- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про Антикорупційну програму Міністерства молоді та спорту України
На виконання вимог Закону України
"Про запобігання корупції" , з метою виконання
Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2015 - 2017 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 265, зважаючи на результати роботи Комісії з оцінки корупційних ризиків Міністерства молоді та спорту України і враховуючи лист Громадської ради при Мінмолодьспорті від 27.02.2017 № 27/02/17 про схвалення проекту Антикорупційної програми Міністерства молоді та спорту України на 2017 рік, беручи до уваги лист Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.05.2017 № 30-20/17076/17, що надійшов до Мінмолодьспорту 31.05.2017 за № 7227/4-17, про повернення антикорупційної програми на доопрацювання з урахуванням пропозицій Національного агентства з питань запобігання корупції,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Антикорупційну програму Міністерства молоді та спорту України на 2017 рік, що додається.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінмолодьспорту
18.10.2017 № 4377
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Міністерства молоді та спорту України на 2017 рік
I. Визначення засад загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції в Мінмолодьспорті
Мінмолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у молодіжній сфері, сферах фізичної культури і спорту, національно-патріотичного виховання та є суб'єктом протидії корупційним правопорушенням, що впливають на результати офіційних спортивних змагань. Таким чином, засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності Міністерства грунтуються на необхідності виявлення:
групи основних причин допущення порушень і неефективного управління державними ресурсами та їх впливу на результати діяльності органів публічного сектору;
ознак неефективних управлінських рішень з подальшим здійсненням оцінки корупційних ризиків;
причинно-наслідкових зв'язків, котрі можуть свідчити про наявність корупційної складової, що сприяла допущенню виявлених порушень;
типів фінансових порушень і недоліків.
Для реалізації вищезазначеного необхідно створити ефективні механізми запобігання корупції та конфлікту інтересів, виявлення корупційних ризиків, що можуть виникнути в службовій діяльності посадових осіб, та забезпечити своєчасне усунення умов та причин виникнення цих ризиків, запобігання порушенням етичних стандартів поведінки та організувати контроль за дотриманням правил щодо доброчесності, об'єктивності та неупередженості, компетентності та ефективності, належного виконання посадовими особами положень та вимог, визначених положеннями про структурні підрозділи, посадовими інструкціями, та щодо відповідності прийнятих рішень вимогам законів та інших нормативно-правових актів.
Таким чином, заходами з реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції у сфері діяльності Мінмолодьспорту визначено:
проведення серед посадових осіб Мінмолодьспорту організаційної та роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції, у тому числі за рахунок підтримки на сайті Міністерства рубрики "Боротьба з корупцією";
вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових і службових осіб Мінмолодьспорту, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління Мінмолодьспорту відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2013
№ 902 (далі - Підприємства галузі);
здійснення контролю за дотриманням посадовими особами Мінмолодьспорту під час виконання посадових обов'язків загальноетичних норм поведінки, ввічливості у стосунках з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими;
проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
виявлення ризиків, які негативно впливають на виконання функцій і завдань в апараті Мінмолодьспорту і на Підприємствах галузі, та здійснення оцінки щодо наявності корупційної складової;
забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
інформування посадових осіб про випадки вчинення корупційних правопорушень у МІнмолодьспорті та на Підприємствах галузі;
забезпечення доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості та неупередженості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті суспільно важливої інформації з діяльності Мінмолодьспорту;
Політика Міністерства молоді та спорту України щодо запобігання і протидії корупції в апараті Мінмолодьспорту та на Підприємствах галузі ґрунтується на таких принципах:
верховенства права;
доброчесності на публічній службі;
формування негативного ставлення до корупції;
невідворотності покарання за корупційні правопорушення;
ефективності та законності використання бюджетних коштів;
прозорості та відкритості діяльності;
залучення громадськості до здійснення антикорупційних заходів.
В основу розроблення Антикорупційної програми також покладено такі принципи:
відповідність реалізованих антикорупційних заходів
Конституції України, законодавству України у сфері запобігання корупції та іншим нормативним правовим актам;
удосконалення створеної внутрішньої організаційної системи запобігання і протидії корупції;
участь працівників у формуванні та реалізації антикорупційних стандартів і процедур;
відповідальність та невідворотність покарання для працівників незалежно від займаної посади та інших умов у разі вчинення ними корупційних чи пов'язаних з корупцією правопорушень;
регулярний моніторинг ефективності впроваджених антикорупційних заходів.
В Антикорупційній програмі, зокрема:
визначено мету;
наведено шляхи і способи зниження рівня корупції в системі Мінмолодьспорту;
викладено результати оцінки корупційних ризиків у діяльності Мінмолодьспорту, проведеної Комісією з оцінки корупційних ризиків Міністерства молоді та спорту України (далі - Комісія-1) відповідно до наказу Мінмолодьспорту від 25 січня 2017 року № 303 "Деякі питання Комісії з оцінки корупційних ризиків Міністерства молоді та спорту України" (із змінами), та заходи з їх усунення (додаються);
визначено процедуру моніторингу її виконання.
Метою Антикорупційної програми є:
утворення ефективної системи запобігання і протидії корупції в апараті Мінмолодьспорту та на Підприємствах галузі;
подальше впровадження механізмів прозорості, доброчесності, зниження корупційних ризиків у системі Мінмолодьспорту та підвищення рівня довіри громадян до його діяльності.
На жаль, зважаючи на швидку зміну уповноважених осіб з питань запобігання та виявлення корупції у діяльності Мінмолодьспорту (далі - Уповноважена особа), відсутні статистичні дані про стан протидії корупції у Мінмолодьспорті за попередні роки. Тому, в подальшому необхідно продовжувати роботу щодо запобігання корупції у системі Мінмолодьспорту, зосередившись більш поглиблено на сферах, у яких корупційні прояви мають підвищений ризик.
Проблему зниження рівня корупції в системі Мінмолодьспорту передбачається розв'язати шляхом об'єднання зусиль керівництва Міністерства молоді та спорту України, керівників Підприємств галузі та громадських організацій, спрямованих на продовження здійснення розпочатих у 2016 році заходів у сфері антикорупційної політики за такими пріоритетними напрямами:
вжиття заходів щодо недопущенню корупційних правопорушень чи правопорушень, пов'язаних із корупцією в апараті Мінмолодьспорту;
забезпечення системного підходу до запобігання і протидії корупції;
реалізація антикорупційної політики в кадровому менеджменті, формування негативного ставлення до корупції, навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування;
здійснення заходів щодо дотримання вимог фінансового контролю, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;
запобігання корупції у сфері державних закупівель, посилення ефективності управління фінансовими ресурсами, розвиток та підтримка системи внутрішнього аудиту;
створення умов для повідомлень про факти порушення вимог антикорупційного законодавства;
надання допомоги особам, які повідомляють про порушення вимог антикорупційного законодавства;
створення та налагодження повноцінної роботи Національної платформи щодо боротьби з маніпулюваннями спортивними змаганнями та збільшення граничної чисельності працівників Мінмолодьспорту для утворення відділу з антикорупційних питань та запобігання маніпулюванню спортивними змаганнями;
залучення громадськості до формування та реалізації загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції;
забезпечення відкритого доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті Мінмолодьспорту;
забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
виявлення ризиків, які негативно впливають на функції з виконання завдань в апараті Мінмолодьспорту та на Підприємствах галузі;
проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
здійснення контролю за дотриманням посадовими особами Міністерства під час виконання своїх посадових обов'язків загальноетичних норм поведінки, ввічливості у стосунках з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими;
вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів;
проведення серед працівників Міністерства роз'яснювальної роботи із запобігання та виявлення корупції, у тому числі за рахунок підтримки на веб-сайті Міністерства рубрики "Боротьба з корупцією";
одержання інформації про вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією через "гарячу" телефонну лінію, де дзвінки приймають фахівці Міністерства та передають їх на розгляд керівництва і відповідно до компетенції структурним підрозділам Міністерства - одна телефонна лінія, один оператор (понеділок - четвер з 9:00 год. до 18:00 год.; п'ятниця - з 9:00 год. до 16 год. 45 хв.); за допомогою створеного на офіційному веб-сайті Мінмолодьспорту розділу "Боротьба з корупцією", який містить спеціальну форму, за допомогою якої є можливість для анонімного повідомлення про порушення вимог антикорупційного законодавства працівниками Мінмолодьспорту та поштової скриньки, що знаходиться на першому поверсі Міністерства.
Також у 2017 році Міністерство молоді та спорту України продовжить виконання Завдань і заходів з виконання Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 265 (додаток 2 до Антикорупційної програми).
II. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Мінмолодьспорту, причини, що їх породжують, умови, що їм сприяють та заходи щодо їх усунення
Здійснення об'єктивної оцінки корупційних ризиків у діяльності Мінмолодьспорту є необхідним кроком у запобіганні порушенням антикорупційного законодавства. Такий підхід надасть можливість забезпечити відповідність антикорупційних заходів специфіці діяльності та раціонально використовувати ресурси, що спрямовуються на проведення відповідної роботи.
Оцінка корупційних ризиків здійснюється Комісією-1, склад якої затверджено наказом Мінмолодьспорту від 25 січня 2017 року № 303 "Деякі питання Комісії з оцінки корупційних ризиків Міністерства молоді та спорту України" (із змінами). Її очолює заступник Міністра молоді та спорту України - Войтович Я.В. До складу Комісії-1 включено осіб, які володіють інформацією та мають практичні навички в особливостях діяльності Мінмолодьспорту - представники:
департаментів - молодіжної політики, олімпійського спорту, фізичної культури та неолімпійських видів спорту, економіки та фінансів;
управлінь - роботи з персоналом, стратегічного планування та комунікацій, юридичного;
відділів - бухгалтерського обліку та звітності, взаємодії з громадськістю та засобами масової інформації, контролю, діловодства та звернень громадян, національно-патріотичного виховання, інвестицій та розвитку спортивної інфраструктури;
секторів - з питань реформування, матеріально-технічного забезпечення, інформаційних технологій та технічного захисту інформації;
громадськості (за згодою);
головний спеціаліст з державних закупівель;
Уповноважена особа.
До роботи Комісії-1 можуть у встановленому законодавством порядку залучатися інші працівники структурних підрозділів Мінмолодьспорту, Підприємств галузі, інших державних органів (за згодою їх керівників), які не входять до їх складу, але можуть надати інформацію для здійснення об'єктивної та якісної оцінки корупційних ризиків у діяльності Мінмолодьспорту.
Засідання Комісії-1 проводяться не рідше одного разу на квартал. Голова Комісії-1 організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на неї завдань та функцій, головує на її засіданнях та визначає коло питань, що підлягають розгляду.
Рішення Комісії-1, прийняте простою більшістю голосів та оформлене у вигляді протоколу, є підставою для здійснення в установленому порядку корегувальних дій щодо Антикорупційної програми.
Діяльність Міністерства у розрізі окремих процесів визначена
Положенням. Тому, оскільки одним із основних аспектів при виявленні ризиків, які можуть негативно впливати на виконання функцій і завдань в Мінмолодьспорті, є дослідження конкретних процесів в його діяльності, при виконанні яких існує висока ймовірність вчинення посадовими особами Мінмолодьспорту корупційних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцією як з метою отримання особистої вигоди, так і з ціллю отримання вигоди зацікавленими суб'єктами, оцінка корупційних ризиків у діяльності Мінмолодьспорту та виявлення причин, що їх породжують, та умов, що їм сприяють, здійснювалась виходячи з того, що Мінмолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у молодіжній сфері, сферах фізичної культури і спорту, національно-патріотичного виховання та є суб'єктом протидії корупційним правопорушенням, що впливають на результати офіційних спортивних змагань.
Виходячи із цього, для розгляду та проведення оцінки корупційних ризиків Комісією-1 було розглянуто завдання Мінмолодьспорту, відповідно до пунктів Положення в розрізі можливих ризиків, які несуть / можуть нести в собі корупційну складову, що в перспективі може призвести до корупційних діянь з боку працівників Мінмолодьспорту та розроблено робочий план оцінки корупційних ризиків, який погоджено на засіданні Комісії-1.
Було проведено оцінку нижчезазначених корупційних ризиків:
1) нечіткість критеріїв формування штатної команди національних збірних команд України з олімпійських та неолімпійських видів спорту;
2) можливий вплив зацікавлених осіб на відповідального за підготовку тендерної документації працівника Мінмолодьспорту з метою встановлення дискримінаційних вимог для потенційних учасників торгів;
3) можливість впливу зацікавлених осіб на працівників Мінмолодьспорту під час визначення постачальників товарів, робіт та послуг у процесі здійснення допорогових закупівель з огляду на дискреційні повноваження щодо вирішення зазначеного питання;
4) неврегульованість надання державної підтримки молодіжним та дитячим громадським об'єднанням для виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей та молоді;
5) неврегульованість процесів діяльності державних підприємств, що мають найбільші за розміром активи;
6) відсутність централізованої координації діяльності з виявлення фактів національного чи транснаціонального маніпулювання національними і міжнародними спортивними змаганнями.
За результатами оцінки корупційних ризиків підготовлено звіт (додаток 1 до Антикорупційної програми).
III. Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування
Для забезпечення проведення серед посадових осіб Мінмолодьспорту організаційної та роз'яснювальної роботи із питань запобігання, виявлення і протидії корупції Уповноваженою особою проводиться відповідна робота. За потреби, але не рідше одного разу на півріччя, в Мінмолодьспорті планується проводити навчання з питань запобігання корупційним проявам з урахуванням питань, що надходитимуть до Уповноваженої особи від структурних підрозділів протягом попереднього кварталу.
На листопад - грудень 2017 року заплановано проведення двох тренінгів для працівників Мінмолодьспорту на теми "Антикорупційне законодавство" та "Електронне декларування".
Також Уповноваженою особою надається допомога посадовим особам Мінмолодьспорту в заповненні декларацій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру.
У разі організації Національним агентством, Національним агентством України з питань державної служби чи Міністерством юстиції України семінарів, круглих столів та інших навчальних заходів з питань основних положень та вимог антикорупційного законодавства - буде забезпечена участь Уповноваженої особи та, за можливості, інших бажаючих в межах визначених організатором, у таких навчаннях.
IV. Процедури щодо моніторингу, оцінки виконання та періодичного перегляду Антикорупційної програми
Моніторинг та координація виконання Антикорупційної програми здійснюється Комісією-1.
Членами Комісії постійно протягом року здійснюються:
заходи, спрямовані на подальше виявлення, ідентифікацію та оцінку корупційних ризиків;
поточна робота з виконання Антикорупційної програми;
формування пропозицій у разі необхідності в її корегуванні.
Уповноважена особа, за необхідності, інформує про хід виконання Антикорупційної програми державного секретаря.
Незалежний громадський контроль Антикорупційної програми може здійснюватися громадськими організаціями через Громадську раду при Мінмолодьспорті.
Оцінка результатів здійснення заходів, передбачених Антикорупційною програмою, проводиться щоквартально Комісією-1 під час розгляду узагальненої інформації, що подається до Агентства, про стан виконання Мінмолодьспортом
Державної програми.
Антикорупційна програма підлягає перегляду в разі внесення змін до
Державної програми, інших актів законодавства у сфері запобігання корупції або якщо виявлено недостатньо ефективні заходи, передбачені Антикорупційною програмою, у процесі їх реалізації.
V. Інші заходи із запобігання корупційним та пов'язаним із корупцією правопорушенням
Враховуючи принципову важливість державного завдання протидії корупції, з метою реалізації розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 жовтня 2016
№ 803-р Мінмолодьспортом спільно з представниками урядово-громадської ініціативи "Разом проти корупції" та Реанімаційного пакету реформ організовано виконання Плану здійснення антикорупційних заходів в Міністерстві молоді та спорту України. Планом передбачено поетапне виконання чотирьох пріоритетних антикорупційних заходів, два з яких є виконаними та два знаходяться в процесі виконання:
1. Встановлення критеріїв прозорого розподілу бюджетних коштів між олімпійськими видами спорту.
Захід знаходиться у процесі виконання.
Департаментом олімпійського спорту розроблено проект наказу "Про методичні рекомендації щодо критеріїв прозорого розподілу бюджетних коштів між олімпійськими видами спорту та порядок їх застосування", який доопрацьовується структурними підрозділами Мінмолодьспорту.
2. Удосконалення процедури надання спортивним федераціям статусу національної та позбавлення такого статусу.
Захід виконано.
Кабінетом Міністрів України 07 грудня 2016 року ухвалено
Постанову "Про внесення змін до Положення про надання на конкурсних засадах спортивній федерації статусу національної та позбавлення такого статусу". Зміни, внесені до Положення, дають можливість суттєво удосконалити процедуру надання статусу національної спортивної федерації та позбавлення такого статусу. Знімаються зайві бюрократичні перепони в частині зменшення кількості документів, що подаються федерацією - претендентом на отримання статусу, на розгляд та прийняття рішення постійного консультативно-дорадчого органу Мінмолодьспорту.
3. Створення наглядових рад суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що мають найбільші за розміром активи, і які належать до сфери управління чи функцій з управління корпоративними правами щодо яких здійснює міністерство, шляхом публічних прозорих конкурсів та добору до них експертів, зокрема фахівців з питань боротьби з корупцією.
Захід знаходиться у процесі виконання.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2015 року
№ 600 "Про затвердження переліку підприємств державного сектору економіки, які мають найбільші за розміром активи" до цієї категорії відноситься лише одне державне підприємство, діяльність якого координує Мінмолодьспорт - державне підприємство "Національний спортивний комплекс "Олімпійський" (далі - НСК "Олімпійський"). Наказом Міністра від 02 грудня 2016 року № 4534 була сформована робоча група зі створення наглядової ради на НСК "Олімпійський". Також з метою реалізації зазначеного заходу проведено низку нарад та розроблено проект наказу Мінмолодьспорту "Про затвердження Положення про принципи формування наглядової ради державного підприємства "Національний спортивний комплекс "Олімпійський". Створення наглядової ради на НСК "Олімпійський" з числа представників громадянського суспільства та фахівців по боротьбі з корупцією підвищить прозорість діяльності державного підприємства та підзвітність платникам податків. Це, у свою чергу, сприятиме зменшенню можливих корупційних ризиків та підвищить ефективність використання підприємством публічних фінансів.
4. Забезпечення прозорості системи підтримки та ефективності реалізації заходів інститутами громадянського суспільства, які стали переможцями конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка.
Захід виконано.
У 2017 році Мінмолодьспортом проведено конкурс з визначення проектів, розроблених молодіжними та дитячими громадськими організаціями, для реалізації яких надається фінансова підтримка у 2018 році (далі - Конкурс). Наказом Мінмолодьспорту від 06 червня 2017 № 2356 затверджено склад конкурсної комісії з визначення проектів, розроблених молодіжними та дитячими громадськими організаціями, для реалізації яких надається фінансова підтримка у 2018 році. Слід зазначити, що Мінмолодьспортом проведено 3 засідання вищезазначеної конкурсної комісії, які протокольно зафіксовані. З метою уникнення корупційних ризиків під час затвердження рейтингу переможців Конкурсу засідання конкурсної комісії з визначення проектів, розроблених молодіжними та дитячими громадськими організаціями, для реалізації яких надається фінансова підтримка у 2018 році, забезпечувалося он-лайн трансляцією на каналі Мінмолодьспорту в YouTube.
на початку другого етапу роботи системи подання та оприлюднення
Декларацій за участю керівництва Мінмолодьспорту відбулись збори працівників апарату Міністерства, на яких були надані роз'яснення щодо порядку подання та заповнення Декларацій за 2016 рік;
під підпис було поінформовано працівників апарату Міністерства про зобов'язання подати до 01 квітня 2017 року, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства,
Декларацію за минулий 2016 рік, за формою, що визначається Національним агентством;
було поінформовано відповідними листами осіб, звільнених із Мінмолодьспорту, про те, що вони зобов'язані наступного року після припинення діяльності подавати в установленому порядку
Декларацію за минулий рік.
Оскільки Мінмолодьспорт є суб'єктом протидії корупційним правопорушенням, що впливають на результати офіційних спортивних змагань, та, зважаючи на те, що у листопаді 2016 року Верховною Радою України ратифікована
Конвенція Ради Європи проти маніпулювання спортивними змаганнями, положеннями якої передбачено створення Національної платформи, яка працюватиме як інформаційний центр для вирішення питань, що є елементами корупційних дій у всіх видах спорту, а функції Секретаріату Національної платформи щодо імплементації цієї Конвенції покладені на Міністерство молоді та спорту України, то в Мінмолодьспорті 14 квітня 2017 року під головуванням заступника Міністра з питань європейської інтеграції Мовчана М. П. та за участю представників Міністерства молоді та спорту України, Міністерства фінансів України, Міністерства закордонних справ України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, Департаменту Інтерполу та Європолу Національної поліції України, Федерацій футболу, баскетболу та регбі відбулась міжвідомча нарада з питань створення Національної платформи.
Це в перспективі дасть змогу координувати діяльність з виявлення фактів національного чи транснаціонального маніпулювання національними і міжнародними спортивними змаганнями; проводити заходи щодо національного та міжнародного співробітництва проти маніпулювання спортивними змаганнями та зменшить ймовірність виникнення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень.
Для конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, на офіційному веб-сайті Мінмолодьспорту в розділі "Боротьба з корупцією" створено спеціальну форму, за допомогою якої є можливість для анонімного повідомлення про порушення вимог антикорупційного законодавства працівниками Мінмолодьспорту.
В приміщенні Мінмолодьспорту встановлено поштову скриньку для повідомлень про порушення вимог
Закону.
Є можливість повідомлення інформації про вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією через "гарячу" телефонну лінію, де дзвінки приймають фахівці Міністерства та передають їх на розгляд керівництва і відповідно до компетенції структурним підрозділам Міністерства - одна телефонна лінія, один оператор (понеділок - четвер з 9:00 год. до 18:00 год.; п'ятниця - з 9:00 год. до 16 год. 45 хв.).
На виконання пункту 16 розділу II
Завдань і заходів з виконання Державної програми щодо посилення спроможності протидії корупції на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) Міністерством молоді та спорту України було направлено листа від 01 лютого 2017 № 963/6.4 на Підприємства галузі про надання звітної інформації щодо виконання пункту 16 розділу II Завдань і заходів.
Проаналізувавши отримані відповіді від Підприємств галузі та враховуючи інформацію, отриману службовою запискою від департаменту економіки та фінансів Мінмолодьспорту від 10 квітня 2017 № 190/6.4, про те, що на Підприємствах галузі за 2016 рік обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) не перевищував сімдесят мільйонів гривень - тобто Підприємства галузі не відповідають критеріям, визначеним у пункті 1 частини другої
статті 62 Закону , було зроблено слідуючі висновки:
усі, без виключення, Підприємства галузі не підпадають під вимоги частини 2
статті 62 Закону та не потребують затвердження антикорупційних програм;
разом із цим на державних підприємствах "Олімпійський навчально-спортивний центр "Чернігів", "Арена Львів", "Національний спортивний комплекс "Олімпійський" та "Центральна учбово-тренувальна база по ковзанярському спорту "Льодовий стадіон" було затверджено антикорупційні програми та визначено уповноважених осіб відповідальних за реалізацію антикорупційних програм.
На виконання доручення Міністра молоді та спорту України від 10 березня 2017 № 13-Д про проведення перевірки стосовно інформації, отриманої департаментом захисту національної державності Центрального управління Служби безпеки України, про можливі неправомірні та корупційні дії працівників Управління "Укрспортзабезпечення" при проведенні тендерних закупівель обладнання та інвентарю довгострокового використання, необхідного для підготовки спортсменів національних збірних команд з олімпійських видів спорту, зокрема під час закупівлі технічного обладнання для велосипедного спорту в грудні 2016 року (далі - Технічне обладнання), а також його розподілу і використання, та відповідно до наказу Мінмолодьспорту від 13 березня 2017 № 1024 "Про проведення перевірки стосовно інформації щодо можливих порушень при здійсненні державних закупівель в Управлінні "Укрспортзабезпечення" було створено комісію з проведення перевірки стосовно можливих порушень діючого законодавства при проведенні тендерних закупівель під час закупівлі технічного обладнання для велосипедного спорту в грудні 2016 року Управлінням "Укрспортзабезпечення" (далі - Комісія-2).
Зважаючи на те, що на рівні Мінмолодьспорту не є можливим встановити якість та приналежність до тієї чи іншої марки (фірми) Технічного обладнання, на черговому засіданні Комісії-2 було прийнято рішення про звернення до Служби безпеки України щодо проведення розслідування можливих порушень діючого законодавства при проведенні тендерних закупівель під час закупівлі Технічне обладнання у грудні 2016 року Управлінням "Укрспортзабезпечення" та про припинення роботи Комісії-2.
Відповідно до частини першої
статті 27 Закону особи, зазначені у підпунктах "а", "в" - "з" пункту 1 частини першої
статті 3 Закону , не можуть мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
Керівникам самостійних структурних підрозділів було доручено надати Уповноваженій особі інформацію стосовно працівників відповідних підрозділів, які мають у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або є прямо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам; головному спеціалісту з режимно-секретної роботи, головному спеціалісту з мобілізаційної роботи та цивільного захисту, головному спеціалісту з державних закупівель (далі - Головні спеціалісти) було доручено надати Уповноваженій особі інформацію стосовно наявності (відсутності) у них прямого підпорядкування у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам. Після проведеного аналізу отриманих від керівників самостійних структурних підрозділів та Головних спеціалістів результатів Уповноваженою особою було зроблено висновок, що в апараті Мінмолодьспорту відсутні працівники які мають у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або є прямо підпорядкованими у зв'язку з виконанням повноважень близьким їм особам.
................Перейти до повного тексту