- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
Про розгляд проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків"
Розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків", реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації,
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків", реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018, що додається .
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення позиції НКРЗІ до Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку та Міністерства фінансів України.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ |
О.Животовський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії, що
здійснює державне регулювання
у сфері зв'язку та інформатизації
19.09.2018 № 493
ВИСНОВОК
НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
до проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків", реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018
Проект Закону України "Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо ставок деяких податків", реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018 (далі - законопроект) спрямований на врегулювання відносин, пов'язаних зокрема, із збільшенням з урахуванням індексу споживчих цін у 2018 році на 9% ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, визначених статтею
254 Податкового кодексу України.
За результатами опрацювання законопроекту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі - НКРЗІ), вирішила висловити позицію про недоцільність його прийняття у зв'язку із такими зауваженнями:
Запропоновані законопроектом зміни в частині підвищення ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України не створюють сприятливих умов діяльності у сфері телекомунікацій, погіршують умови розвитку ринку телекомунікацій та не вирішують питання ефективного використання обмеженого природного ресурсу - радіочастотного.
Необґрунтованість запропонованих змін полягає у відсутності в супровідних документах фінансово-економічного обґрунтування збільшення ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України на 9 відсотків. Зокрема, в пункті 5 "Фінансово-економічне обґрунтування" пояснювальної записки до законопроекту зазначено лише таке: "Прийняття проекту Закону дозволить збільшити надходження до бюджету".
Крім того, проектом Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік", реєстраційний номер 9000 від 15.09.2018, передбачено доходи Державного бюджету України на 2019 рік від сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України в сумі 2 809 845,3 тис.грн, (збільшення складає 269,6 млн.грн., або на 10,6 відсотків).
Також слід враховувати, що:
до ставок рентної плати продовжують діяти підвищувальні коефіцієнти запроваджені у 2016 році відповідними примітками до пункту 254.4 статті
254 Податкового кодексу України;
Водночас, проведений НКРЗІ аналіз ситуації щодо радіочастотного ресурсу України, виключне право на користування яким надано суб'єктам господарювання на підставі виданих відповідно до
Закону України "Про радіочастотний ресурс України" у попередні роки ліцензій (крім ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, виданих у 2015 та 2018 роках на тендерних засадах), та який придатний для впровадження системи рухомого (мобільного) зв'язку третього - п'ятого поколінь, свідчить про його фрагментацію, що призводить до неефективного використання обмеженого природного ресурсу. Одним із ефективних шляхів подолання вказаних негативних явищ вбачається економічне стимулювання відповідних користувачів радіочастотного ресурсу України.
У зв'язку з цим, з метою забезпечення ефективного використання радіочастотного ресурсу України, придатного для впровадження новітніх радіотехнологій третього - п'ятого поколінь, у тому числі стимулювання подолання фрагментації радіочастотного спектру та ліквідація спекулятивного дефіциту частот, пропонуємо в установленому порядку внести зміни до пункту 254.4 статті
254 Податкового кодексу України, яким встановлено розміри ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (додаються), в2 етапи:
1 етап: з 01.01.2019 збільшення для стільникового радіозв'язку в діапазонах 791-821 МГц, 832-862 МГц, 880 915 МГц, 925 960 МГцпідвищувального коефіцієнту за фрагментований спектр з 1,2 до 2,0 до рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, яка складає 23 085,25 грн.
2 етап: з 01.01.2020 збільшення ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, придатного для впровадження нових радіотехнологій в діапазонах 2300-2400 МГц, 3400-3800 МГцнезалежно від виду радіозв'язку (служб, систем, радіотехнологій, радіоелектронних засобів, випромінювальних пристроїв) з 45,83 грн. до 3000 грн. аналогічно, встановленої для стільникового радіозв'язку у діапазонах 2300-2400 МГц, 2500-2690 МГц.
Прийняття запропонованих НКРЗІ змін дозволить не тільки подолати фрагментацію радіочастотного спектру та ліквідацію спекулятивного дефіциту частот, придатного для впровадження новітніх радіотехнологій (3G,4G, 5G), а також дозволить додатково залучити до державного бюджету:
у 2019 році - 339,1 млн.грн. (згідно з чинною редакцією
Податкового кодексу України дохідна частина державного бюджету за рік від сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у діапазонах 791-821 МГц, 832-862 МГц, 880 915 МГц, 925 960 МГц, придатних для впровадження новітніх технологій, із застосуванням встановленого підвищувального коефіцієнту 1,2 розрахунково складає 520,036 млн.грн. У разі збільшення підвищувального коефіцієнту та відсутності дій користувачів радіочастотного ресурсу щодо подолання фрагментації спектру очікується, що відповідні надходження до державного бюджету складуть 859,104 млн.грн.);
у 2020 році - 354,9 млн.грн. (згідно з чинною редакцією
Податкового кодексу України дохідна частина державного бюджету за рік від сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України у діапазонах 2300-2400 МГц, 3400-3800 МГц, придатних для впровадження новітніх радіотехнологій, із ставкою рентної плати 45,83 грн. розрахунково складає 5,075 млн.грн. У разі збільшення ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України до 3 000 грн. очікується, що:
- у разі продовження використання діючими користувачами радіочастотного ресурсу - відповідні надходження до державного бюджету складуть 360 млн.грн.;
- у разі відмови діючими користувачами радіочастотного ресурсу від подальшого не ефективного використання радіочастотного ресурсу, придатного для впровадження новітніх радіотехнологій, в тому числі від дострокового впровадження нових радіотехнологій у визначеному законом порядку - відповідні надходження до державного бюджету (компенсуються) та збільшаться, як за рахунок повернення певного обсягу радіочастотного ресурсу державі та подальшого його розподілу на конкурсних або тендерних засадах відповідно до вимог закону, так і за рахунок сплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України його новими користувачами, що забезпечують впровадження нових радіотехнологій).
У зв'язку з цим, а також враховуючи мету цього законопроекту щодо забезпечення формування дохідної частини Державного бюджету України на 2019 рік пропонуємо замість розгляду питання щодо збільшення ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України для всіх платників рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з урахуванням інфляційних процесів, що передбачають збільшення дохідної частини державного бюджету від сплати такої рентної плати на 269,6 млн.грн, забезпечити прийняттявищезазначених змін до пункту 254.4 статті
254Податкового кодексу України, які окрімзбільшення дохідної частинидержавного бюджету від сплати рентної плати лише за окремі діапазони радіочастот та види радіозв'язку на загальну суму 694 млн. грн. (339,1 млн.грн. - у 2019 році; 354,9 млн.грн. - у 2020 році), забезпечать ефективне використання обмеженого природного ресурсу, у тому числі стимулювання подолання фрагментації радіочастотного ресурсу України та розвитку телекомунікаційних послуг, розширення їх асортименту для задоволення потреб споживачів у цих послугах.
Крім того, запропоновані НКРЗІ зміни відповідають основним принципам користування радіочастотним ресурсом України, що визначені статтею
30 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" зокрема, об'єктивності, недискримінаційності, заохочення конкуренції на основі збалансування інтересів держави, суспільства і користувачів радіочастотного ресурсу України, забезпечення рівності законних прав та інтересів усіх фізичних і юридичних осіб, які користуються або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України.
Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації |
О. Животовський |
Додаток
до висновку НКРЗІ до проекту Закону України
"Про внесення змін до Податкового кодексу
України щодо ставок деяких податків",
реєстраційний номер 9085 від 17.09.2018
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до пункту 254.4 статті 254 Податкового кодексу України
Верховна Рада України постановляє:
І. Внести до пункту 254.4 статті
254 Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №№ 13 - 17, ст. 112 із наступними змінами) зміни, виклавши його в такій редакції:
"254.4. Ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України встановлюються в таких розмірах:
Вид радіозв'язку |
Діапазон радіочастот |
Ставка рентної плати за 1 МГц смуги радіочастот на місяць, гривень |
1. |
Радіорелейний зв'язок фіксованої радіослужби |
0,03 - 300 ГГц |
1,06 |
2. |
Радіозв'язок: |
|
|
|
фіксованої, рухомої сухопутної радіослужб |
0,03 - 470 МГц |
1037,5 |
|
морської радіослужби |
0,03 - 470 МГц |
518,75 |
3. |
Радіозв'язок у системі охоронної та охоронно-пожежної сигналізації |
30 - 470 МГц |
1037,5 |
4. |
Радіозв'язок з використанням радіоподовжувачів |
30 - 470 МГц |
520,37 |
5. |
Радіозв'язок у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів |
1427 - 2400 МГц 2400 - 2483,5 МГц 5150 - 5850 МГц |
26,211 |
6. |
Радіозв'язок у системі з фіксованим абонентським радіодоступом стандарту DECT |
30 - 3000 МГц |
52,36 |
7. |
Транкінговий радіозв'язок |
30 - 470 МГц |
3217,19 |
8. |
Пошуковий радіозв'язок |
30 - 960 МГц |
41499,7 |
9. |
Радіолокаційна та радіонавігаційна радіослужби |
30 - 3000 МГц 3 - 30 ГГц |
104,71 |
10. |
Радіозв'язок супутникової рухомої та фіксованої радіослужб |
30 - 3000 МГц 3 - 30 ГГц |
68,73 |
11. |
Стільниковий радіозв'язок |
300 - 791 МГц 821 - 832 МГц 862 - 880 МГц 915 - 925 МГц 960 - 1710 МГц 1785 - 1805 МГц 1880 - 1920 МГц 1980 - 2110 МГц 2170 - 2200 МГц |
23085,25(1) |
|
791 - 821 МГц 832 - 862 МГц 880 - 915 МГц 925 - 960 МГц |
23085,25(3, 4, 9) |
|
1710 - 1785 МГц 1805 - 1880 МГц 1920 - 1980 МГц 2110 - 2170 МГц |
23085,25(2, 5, 6) |
|
2300 - 2400 МГц 2500 - 2690 МГц |
3000,00(2, 7, 8) |
12. |
Радіозв'язок у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації |
2 - 7 ГГц |
45,83(1) |
|
10 - 42,5 ГГц |
16,37(1) |
13. |
Передавання звуку залежно від потужності: |
30 кГц - 30 МГц |
|
|
до 1 кВт включно |
|
1243,67 |
|
від 1,1 до 10 кВт включно |
|
1868,81 |
|
від 10,1 до 100 кВт включно |
|
2644,49 |
|
від 101 до 500 кВт включно |
|
3112,48 |
|
від 501 кВт і вище |
|
5171,08 |
14. |
Передавання та ретрансляція телевізійного зображення залежно від потужності: |
30 - 300 МГц |
|
|
від 1 до 10 Вт включно |
|
52,36 |
|
від 10,1 до 100 Вт включно |
|
157,11 |
|
від 101 Вт до 1 кВт включно |
|
258,55 |
|
від 1,1 до 5 кВт включно |
|
415,67 |
|
від 5,1 до 20 кВт включно |
|
778,95 |
|
від 20,1 кВт і вище |
|
1037,5 |
15. |
Передавання звуку залежно від потужності: |
66 - 74 МГц 87,5 - 108 МГц |
|
|
до 100 Вт включно |
|
389,47 |
|
від 101 Вт до 1 кВт включно |
|
778,95 |
|
від 1,1 до 10 кВт включно |
|
1243,67 |
|
від 10,1 кВт і вище |
|
1557,85 |
16. |
Передавання та ретрансляція телевізійного зображення залежно від потужності: |
300 - 880 МГц |
|
|
до 10 Вт включно |
|
36,01 |
|
від 10,1 до 100 Вт включно |
|
72 |
|
від 101 Вт до 1 кВт включно |
|
157,11 |
|
від 1,1 до 5 кВт включно |
|
310,96 |
|
від 5,1 до 20 кВт включно |
|
621,84 |
|
від 20,1 кВт і вище |
|
778,95 |
17. |
Види радіозв'язку (служби, системи, радіотехнології, радіоелектронні засоби, випромінювальні пристрої), що не зазначені у пунктах 1-16 пункту 254.4 цієї статті |
9 кГц - 400 ГГц |
1557,85 |
|
|
|
|
................Перейти до повного тексту