1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
27.02.2018 № 122
Про направлення до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України пропозицій щодо критеріїв настання події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави у сфері телекомунікацій та користування радіочастотним ресурсом України
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", статті 18 Закону України "Про телекомунікації", Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року № 1067, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Направити до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України пропозиції щодо критеріїв настання події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави у сфері телекомунікацій та користування радіочастотним ресурсом України, що додаються .
2. Департаменту державного нагляду в установленому законодавством порядку забезпечити виконання пункту 1 цього рішення.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ О.Животовський
Додаток
до рішення Національної комісії,
що здійснює державне
регулювання у сфері зв'язку
та інформатизації
27 лютого 2018 року № 122
ПРОПОЗИЦІЇ
щодо критеріїв настання події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави у сфері телекомунікацій та користування радіочастотним ресурсом України
№ з/п Критерій Обґрунтування
1. Створення радіозавад внаслідок експлуатації радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв (далі - РЕЗ та ВП) без відповідного дозволу на експлуатацію або з порушенням умов дозволу. Експлуатація РЕЗ та ВП без дозволів на експлуатацію, отримання яких передбачено частиною першою статті 42 Закону України "Про радіочастотний ресурс України"
, або з порушенням умов дозволів може створювати радіозавади тим РЕЗ, завадостійкість яких відповідає стандартам, нормам і правилам, може призвести до витоку, втрати, підробки, блокування інформації, спотворення процесу обробки інформації, перешкодам в роботі систем управління Збройних Сил України та інших військових формувань, Міністерства внутрішніх справ України, органів управління повітряним рухом, Державної служби з надзвичайних ситуацій, комунальних та аварійних служб, що становить ризик загрози життю і здоров'ю людей, негативно впливає на забезпечення безпеки держави. Частиною третьою статті 56 Закону України "Про радіочастотний ресурс України"
визначено, що власники РЕЗ та ВП, що створюють радіозавади тим РЕЗ, завадостійкість яких відповідає стандартам, нормам і правилам, повинні здійснити всі необхідні для усунення чи обмеження дії радіозавад заходи відповідно до приписів НКРЗІ та Генерального штабу Збройних Сил України.
2. Порушення Правил взаємоз'єднання телекомунікаційних мереж загального користування, затверджених рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 08.12.2005 № 155
та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.01.2006 за № 71/11945
, в частині відмови окремих операторів телекомунікацій забезпечувати взаємоз'єднання телекомунікаційних мереж у всіх технічно можливих місцях із пропускною спроможністю, необхідною для якісного надання телекомунікаційних послуг, а також блокування в точках взаємоз'єднання вхідного трафіку, види якого передбачені умовами договору про взаємоз'єднання.
Порушення Правил взаємоз'єднання телекомунікаційних мереж загального користування, затверджених рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 08.12.2005 № 155
та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27.01.2006 за № 71/11945
, в частині відмови здійснювати взаємоз'єднання телекомунікаційних мереж, а також блокування в точках взаємоз'єднання вхідного трафіку, становить загрозу порушення цілісності і сталості телекомунікаційної мережі загального користування (далі - ТМЗК) та може призвести до не забезпечення безперешкодного пропуску трафіку "з кінця в кінець" ТМЗК, ненадання телекомунікаційних послуг споживачам, у тому числі для виклику пожежної охорони, Національної поліції, швидкої допомоги, аварійних служб газу, а також створює ризик ненадання телекомунікаційних послуг підрозділам Міністерства оборони України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, ЦОВЗ, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, захисту державного кордону та іншим органам державної влади.
3. Порушення Порядку маршрутизації трафіка в телекомунікаційній мережі загального користування України, затвердженого рішенням НКРЗІ від 05.07.2012 № 324 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2012 за № 1252/21564
, втручання в роботу систем управління телекомунікаційними мережами, білінгових систем, використання телекомунікаційного обладнання з порушенням умов застосування технічних засобів телекомунікацій, визначених статтею 24 Закону України "Про телекомунікації"
Порушення Порядку маршрутизації трафіка в телекомунікаційній мережі загального користування України, затвердженого рішенням НКРЗІ від 05.07.2012 № 324 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.07.2012 за № 1252/21564
, створює виникнення передумов до несанкціонованого втручання в роботу телекомунікаційних мереж та автоматизованих систем операторів телекомунікацій, що може призвести до витоку, втрати, підробки інформації, унеможливити отримання телекомунікаційних послуг широкими верствами населення, в тому числі і найменш соціально захищеними, а також може призводити до збоїв у роботі екстрених та спеціальних служб, особливо в ході проведення антитерористичної операції, часткової мобілізації, при проведенні гуманітарних та рятувальних заходів на окремих територіях Донецької та Луганської областей. Крім того, втручання в роботу систем управління телекомунікаційними мережами, білінгових систем, використання телекомунікаційного обладнання з порушенням умов застосування технічних засобів телекомунікацій може створити перешкоди для здійснення уповноваженими органами оперативно-розшукових заходів, підвищити зростання рівня терористичних загроз та ризики здоров'ю і життю людей.
4. Не припинення надання послуг з доступу до інформаційних ресурсів (інформаційних сервісів), зазначених у додатку 2 до рішення РНБО від 28.04.2017 "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", уведеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133 Невиконання рішення РНБО від 28.04.2017 "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", уведеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 № 133
, негативно впливає на забезпечення безпеки держави, підвищує ризики розповсюдження антидержавної пропаганди.

................
Перейти до повного тексту