1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ НА ВИПАДОК БЕЗРОБІТТЯ
ПОСТАНОВА
15.12.2017 № 153
Про стан реформування та перспективи розвитку державної служби зайнятості
Відповідно до статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пункту 14 Статуту Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд), правління Фонду
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Інформацію про стан реформування та перспективи розвитку державної служби зайнятості, що додається, взяти до відома.
2. Виконавчій дирекції Фонду - Державній службі зайнятості (Центральному апарату) продовжити вживати заходи щодо реформування державної служби зайнятості.
Голова правління Фонду О. Лотоцький
Додаток
ІНФОРМАЦІЯ
про стан реформування та перспективи розвитку державної служби зайнятості
У 2017 році розпочато реформування державної служби зайнятості, метою якого є її модернізація та розвиток як сервісної установи сучасного формату з клієнтоцентрованим підходом щодо обслуговування шукачів роботи та роботодавців відповідно до їх потреб. Розвиток державної служби зайнятості передбачає запровадження нових та розвиток існуючих сервісів надання послуг, їх наближення до користувачів, забезпечення прозорості та дебюрократизації діяльності за рахунок оптимізації управлінських функцій, підвищення результативності реалізації активних програм сприяння зайнятості.
Для підвищення якості надання послуг державною службою зайнятості (далі - Служба) вживаються заходи щодо реорганізації шляхом запровадження нових стандартів обслуговування населення, а саме:
- внесення змін до Регламенту роботи центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів відповідно до їх запитів, зокрема:
- зміна тривалості часу та підвищення якості в обслуговуванні клієнтів;
- проведення заходів з профілювання безробітних;
- визначення переліку послуг щодо кожного профілю та впровадження його в роботу;
- забезпечення супроводу осіб при працевлаштуванні та після нього з використанням підходу кейс-менеджменту;
- надання послуг з пошуку та підбору персоналу на замовлення роботодавців на засадах рекрутингу;
- запровадження опитувань (анкетувань) роботодавців щодо їх потреби в кадрах та якості соціальних послуг державної служби зайнятості;
- організація роботи представників філій в об'єднаних територіальних громадах з питань надання соціальних послуг, в тому числі з пошуку роботи;
- використання сучасних інформаційних технологій при пошуку роботи та працевлаштуванні;
- проведення навчання фахівців Служби щодо запровадження в роботу нових стандартів надання соціальних послуг.
З метою покращення співпраці з роботодавцями за міжнародним прикладом у великих містах створюються відділи по роботі з ринкоутворюючими підприємствами або відділи рекрутингу.
Розпочате реформування Служби, що супроводжується запровадженням нових форм та методів роботи, за підсумками січня - листопада 2017 року вже демонструє позитивні результати роботи.
Кількість роботодавців, які співпрацювали з центрами зайнятості, зросла на 11% і становила 177 тис. Кількість вакансій, які перебували в базі даних Служби, з початку року зросла на 12% до 968 тис. одиниць.
Впровадження інноваційних форм роботи дало змогу збільшити на 37,6 тис. осіб (або на 6%) чисельність працевлаштованих, яка становила 693 тисячі осіб. При цьому, 45% з них були працевлаштовані оперативно до надання статусу безробітного проти 40% у минулому році.
Завдяки оперативному працевлаштуванню зменшилася на 9% кількість зареєстрованих безробітних та становила 309 тис. осіб
Реалізація заходів швидкого повернення шукачів роботи до зайнятості сприяла зменшенню на 9% одержувачів допомоги по безробіттю, чисельність яких на 1 грудня склала 240 тис. осіб. Це забезпечило фінансову стабільність Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та сприяло економії коштів Фонду на виплату допомоги по безробіттю. За підсумками року економія коштів Фонду на виплату допомоги по безробіттю може скласти близько 900 млн. гривень.
Для підвищення ефективності реалізації активних програм сприяння зайнятості здійснюється запровадження наступних моніторингів, зокрема щодо:
- ведення підприємницької діяльності після отримання одноразово допомоги по безробіттю;
- закріплення на робочому місці за набутою професією (спеціальністю) після проходження професійного навчання за направленням Служби;
- зайнятості працевлаштованих осіб з наданням роботодавцю компенсації єдиного внеску;
- зайнятості працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб з наданням роботодавцю компенсації витрат на заробітну плату.
Зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці, розвитку кадрового потенціалу України сприятиме реалізація Службою заходів щодо:
- проведення профорієнтації безробітних з використанням психодіагностики перед направленням на професійне навчання;
- використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в профорієнтації;
- розширення послуг роботодавцям з професійного відбору на їх замовлення;
- профорієнтація учнівської та студентської молоді щодо вибору майбутньої професії;
- орієнтації населення на набуття додаткових компетенцій, розвитку затребуваних на ринку праці навичок.

................
Перейти до повного тексту