- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
21.02.2019 № 118 (з основної діяльності) |
Про затвердження Антикорупційної програми Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Антикорупційну програму Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази ДСНС від 03.05.2018 № 272 "Про затвердження Антикорупційної програми Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2018 рік" та
від 02.10.2018 № 576 "Про внесення змін до Антикорупційної програми Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2018 рік".
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС
__________№ _______
Антикорупційна програма
Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік
Визначення засад загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері цивільного захисту, заходи з їх реалізації, а також з виконання антикорупційної стратегії та державної антикорупційної програми
Засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції в апараті ДСНС, Головних управліннях (Управліннях) ДСНС України в областях та м. Києві, підрозділах центрального підпорядкування ДСНС, навчальних закладах та науково-дослідних установах, підприємствах, установах та організаціях сфери управління ДСНС (далі - органи та підрозділи цивільного захисту)ґрунтуються на необхідності виявлення основних причин допущення правопорушень і неефективного управління державними ресурсами та їх впливу на результати діяльності, ознак неефективних управлінських рішень з подальшим здійсненням оцінки корупційних ризиків.
В основу розробки Антикорупційної програми ДСНС покладено принципи: відповідність реалізованих антикорупційних заходів
Конституції України, законодавству України у сфері запобігання корупції та іншим нормативно-правовим актам; удосконалення створеної внутрішньої організаційної системи запобігання і протидії корупції; регулярний моніторинг ефективності впроваджених антикорупційних заходів; відповідальність та невідворотність покарання осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, державних службовців та інших працівників (далі - персонал) органів та підрозділів цивільного захистунезалежно від займаних посад та інших умов, у разі вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень.
Метою Антикорупційної програми ДСНС є вжиття додаткових і посилення існуючих заходів, спрямованих на ефективне і дієве запобігання проявам корупції в органах та підрозділах цивільного захисту, шляхом створення ефективної системи мінімізації виявлених у діяльності ДСНС корупційних ризиків, впровадження механізмів доброчесності та підвищення рівня довіри громадян до діяльності органів та підрозділів цивільного захисту.
Таким чином, загальними напрямками з реалізації відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності ДСНС визначено: проведення серед посадових осіб ДСНС організаційної та роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції; зміцнення кадрової політики, забезпечення доброчесності персоналу органів управління та сил цивільного захисту, формування негативного ставлення до корупції; посилення ефективності управління фінансовими ресурсами, забезпечення умов для повідомлень про порушення вимог антикорупційного законодавства; забезпечення відкритості та прозорості, участі громадськості у заходах щодо запобігання корупції; здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності персоналу органів та підрозділів цивільного захисту; здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства; проведення службових розслідувань та надання пропозицій стосовно вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції; забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення до їх вчинення; забезпечення контролю за своєчасністю подання декларацій особами, уповноваженими на виконання функцій держави ДСНС.
З метою практичної реалізації вищезазначеної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності ДСНС Антикорупційною програмою ДСНС передбачено виконання заходів щодо запобігання і протидії корупції у підрозділах ДСНС у 2019 році, викладених у додатку 1 до Антикорупційної програми ДСНС.
При визначенні засад загальної відомчої політики ДСНС щодо запобігання та протидії корупції у сфері цивільного захисту, а також заходів з її реалізації, аналіз динамічності та стрімкого розвитку сучасної державної антикорупційної політики, а також загальна практика застосування на державному рівні новітніх методик у сфері запобігання корупції свідчать про необхідність активного запровадження та функціонування в ДСНС дієвих антикорупційних механізмів та комплексних заходів у сфері запобігання та виявлення корупції серед персоналу органів та підрозділів цивільного захисту.
Комплексна реалізація превентивних механізмів у сфері запобігання та виявлення корупції в органах та підрозділах цивільного захисту має забезпечити ефективне виконання ДСНС засад державної антикорупційної політики, зокрема, шляхом запобігання вчиненню персоналом органів та підрозділів цивільного захисту корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, мінімізації (усунення) корупційних ризиків у різних сферах діяльності ДСНС.
Разом з цим, своєчасність проведення роз'яснювальної роботи з персоналом органів та підрозділів цивільного захисту щодо необхідності дотримання вимог і обмежень антикорупційного законодавства сприятиме належному усвідомленню персоналом негативних наслідків корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень та відповідному зміцненню авторитету ДСНС серед загальної чисельності центральних органів виконавчої влади за рахунок зменшення випадків корупційних проявів у діяльності ДСНС.
Виконання засад загальної відомчої політики ДСНС щодо запобігання та протидії корупції у сфері цивільного захисту, а також досягнення результативності під час реалізації зазначених вище основоположних у діяльності ДСНС завдань має забезпечуватися, зокрема, шляхом подальшої систематичної реалізації діяльності органів та підрозділів цивільного захисту, спрямованої на підвищення рівня довіри населення і громадськості до діяльності служби цивільного захисту, забезпечення прозорості у її діяльності та формування доброчесності і законослухняності серед персоналу.
З цією метою ДСНС вживає заходів щодо поглибленого вивчення і аналізу громадської думки, своєчасного збору і перевірки інформації про можливі негативні факти діяльності органів та підрозділів цивільного захисту, що можуть завдати потенційної шкоди загальному іміджу ДСНС.
Зазначене досягається через особисте спілкування з громадянами, дієве функціонування спеціальної телефонної лінії, за якою цілодобово приймаються повідомлення про можливі корупційні та пов'язані з корупцією правопорушення,вивчення ЗМІ, інтернет-ресурсів та інших джерел.
Позитивні надбання з цього напрямку діяльності свідчать про необхідність подальшого впровадження та ефективнішої реалізації ДСНС превентивної діяльності у сфері запобігання та виявлення корупції в органах та підрозділах цивільного захисту шляхом вдосконалення системи взаємодії з населенням і громадськістю для вчасної ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків у різних сферах діяльності ДСНС, дієвого запобігання службовим зловживанням, а також припинення фактів корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень за умови їх вчинення персоналом органів та підрозділів цивільного захисту.
У світлі останніх вимог антикорупційного законодавства, враховуючи пріоритетність ролі інституту викривачів у запобіганні та виявленні корупції в органах державної влади, ДСНС приділяється належна увага забезпеченню умов для повідомлень персоналом органів та підрозділів цивільного захисту про порушення вимог
Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон) іншою особою, зокрема, через спеціальну телефонну лінію, офіційний веб-сайт, засоби електронного чи іншого зв'язку відповідно до вимог статті
53 Закону.
Таким чином ДСНС забезпечує впровадження превентивних заходів для формування культури розкриття інформації про корупцію серед персоналу органів та підрозділів цивільного захисту: надається консультативна допомога та роз'яснення про передбачену
Законом можливість повідомляти інформацію про порушення вимог Закону іншою особою без зазначення авторства (частина п'ята статті
53 Закону), а також про гарантії державного захисту викривачів, гарантії захисту щодо анонімності та нерозголошення інформації щодо викривачів, гарантії у сфері захисту трудових прав.
Потрібно зазначити, що реалізація засад загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері цивільного захисту також полягає у забезпеченні посиленого контролю з боку керівників усіх рівнів за дотриманням персоналом органів та підрозділів цивільного захисту вимог фінансового контролю, передбачених для осіб, уповноважених на виконання функцій держави.
З цією метою на постійній основі здійснюється роз'яснювальна робота щодо інформування про покладені
Законом обов'язки на суб'єктів декларування, які звільняються або іншим чином припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, подати е-декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями. Крім цього, звертається увага щодо необхідності своєчасного повідомлення суб'єктами декларування Національного агентства з питань запобігання корупції про суттєві зміни у майновому стані або про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента.
Оцінка корупційних ризиків у діяльності ДСНС, встановлення причин, що їх зумовлюють, а також обставин, що їх спричиняють
Здійснення об'єктивної оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС є необхідним кроком у запобіганні та мінімізації порушень антикорупційного законодавства з боку персоналу органів та підрозділів цивільного захисту.
Відповідно до вимог
наказу ДСНС від 04.12.2018 № 702 "Про організацію підготовки Антикорупційної програми Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік та моніторингу її виконання" розпочато оцінку корупційних ризиків у діяльності ДСНС зметою належного здійснення організаційно-підготовчих заходів щодо розробки Антикорупційної програми ДСНС.
Зазначеним наказом затверджено персональний склад комісії з оцінки корупційних ризиків, визначення пріоритетів, координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми ДСНС (далі - Комісія), Положення про її діяльність, а також покладено обов'язок на членів Комісії здійснити ідентифікацію (виявлення) та оцінку ймовірних корупційних ризиків у діяльності ДСНС.
Комісією при здійсненні своїх повноважень в частині проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС здійснено комплекс організаційних, аналітичних та практичних заходів, які мають передувати здійсненню безпосередньої оцінки ризиків.
Так, членами Комісії здійснено поглиблене вивчення та аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища ДСНС з метою виявлення у нормативно-правових актах та організаційно-управлінській діяльності ДСНС ймовірних корупційних та інших ризиків, які, за своєї сукупності або самостійності, можуть сприяти персоналом органів та підрозділів цивільного захисту корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, а також злочинів у сфері службової діяльності.
Узагальнені висновки проведення Комісією процесу оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС наведено у Звіті за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Державної служби України з надзвичайних ситуацій, який включено до Антикорупційної програми ДСНС.
Для ідентифікації та оцінки вірогідних корупційних ризиків у діяльності ДСНС здійснено поглиблене вивчення об'єктів оцінки, а саме:діяльність апарату ДСНС, сфера запобігання надзвичайним ситуаціям (контрольні заходи, що здійснюються ДСНС), сфера управління персоналом ДСНС, оцінка внутрішнього аудиту, організація діяльності у сфері запобігання та виявлення корупції в органах та підрозділах цивільного захисту, сфера управління матеріальними ресурсами ДСНС, у тому числі публічні закупівлі ДСНС, а також інші сфери діяльності ДСНС.
Під час здійснення роботи щодо виявлення та оцінки корупційних ризиків проаналізовано перелік нормативно-правових актів (на предмет виявлення нечітко сформульованих дефініцій, мовних конструкцій, правових колізій тощо), які регулюють різні сфери діяльності ДСНС, з метою виявлення норм та положень, які вказують на наявність дискреційних повноважень у діяльності посадових осіб, що здійснюють виконання завдань і функцій, покладених на ДСНС, а також виявлення норм, що можуть створювати сприятливі умови для службових зловживань, задоволення приватних інтересів, а також сприяти вчиненню персоналом органів та підрозділів цивільного захисту корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень.
Відповідно до вимог Методології Комісією ідентифіковано корупційні ризики, здійснено їх визначення та проведено оцінку.
Джерелами інформації з метою ідентифікації корупційних ризиків та їх відповідної оцінки слугували нормативно-правові та організаційно-розпорядчі акти, що регулюють діяльність ДСНС у різних її сферах; звернення, що надійшли до ДСНС від фізичних та юридичних осіб; результати внутрішніх аудитів; результати інших внутрішніх перевірок та службових розслідувань в ДСНС; публікації в засобах масової інформації та соціальних мережах (веб-порталах), а також інформація з державних реєстрів з відкритим доступом.
За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС підготовлено опис ідентифікованих корупційних ризиків у її діяльності із зазначенням чинників корупційних ризиків та можливих наслідків корупційних правопорушень чи правопорушень, пов'язаних з корупцією.
Заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, визначення осіб, відповідальних за їх виконання, а також строків та необхідних ресурсів
З метою своєчасного виявлення та попередження корупційних ризиків у діяльності ДСНС Комісією запропоновано заходи щодо мінімізації та усунення ідентифікованих (виявлених) корупційних ризиків.
Пропозиції щодо заходів з усунення (мінімізації) виявлених (ідентифікованих) Комісією корупційних ризиків, визначення осіб, відповідальних за виконання вищезазначених заходів, строків виконання та необхідних для виконання ресурсів додаються до Звіту за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС.
Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування
Для забезпечення проведення серед персоналу органів та підрозділів цивільного захисту організаційної та роз'яснювальної роботи із питань запобігання, виявлення і протидії корупції уповноваженими підрозділами (особами) з питань запобігання та виявлення корупції ДСНС проводитиметься відповідна робота.
Також уповноваженими підрозділами надається допомога особам начальницького складу, державним службовцям та посадовим особам з числа працівників ДСНС у здійсненні заходів, спрямованих на виконання норм, передбачених розділом VII "Фінансовий контроль"
Закону України "Про запобігання корупції".
Конкретні заходи з навчання та поширення інформації щодо питань антикорупційного спрямування наведено у додатку 2 "Заходи щодо навчання та поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування у підрозділах ДСНС у 2019 році" до Антикорупційної програми ДСНС.
Процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду Антикорупційної програми ДСНС
Моніторинг, оцінка виконання та періодичний перегляд Антикорупційної програми ДСНС здійснюється Комісією. Комісія є постійним консультативно-дорадчим органом ДСНС.
Основною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться в разі потреби, але не рідше одного разу на квартал. Рішення Комісії приймається більшістю голосів, яке оформлюється протоколом засідання. Рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, мають рекомендаційний характер.
Одним із завдань Комісії є координація та моніторинг виконання річної Антикорупційної програми, за результатами яких Комісія готує, у разі необхідності, пропозиції щодо здійснення в установленому порядку коригування річної Антикорупційної програми ДСНС.
До складу Комісії включаються особи, які знають особливості діяльності ДСНС, а також представники служби управління персоналом, бухгалтерської та юридичної служб, структурного підрозділу внутрішнього аудиту, уповноваженого підрозділу (особи) з питань запобігання та виявлення корупції, представники громадськості та експертного середовища (за згодою).
До роботи Комісії можуть в установленому законодавством порядку залучатись інші працівники структурних підрозділів апарату ДСНС, територіальних органів, навчальних закладів та науково-дослідних установ, підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління ДСНС.
У період між засіданнями Комісії безпосередня організація роботи з виконання Антикорупційної програми ДСНС, формування пропозицій у разі необхідності її коригування та поточний моніторинг здійснюється Відділом власної безпеки та протидії корупції, який у разі необхідності інформує про хід виконання Антикорупційної програми ДСНС Голову Комісії.
Оцінка результатів здійснення заходів, передбачених Антикорупційною програмою ДСНС, проводиться щокварталу Комісією. Оцінка проводиться за критеріями, визначеними Комісією.
Антикорупційна програма ДСНС підлягає перегляду в разі внесення змін до Державної програми, інших актів законодавства у сфері запобігання корупції або у разі виявлення недостатньої їх ефективності в процесі реалізації заходів, передбачених Антикорупційною програмою ДСНС.
Також Антикорупційна програма ДСНС підлягає перегляду у разі надання Національним агентством з питань запобігання корупції обов'язкових для розгляду пропозицій до неї.
Начальник Відділу власної безпеки та протидії корупції |
А. Семикопний |
"_____"____________ 2019 р. |
Додаток 1
до Антикорупційної програми ДСНС
Заходи щодо запобігання і протидії корупції у підрозділах ДСНС у 2019 році
№ з/п |
Зміст заходу |
Строк виконання |
Відповідальний виконавець |
Індикатор виконання (результат) |
1 |
Розробка, затвердження та направлення на погодження до Національного агентства з питань запобігання корупції Антикорупційної програми ДСНС на 2019 рік |
Січень - лютий 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції, структурні підрозділи апарату ДСНС |
Наказ ДСНС, лист до НАЗК |
2 |
Розробка проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Технічного регламенту засобів цивільного захисту" |
Жовтень 2019 року |
Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям |
Постанова Кабінету Міністрів України |
3 |
Здійснення системних заходів контролю за дотриманням посадовими особами принципів законності та неупередженості при здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки ДСНС. Уникнення створення посадовими особами штучних умов з метою можливого спонукання суб'єктів господарювання до ймовірного надання неправомірної вигоди для сприяння з боку посадових осіб у вирішенні питання щодо відхилення судом позову та не розгляду справи по суті внаслідок несвоєчасної сплати судових зборів |
Червень 2019 року, Протягом року |
Департамент запобігання надзвичайним ситуаціям |
Розробка внутрішнього організаційно-розпорядчого акта (наказу, окремого доручення), який посилюватиме контроль за здійсненням цього напрямку діяльності та мінімізує передумови, що сприяють вчиненню корупційних правопорушень |
4 |
Розробка системи автоматизації оперативного обліку матеріально-технічних цінностей органів та підрозділів ДСНС |
Грудень 2019 року |
Департамент ресурсного забезпечення |
Забезпечення уніфікованого підходу до всіх категорій майна у процесах матеріально-технічного забезпечення |
5 |
Забезпечення належного контролю керівництвом органів та підрозділів сфери управління ДСНС за процедурою оформлення та надання доступу до державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю" . Проведення ретельного вивчення кандидатів, аналіз їх функціональних обов'язків |
Постійно |
Режимно-таємний сектор Керівники Головних управлінь (Управлінь) ДСНС України в областях та м. Києві |
Розробка внутрішнього організаційно-розпорядчого акта (наказу, окремого доручення), який буде посилювати контроль за дотриманням законодавства у сфері державної таємниці, сприятиме додатковому заощадженню бюджетних коштів та мінімізуватиме випадки ймовірного ухвалення рішень в умовах конфлікту інтересів |
6 |
Запровадження у ДСНС єдиної електронної системи кадрового обліку шляхом створення та забезпечення подальшого дієвого функціювання єдиної бази кадрових рішень |
Грудень 2019 року |
Департамент персоналу Департамент організації заходів цивільного захисту |
Усунення випадків можливих зловживань службовим становищем при ухваленні посадовими особами органів та підрозділів цивільного захисту кадрових рішень |
7 |
Проведення роз'яснювальної роботи із суб'єктами розподілу під час проведення розподілу випускників закладів вищої освіти цивільного захисту. Посилення контролю щодо унеможливлення втручання третіх осіб у процедуру розподілу випускників закладів вищої освіти цивільного захисту, а також вжиття заходів, які виключають можливість будь-якого впливу на суб'єктів розподілу при ухваленні рішень |
Під час засідання комісій з розподілу |
Департамент персоналу Керівники навчальних закладів вищої освіти цивільного захисту |
Забезпечення прозорості та обґрунтованості при ухваленні певними посадовими особами рішень у рамках наділених повноважень |
8 |
Розробка та затвердження внутрішнього порядку роботи з повідомленнями від викривачів. Запобігання розголошенню інформації з метою можливого отримання неправомірної вигоди |
Жовтень 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції Юридичне управління |
Виключення можливості службових зловживань та отримання неправомірної вигоди при роботі з викривачами |
9 |
Розробка організаційного акта, який регламентує чітко визначений алгоритм дій персоналу при наявності конфлікту інтересів, а також чітко визначає алгоритм дій керівництва органів та підрозділів цивільного захисту при виконанні ними зобов'язань, покладених Законом України "Про запобігання корупції" щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Червень 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції Юридичне управління |
Унеможливлення ухвалення рішень та виконання посадових обов'язків керівництвом та персоналом органів та підрозділів цивільного захисту в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів |
10 |
Вдосконалення системи внутрішнього аудиту шляхом впровадження механізму періодичної ротації членів аудиторських груп (врахування складу групи, що приймала участь у проведенні попереднього аудиту об'єкта перевірки під час формування складу аудиторської групи повторної перевірки даного об'єкта) |
Під час формування складу аудиторських груп |
Відділ внутрішнього аудиту |
Уникнення при розробці проекту наказу на проведення внутрішнього аудиту повторного зарахування до складу аудиторської групи членів аудиторських груп, які брали участь у проведенні попереднього аудита цього об'єкта |
11 |
Посилення ефективності управління фінансовими ресурсами в частині організації виконання завдань і заходів, передбачених Планом заходів щодо реалізації стратегії розвитку системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки ( розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 р. № 415-р ) |
У строки, визначені Планом |
Департамент економіки і фінансів |
Виконання заходів, передбачених Планом |
12 |
Здійснення попереднього фінансового контролю шляхом арифметичної та логічної перевірки правильності розрахунків до кошторису, доцільності та обґрунтованості витрат |
Під час підготовки бюджетного запита на 2019 рік у строки, визначені Міністерством фінансів України (поточно при подачі розрахунків до кошторису) |
Департамент економіки і фінансів, відповідальні виконавці бюджетних програм, керівники територіальних органів та підрозділів сфери управління ДСНС |
Ефективне використання бюджетних коштів |
13 |
Розробка та затвердження Положення про преміювання осіб начальницького складу апарату ДСНС |
Березень 2019 року |
Департамент економіки і фінансів, Юридичне управління |
Підвищення ролі преміювання як мотивуючого показника. Мінімізація можливості застосування керівництвом особистісного підходу при преміюванні особового складу. Економія бюджетних коштів |
14 |
Подання до Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС інформації про здійснення органами та підрозділами сфери управління ДСНС заходів з виконання Антикорупційної програми Міністерства внутрішніх справ України на 2019 рік |
У встановлені МВС строки |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Листи ДСНС |
15 |
Забезпечення ефективного функціонування Уповноважених підрозділів (осіб) шляхом актуалізації інформації про керівників уповноважених підрозділів (осіб) органів та підрозділів сфери управління ДСНС |
Щокварталу |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Узагальнення інформації про керівників уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції |
16 |
Вчасне інформування Уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції щодо призначення/звільнення особового складу, державних службовців та посадових осіб ДСНС |
На момент прийняття рішення |
Підрозділи з питань управління персоналом |
Надання повідомлень |
17 |
Проведення інформаційних компаній шляхом актуальної інформації щодо здійснення ДСНС заходів із запобігання проявам корупції на офіційному веб-сайті ДСНС у рубриці "Запобігання корупції" |
Не пізніше наступного робочого дня за днем після події (заходу) |
Відділ власної безпеки та протидії корупції, Відділ взаємодії із засобами масової інформації та комунікацій з громадськістю |
Своєчасне розміщення актуальної інформації у відповідній рубриці |
18 |
Перевірка фактів неподання та несвоєчасного подання відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави |
У строки, визначені НАЗК |
Уповноважені підрозділи, підрозділи з питань управління персоналом (кадрами) |
Узагальнений звіт щодо неподання та несвоєчасного подання декларацій |
19 |
Своєчасне інформування НАЗК у разі встановлення порушень Закону України "Про запобігання корупції" в частині фінансового контролю |
Упродовж трьох робочих днів |
Уповноважені підрозділи |
Направлення повідомлення на НАЗК |
20 |
Проведення анонімного анкетування під час проходження Вищої атестаційної комісії ДСНС начальницьким складом служби цивільного захисту з метою виявлення корупційних ризиків у службовій діяльності |
Під час проходження Вищої атестаційної комісії ДСНС |
Департамент персоналу |
Доповідна записка з пропозиціями за результатами анкетування |
21 |
Анонімне анкетування перемінного складу навчальних закладів системи ДСНС щодо виявлення порушень вимог антикорупційного законодавства |
Травень 2019 року |
Департамент персоналу |
Доповідна записка з пропозиціями за результатами анкетування |
22 |
Періодичне проведення Комісією з оцінки корупційних ризиків, визначення пріоритетів, координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми ДСНС перегляду існуючих корупційних ризиків, причини, що їх зумовлюють, умов, що їм сприяють, а такожмоніторингу потреби у подальшій ідентифікації нових корупційних ризиків |
Щокварталу |
Голова та члени Комісії |
Протоколи засідання Комісії |
23 |
Періодичне проведення Комісією з оцінки корупційних ризиків, визначення пріоритетів, координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми ДСНС, перегляду Антикорупційної програми ДСНС України на 2019 рік та моніторингу її виконання |
Щокварталу |
Голова та члени Комісії |
Протоколи засідання Комісії |
24 |
Аналіз роботи Уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції щодо реалізації та впровадження ними антикорупційних заходів у системі ДСНС |
Щокварталу |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Звіт за результатами проведеного аналізу |
Усі вищезазначені заходи проводяться умежах видатків, передбачених у державному бюджеті на 2019 рік.
Начальник Відділу власної безпекита протидії корупції |
А. Семикопний |
"___" ____________ 2019 р. |
Додаток 2
до Антикорупційної програми ДСНС
Заходи щодо навчання та поширення інформації стосовно програм антикорупційного спрямування в органах та підрозділах ДСНС у 2019 році
№ з/п |
Зміст заходу |
Строк виконання |
Відповідальний виконавець |
Індикатор виконання (очікуваний результат) |
1 |
Проведення навчання суб'єктів декларування апарату ДСНС щодо проблемних питань, які виникають при заповненні декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави. Надання роз'яснень щодо правильності застосування окремих аспектів антикорупційного законодавства та дотримання його вимог |
Березень 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Навчання проведено |
2 |
Участь працівників органів та підрозділів ДСНС у підвищенні кваліфікації з питань запобігання корупції на базі Національної академії внутрішніх справ України |
Вересень 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Отримання відповідних свідоцтв про підвищення кваліфікації |
3 |
Передбачити для осіб начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту вивчення у системі службової підготовки тем з основ антикорупційного законодавства |
Вересень 2019 року |
Департамент реагування на надзвичайні ситуації, підрозділи сфери управління ДСНС |
Включення до тематичного розрахунку годин занять із службової підготовки |
4 |
Участь працівників закладів, установ, підприємств та організацій сфери управління ДСНС у підвищенні кваліфікації з питань запобігання корупції на базі Національної академії внутрішніх справ України |
Листопад 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Отримання відповідних свідоцтв про підвищення кваліфікації |
5 |
Включення до програми підвищення кваліфікації, категорії державних службовців ДСНС, навчальних матеріалів (лекцій) з антикорупційного законодавства |
Липень 2019 року |
Інститут державного управління у сфері цивільного захисту |
Проведення зазначених лекційних занять |
6 |
Участь представників Уповноважених підрозділів (осіб) у сфері запобігання та виявлення корупції у навчальних тренінгах, організованих Національним агентством з питань запобігання корупції |
За запрошен-ням НАЗК щодо проведення тренінгів |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Взяття участі у тренінгах |
7 |
Проведення семінару (конференції) з територіальними підрозділами внутрішнього аудиту з метою підвищення оцінки якості внутрішнього аудиту та дотримання антикорупційного законодавства при здійсненні внутрішнього аудиту |
Протягом року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Звіт про проведення заходу |
8 |
Проведення розширеної координаційної наради з Уповноваженими підрозділами з питань запобігання проявам корупції територіальних органів ДСНС із залученням представників інших органів виконавчої влади, які здійснюють контроль у сфері запобігання і протидії корупції, а також спеціальних суб'єктів у сфері боротьби з корупцією |
Грудень 2019 року |
Відділ власної безпеки та протидії корупції |
Організація та проведення семінару |
Усі вищезазначені заходи проводяться умежах видатків, передбачених у державному бюджеті на 2019 рік.
Начальник Відділу власної безпекита протидії корупції |
А. Семикопний |
ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій
М.О. Чечоткін
"____" ____________ 2019 року
ЗВІТ
за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Державної служби України з надзвичайних ситуацій
Зазначеним наказом затверджено персональний склад комісії з оцінки корупційних ризиків, визначення пріоритетів, координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми ДСНС (далі - Комісія), Положення про її діяльність, а також покладено обов'язок на членів Комісії здійснити ідентифікацію (виявлення) та оцінку ймовірних корупційних ризиків у діяльності ДСНС.
Відповідно до пункту 4 Положення про комісію з оцінки корупційних ризиків, визначення пріоритетів, координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми ДСНС до основних завдань Комісії належить ідентифікація (виявлення) та проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС, розробка за результатами ідентифікації та оцінки корупційних ризиків пропозицій та заходів, спрямованих на усунення (мінімізацію) цих ризиків, а також підготовка за результатами проведених заходів пропозицій до проекту річної Антикорупційної програми ДСНС.
Комісією при здійсненні своїх повноважень в частині проведення оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС здійснено комплекс організаційних, аналітичних та практичних заходів, які мають передувати здійсненню безпосередньої оцінки ризиків.
Так, членами Комісії вжито комплекс заходів щодо поглибленого вивчення та аналізу зовнішнього та внутрішнього середовища ДСНС з метою виявлення у нормативно-правових актах та організаційно-управлінській діяльності ДСНС ймовірних корупційних та інших ризиків, які, за своєї сукупності або самостійності, можуть сприяти вчиненню особами начальницького складу служби цивільного захисту, державними службовцями та іншими працівниками (далі - персонал) апарату ДСНС, ГУ (У) ДСНС в областях та м. Києві, підрозділів центрального підпорядкування ДСНС, навчальних закладів та науково-дослідних установ, підприємств, установ та організацій сфери управління ДСНС (далі - органи та підрозділи цивільного захисту) корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, а також злочинів у сфері службової діяльності.
Для якісної підготовки Антикорупційної програми ДСНС, за погодженням з керівниками самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС, до складу Комісії та її роботи залучено представників майже усіх самостійних структурних підрозділів апарату ДСНС (дев'ять фахівців), а саме представників: Департаменту економіки і фінансів, Департаменту ресурсного забезпечення, Департаменту запобігання надзвичайним ситуаціям, Департаменту реагування на надзвичайні ситуації, Департаменту персоналу, Департаменту організації заходів цивільного захисту, Відділу власної безпеки та протидії корупції, Відділу внутрішнього аудиту, а також Юридичного управління.
Разом з цим, з метою забезпечення Громадською радою при ДСНС незалежного громадського контролю за розробкою та станом реалізації передбачених Антикорупційною програмою ДСНС заходів, Голову Громадської ради при ДСНС зараховано до складу Комісії.
До роботи Комісії також залучалися й інші посадові особи апарату ДСНС, які надавали інформацію, необхідну для ідентифікації та здійснення оцінки корупційних ризиків у діяльності ДСНС.
Для ідентифікації та оцінки вірогідних корупційних ризиків у діяльності ДСНС Комісією здійснено поглиблене вивчення об'єктів оцінки, а саме:діяльність апарату ДСНС, сфера запобігання надзвичайним ситуаціям (контрольні заходи, що здійснюються ДСНС), сфера управління персоналом ДСНС, оцінка внутрішнього аудиту, організація діяльності у сфері запобігання та виявлення корупції в органах та підрозділах цивільного захисту, сфера управління матеріальними ресурсами ДСНС, у тому числі публічні закупівлі ДСНС, а також інші сфери діяльності ДСНС.
Крім цього, членами Комісії опрацьовано численний перелік джерел інформації на предмет встановлення ймовірності виникнення корупційних ризиків у різних сферах діяльності ДСНС, здійснення відповідної оцінки цих ризиків з огляду вірогідності спонукання персоналу органів та підрозділів цивільного захисту до вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, інших злочинів у сфері службової діяльності, а також визначення потенційних заходів щодо усунення та мінімізації корупційних ризиків з метою завчасного попередження службових зловживань.
Джерелами отримання членами Комісії інформації з метою ідентифікації корупційних ризиків та їх відповідної оцінки слугували нормативно-правові та організаційно-розпорядчі акти, що регулюють діяльність ДСНС у різних її сферах; звернення, що надійшли до ДСНС від фізичних та юридичних осіб; результати внутрішніх аудитів; результати інших внутрішніх перевірок та службових розслідувань в ДСНС; публікації в засобах масової інформації та соціальних мережах (веб-порталах), а також інформація з низки державних реєстрів з відкритим доступом.
З урахуванням Методичних рекомендацій щодо підготовки антикорупційних програм органів влади, затверджених
рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.01.2017 № 31, а також відповідно до вимог Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої
рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 №126,
зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, Комісією здійснено заходи щодо ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків, визначено причини та умови, що їх породжують, встановлено чинники корупційних ризиків, можливі наслідки вчинених персоналом органів та підрозділів цивільного захисту адміністративних чи кримінальних правопорушень внаслідок реального настання цих ризиків, а також проведено їх загальну оцінку.
Реалізація Комісією повноважень в частині ідентифікації (виявлення) корупційних ризиків у діяльності ДСНС, які можуть негативно вплинути на виконання покладених на неї функцій і завдань, полягає, перш за все, у чіткому визначенні вразливих до ризиків сфер діяльності та проведенні їх аналізу, а також виявленні чинників корупційних ризиків у нормативно-правових актах та організаційно-управлінській діяльності ДСНС, за наявності яких виникає ймовірність вчинення посадовими особами корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень як з метою отримання особистої вигоди чи вигоди заінтересованими суб'єктами, так і у зв'язку з власною необізнаністю.
Під час здійснення роботи щодо виявлення та оцінки корупційних ризиків Комісією проаналізовано перелік нормативно-правових актів (на предмет виявлення нечітко сформульованих дефініцій, мовних конструкцій, правових колізій тощо), які регулюють різні сфери діяльності ДСНС, з метою виявлення норм та положень, які вказують на наявність дискреційних повноважень у діяльності посадових осіб, що здійснюють виконання завдань і функцій, покладених на ДСНС, а також виявлення норм, що можуть створювати сприятливі умови для службових зловживань, задоволення приватних інтересів, а також сприяти вчиненню персоналом органів та підрозділів цивільного захисту корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень.
Загалом Комісією ідентифіковано 19 корупційних ризиків у різних сферах діяльності ДСНС та підпорядкованих їй органів та підрозділів цивільного захисту.
................Перейти до повного тексту