1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.05.2018 № 249-р
Про визнання підтримки суб'єкта господарювання, зазначеної у повідомленні, такою, що не є державною допомогою
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши повідомлення про нову державну допомогу Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради, зареєстроване в Комітеті 05.02.2018 за № 61-ПДД, подане на виконання статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (далі - Закон) та за формою, що передбачена додатком 1 до Порядку подання та оформлення повідомлення про нову державну допомогу та про внесення змін до умов чинної державної допомоги, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 04.03.2016 № 2-рп та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 04.04.2016 за № 501/28631 (далі - Порядок подання повідомлень 2-рп),
ВСТАНОВИВ:
1. ПОРЯДОК ПОДАННЯ
(1) Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради відповідно до статті 9 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" було подано повідомлення про нову державну допомогу комунальному підприємству Миколаївської міської ради "Миколаївські парки", зареєстроване в Комітеті 05.02.2018 за № 61-ПДД. Листом Комітету від 19.02.2018 № 500-29/05-2042 вказане повідомлення залишено без руху.
(2) З метою усунення недоліків та надання додаткової інформації Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради надіслано повідомлення про нову державну допомогу комунальному підприємству Миколаївської міської ради "Миколаївські парки", зареєстроване в Комітеті 15.03.2018 за № 117-ПДД та прийняте до розгляду. Листами від 22.03.2018 № 137/08.01.01-24/05.01/34/18 (далі - Лист про додаткову інформацію 1) та від 16.05.2018 № 137/08.01.01-24/05.01/34/18 (далі - Лист про додаткову інформацію 2) Департаментом житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради надано додаткову інформацію до повідомлення.
2. ВІДОМОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЯ ВІД НАДАВАЧА ДЕРЖАВНОЇ ДОПОМОГИ
2.1. Надавач підтримки
(3) Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради (далі -Департамент) (54030, м. Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 7, ідентифікаційний код юридичної особи 03365707).
2.2. Отримувач підтримки
(4) Комунальне підприємство Миколаївської міської ради "Миколаївські парки" (далі -комунальне підприємство "Миколаївські парки") (54027, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20, ідентифікаційний код юридичної особи 32884306).
2.3. Мета (ціль) підтримки
(5) Метою (ціллю) підтримки комунального підприємства "Миколаївські парки" є:
- сприяння окремим видам господарської діяльності;
- забезпечення належного догляду та санітарного стану об'єктів зеленого господарства;
- здійснення благоустрою об'єктів зеленого господарства.
2.4. Очікуваний результат
(6) Надання державної підтримки забезпечить належний санітарний стан об'єктів благоустрою, закріплених за комунальним підприємством "Миколаївські парки"; забезпечить соціальний розвиток, ефективне використання природних ресурсів, реалізацію тематичної комплексної програми культурно-розважальних та пізнавальних заходів.
2.5. Форма підтримки
(7) Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям).
2.6. Обсяг підтримки
(8) Загальний обсяг підтримки становить 7 512,0 тис. грн.
2.7. Підстава для надання підтримки
(9) Закон України "Про благоустрій".
(10) Проект рішення Миколаївської міської ради "Про внесення змін та доповнень до рішення Миколаївської міської ради від 23.01.2015 № 45/3 "Про затвердження Програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Миколаєва на 2015-2019 роки".
2.8. Тривалість підтримки
(11) З 01.01.2018 по 31.12.2018.
3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО УМОВ НАДАННЯПІДТРИМКИ
(12) Комунальне підприємство "Миколаївські парки" обслуговує парк-пам'ятку садовопаркового мистецтва "Ліски" площею 34,5 га. З 2018 року планується передати на баланс комунального підприємства 10 об'єктів зеленого господарства загальною площею 91,2 га, а саме:
- парк "Перемога" з пляжем "Стрілка";
- Флотський узвіз;
- сквер ім. О.С. Пушкіна;
- сквер ім. 68 Десантників;
- площа Соборна;
- сквер біля облдержадміністрації;
- сквер "Солдата" (Варварівка);
- сквер "Каштановий";
- сквер "Аркасівський";
- сквер "Вербочка" з пляжем "Прибій".
(13) За Програмою реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Миколаєва на 2015-2019 роки (зі змінами) планується здійснення заходів з догляду за об'єктами зеленого господарства (проведення робіт з благоустрою парків, скверів, зелених зон, утримання та поточний ремонт МАФів).
(14) Фінансова підтримка комунального підприємства "Миколаївські парки" з міського бюджету спрямована на діяльність з підтримання належного санітарного стану, підвищення рівня благоустрою та утримання об'єктів зеленого господарства міста Миколаєва, що перебувають на балансі комунального підприємства "Миколаївські парки". Зазначена фінансова підтримка не може бути використана на інші види діяльності.
(15) За інформацією, наданою Листом про додаткову інформацію 1, рахунки комунального підприємства "Миколаївські парки" розподілено щодо видів діяльності:
- фінансова підтримка для підтримання належного санітарного стану, підвищення рівня благоустрою та утримання об'єктів зеленого господарства надходить на розрахунковий рахунок 35430036044568;
- дохід від комерційної діяльності підприємства (сезонна робота атракціонів та здача в оренду комунального майна) надходить на розрахунковий рахунок 26002412768.
(16) Необхідний обсяг фінансової підтримки комунального підприємства "Миколаївські парки" обраховано з урахуванням збільшення кількості об'єктів зеленого господарства, які планується утримувати силами вказаного комунального підприємства.
(17) За інформацією, наданою Листом про додаткову інформацію 2, у місті Миколаєві усі зони рекреаційного призначення, в тому числі парки та сквери, є загальнодоступними (їх відвідування безкоштовне) для населення та є можливість безперешкодного доступу до них для осіб будь-якого віку та фізичних можливостей.
4. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ
4.1. Ознаки державної допомоги
(18) Відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" державна допомога суб'єктам господарювання (далі - державна допомога) - підтримка у будь-якій формі суб'єктів господарювання за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів, що спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції, створюючи переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності.
(19) Отже, державна підтримка є державною допомогою, якщо одночасно виконуються такі умови:
- підтримка надається суб'єкту господарювання;
- державна підтримка здійснюється за рахунок ресурсів держави чи місцевих ресурсів;
- підтримка створює переваги для виробництва окремих видів товарів чи провадження окремих видів господарської діяльності;
- підтримка спотворює або загрожує спотворенням економічної конкуренції.
(20) Відповідно до частини другої статті 1 Закону, терміни "суб'єкт господарювання", "товар", "економічна конкуренція (конкуренція)" вживаються у Законі у значенні, наведеному в Законі України "Про захист економічної конкуренції".
4.2. Об'єкти благоустрою як об'єкт державної допомоги
(21) Згідно зі статтею 30 Закону України "Про місцеве самоврядування України" до відання власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою та здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів.
(22) Відповідно до статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів, зокрема, належить:

................
Перейти до повного тексту