1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
20.02.2018 № 104
Про висловлення позиції щодо положень Регламенту міжнародного електрозв’язку
Відповідно до пункту 20 частини другої статті 14, статті 59 Закону України "Про радіочастотний ресурс України", враховуючи лист Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 01.02.2018 № 16/01/01-211 та лист Державного підприємства "Український державний центр радіочастот" від 08.02.2018 № 80/09/1578 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Висловити позицію щодо положень Регламенту міжнародного електрозв’язку, що додається.
2. Департаменту зв’язку в установленому порядку забезпечити направлення позиції щодо положень Регламенту міжнародного електрозв’язку до Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ О.Животовський
Додаток
до рішення НКРЗІ
від 20.02.2018 № 104
Позиція щодо положень Регламенту міжнародного електрозв’язку
На Всесвітній конференції з міжнародного електрозв’язку Міжнародного союзу електрозв’язку (далі – МСЕ) (2012 рік, м. Дубаї, ОАЕ) Регламент міжнародного електрозв’язку (далі – РМЕ) був переглянутий і до нього були внесені зміни, що були підтримані делегацією Адміністрації зв’язку та радіочастот України. Цьому передувала комплексна підготовча робота та проведення заходів Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, яка виконує обов’язки Адміністрації зв’язку та радіочастот України, з обговорення змін до РМЕ, у тому числі, за участі фахівців Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі – НКРЗІ). За результатами проведеної роботи, було досягнуто позиції щодо прийнятності в цілому зазначених змін до РМЕ, які і були підтримані зазначеною делегацією.
Водночас, Російська Федерація, яка теж підтримала вищезазначені зміни до РМЕ на Всесвітній конференції з міжнародного електрозв’язку, грубо порушує окремі його положення, що стосуються її діяльності на окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, а саме:
"9 1.7 а) В настоящем Регламенте признается за каждым Государством-Членом, в зависимости от его национального законодательства и если оно так решит, право потребовать, чтобы уполномоченные эксплуатационные организации, которые действуют на его территории и оказывают населению услуги международной электросвязи, были уполномочены на это Государством-Членом;
31А 3.5 Государства-Члены должны стремиться обеспечивать, чтобы международные ресурсы нумерации международной электросвязи, определенные в Рекомендациях МСЭ-T, использовались только теми, кому они присвоены, и только в целях, для которых они присвоены, и чтобы неприсвоенные ресурсы не использовались;
31В 3.6 Государства-Члены должны стремиться обеспечивать предоставление информации международной идентификации линии вызывающего абонента (ИЛВА) с учетом соответствующих Рекомендаций МСЭ-Т;
41B Государства-Члены, по отдельности и совместно, должны стремиться обеспечивать безопасность и устойчивость сетей международной электросвязи, с тем чтобы добиваться их эффективного использования и непричинения им технического вреда, а также согласованного развития услуг международной электросвязи, предлагаемых населению.".
Таким чином, при розгляді доцільності збереження/перегляду/скасування РМЕ слід також враховувати факт порушення базових міжнародних принципів функціонування телекомунікаційних мереж загального користування з боку Російської Федерації, яка в односторонньому порядку змінила на тимчасово окупованій території України визначену МСЕ міжнародну систему нумерації та національну систему нумерації України шляхом введення для цих територій нових національних кодів призначення (NDC) під кодом країни "7" (СС), який виділений МСЕ для Російської Федерації та Республіки Казахстан.
Тому, вважаємо за необхідне приділити особливу увагу питанню неправомірного використання Російською Федерацією номерного ресурсу в межах міжнародно-визнаних кордонів України, а саме – на території Автономної Республіки Крим і міста Севастополь, та питанню захоплення на цій території телекомунікаційного обладнання суб’єктів господарювання України. Зазначене підтверджено публікацією МСЕ кодів NDC (National Destination Codes) "365" і "869" в якості телефонних кодів (area code) для Республіки Крим (Сімферополь) та м. Севастополь під кодом країни "+7". Відповідна інформація опублікована як в офіційній службовій публікації Сектору стандартизації електрозв’язку МСЕ (Операційний бюлетень МСЕ № 1127, 1.VII.2017, www.itu.int/pub/T-SP-OB.1127-2017), так і на веб-сторінці МСЕ, присвяченій національним номерним планам держав-членів МСЕ ( www.itu.int/dms_pub/itu-t/oth/02/02/T02020000AD0003PDFE.pdf ). Слід зазначити, що в публікаціях МСЕ для Республіки Крим (Сімферополь) та м. Севастополь зроблено примітку "Примітка-*: Інформація опублікована згідно із запитом Російської Федерації. Це не означає висловлення будь-якої оцінки з боку МСЕ або його секретаріату щодо статусу цих територій. Будь ласка, також дивіться розділ 7 Документу РР-14/174 (https://www. itu.int/md/S14-PP-C-0174/ en.". В той же час, сам факт публікації зазначеної інформації з боку МСЕ, як спеціалізованої установи ООН, є неприпустимим, оскільки такі дії МСЕ порушують вимоги:
п. 6 резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 27.03.2014 "Територіальна цілісність України" (A/Res/68/262), а саме заклик до спеціалізованих установ ООН "не визнавати будь-якої зміни статусу Автономної Республіки Крим і міста Севастополь" і "утриматися від будь-яких дій або кроків, які б могли тлумачитися як визнання будь-якого такого зміненого статусу";
положення резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 19.12.2016 "Ситуація з правами людини в Автономній Республіці Крим та місті Севастополь (Україна)" (A/Res/71/205), яка "засуджує нинішню тимчасову окупацію Російською Федерацією частини території України - Автономної Республіки Крим і міста Севастополя - і підтверджуючи невизнання її анексії, незаконне встановлення Російською Федерацією законів, юрисдикції і управління в окупованому Криму і вимагає, щоб Російська Федерація дотримувалась міжнародно-правових зобов’язань в частині поваги законів, що діяли в Криму до окупації", а також "наполегливо закликає Російську Федерацію поважати закони, що діють на Україні, і відмінити закони, що введені в Криму Російською Федерацією і що дозволяють здійснювати примусове виселення і конфіскацію приватної власності в Криму порушуючи застосовні норми міжнародного права".
З огляду на вищезазначене та з метою захисту державних інтересів України як і раніше підтримуємо збереження та застосування РМЕ (зі змінами, які були внесені у 2012 році на Всесвітній конференції з міжнародного електрозв’язку). Також пропонуємо Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України:
1. надати на розгляд Повноважної конференції МСЕ проект нової резолюції "Помощь и поддержка Украине в обеспечении использования частотного и номерного ресурса на территории Автономной Республики Крым и городе Севастополе" (текст додається);

................
Перейти до повного тексту