання БВПД, та/або з'ясується, що у справі наявний конфлікт інтересів, негайно письмово інформує керівника центру та клієнта;
7) якщо клієнт повідомив про бажання відмовитись від надання йому БВПД, інформує клієнта про можливі правові наслідки, у тому числі передбачені пунктом 4 частини першої статті 20 Закону України "Про безоплатну правову допомогу" ;
8) дотримується встановлених законом процесуальних строків під час надання БВПД;
9) інформує клієнта про стан розгляду справи та погоджує з ним процесуальні дії, вчинення/невчинення яких може вплинути на результат розгляду справи;
10) після припинення надання БВПД повертає клієнту отримані від нього документи (копії документів);
11) формує досьє клієнта згідно з орієнтовним переліком за примірною формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку;
12) якщо інформації, яку надав клієнт, недостатньо для з'ясування всіх обставин справи, вживає можливі заходи для отримання такої інформації, збирає відомості про факти, що можуть бути використані як докази, в установленому законом порядку;

................
Перейти до повного тексту