- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
Про затвердження Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно віднесення до суб'єктів декларування фізичних осіб відповідно до пункту 5 частини першої статті 3 зазначеного Закону
Відповідно до частини першої статті
8, пункту 15 частини першої статті
11 Закону України
"Про запобігання корупції" , Національне агентство з питань запобігання корупції
ВИРІШИЛО:
1. Затвердити Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно віднесення до суб'єктів декларування фізичних осіб відповідно до пункту 5 частини першої статті 3 зазначеного Закону, що додаються.
2. Департаменту фінансового контролю та моніторингу способу життя забезпечити розміщення Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно віднесення до суб'єктів декларування фізичних осіб відповідно до пункту 5 частини першої статті
3 зазначеного
Закону на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Патюка С.С.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національного
агентства з питань
запобігання корупції
29.03.2018 № 549
РОЗ'ЯСНЕННЯ
щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно віднесення до суб'єктів декларування фізичних осіб відповідно до пункту 5 частини першої статті 3 зазначеного Закону
Відповідно до пункту 5 частини першої статті
3 Закону України
"Про запобігання корупції" (далі - Закон) суб'єктами декларування є фізичні особи, які:
1) отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм (проектів) технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції (як безпосередньо, так і через третіх осіб або будь-яким іншим способом, передбаченим відповідною програмою (проектом));
2) систематично, протягом року, виконують роботи, надають послуги щодо імплементації стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингу антикорупційної політики в Україні, підготовки пропозицій з питань формування, реалізації такої політики, - якщо фінансування (оплата) таких робіт, послуг здійснюється безпосередньо або через третіх осіб за рахунок технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання, протидії корупції;
3) є керівниками або входять до складу вищого органу управління, інших органів управління громадських об'єднань, інших непідприємницьких товариств, що здійснюють діяльність, пов'язану із запобіганням, протидією корупції, імплементацією стандартів у сфері антикорупційної політики, моніторингом антикорупційної політики в Україні, підготовкою пропозицій з питань формування, реалізації такої політики, та/або беруть участь, залучаються до здійснення заходів, пов'язаних із запобіганням, протидією корупції.
Таким чином, суб'єктами декларування відповідно до статті
45 Закону будуть фізичні особи, які у сукупності одночасно відповідають всім складовим ознакам, передбаченим пунктом 5 частини першої статті
3 Закону .
Вказані особи зобов'язані подавати декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у випадках, визначених статтею
45 Закону, за формою, що визначається Національним агентством.
1. Під сферою запобігання корупції за участю громадськості слід розуміти будь-яку діяльність, пов'язану із системою заходів запобігання корупції, передбачених
Законом, зокрема:
участь у формуванні чи реалізації антикорупційної політики (стаття
18 Закону);
участь у розробці, виконанні чи контролі за виконанням антикорупційних програм (стаття
19 Закону);
здійснення заходів щодо запобігання корупції (стаття
21 Закону);
проведення громадської антикорупційної експертизи (стаття
55 Закону).
Під сферою протидії корупції слід розуміти діяльність спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції (органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції) стосовно виявлення, припинення, розслідування, притягнення до відповідальності за вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень.
Також з урахуванням положень
Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (далі - Порядок), під "проектом" слід розуміти документ, яким визначаються спільні дії учасників проекту (донорів, виконавців, бенефіціарів, реципієнтів), а також ресурси, необхідні для досягнення цілей надання міжнародної технічної допомоги протягом установлених строків; "програма" - це проекти, об'єднані для досягнення спільної мети.
Відповідно до наведених положень пункту 5 частини першої статті
3 Закону суб'єктами декларування є фізичні особи, які отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм (проектів) у сфері запобігання, протидії корупції "як безпосередньо, так і через третіх осіб або будь-яким іншим способом, передбаченим відповідною програмою (проектом)". Таким чином, суб'єктами декларування є як ті фізичні особи, які отримують зазначені кошти, майно безпосередньо, так і ті, хто отримує зазначені кошти, майно через третіх осіб або в будь-який інший спосіб, але за умови, що це передбачено відповідною програмою чи проектом (їхнім бюджетом, описом тощо).
Зважаючи на зміст цієї норми
Закону, його дія поширюється на осіб, які отримують кошти, майно в рамках реалізації в Україні програм (проектів) технічної або іншої, в тому числі безповоротної, допомоги у сфері запобігання та протидії корупції. Тобто це положення поширюється на осіб, які безпосередньо здійснюють систематичну громадську діяльність у сфері запобігання і протидії корупції.
Положення цієї статті не поширюється на фізичних осіб, які працюють у громадських об'єднаннях, інших непідприємницьких товариствах та безпосередньо не виконують функцій у сфері запобігання і протидії корупції, а також фізичних осіб, які надають послуги, виконують роботи, постачають товари, які прямо не пов'язані із запобіганням чи протидією корупції (наприклад, фізичні особи, які працюють на посадах офіс-менеджерів, бухгалтерів, надають послуги з прибирання, постачання продуктів харчування чи продажу канцелярського приладдя тощо), а мають допоміжний (обслуговуючий) характер, навіть якщо отримання таких послуг, робіт і товарів передбачено відповідною програмою (проектом).
Таким чином, безпосереднє здійснення громадської діяльності у сфері запобігання чи протидії корупції за змістом, зокрема, статей
18,
19,
21,
55 Закону, є основним критерієм при визначенні фізичної особи суб'єктом декларування за пунктом 5 частини першої статті
3 Закону .
Прикладами такої діяльності фізичних осіб можуть бути:
................Перейти до повного тексту