1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
11.01.2018 № 16-р
Про закриття провадження у справі про концентрацію
Антимонопольний комітет України, розглянувши справу № 24-25/10-17-ЕК про концентрацію у вигляді набуття компанією "Linde AG" (м. Мюнхен, Німеччина) разом з компанією "Technip France SA" (м. Курбевуа, Франція) і акціонерним товариством "НИПИгазпереработка" (далі - АТ "НИПИгазпереработка") (м. Тюмень, Російська Федерація) контролю над товариством з обмеженою відповідальністю "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" (далі - ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" (м. Москва, Російська Федерація),
ВСТАНОВИВ:
1. СУТЬ КОНЦЕНТРАЦІЇ
(1) За інформацією заявників:
(2) концентрація полягає у створенні акціонерним товариством "НИПИгазпереработка" компаніями "Technip France SA" і "Linde AG" спільного підприємства, яке буде здійснювати діяльність [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом].
(3) для цілей здійснення цієї концентрації АТ "НИПИгазпереработка" [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом]створила ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ". При цьому, відповідно до договору про спільне підприємство стосовно виконання прав учасників (далі - Договір) і протоколу про наміри щодо акціонерного договору від [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом](далі - Протокол про наміри) учасники концентрації домовились, що АТ "НИПИгазпереработка" передасть частку участі в ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" компаніям "Technip France SA" і "Linde AG";
(4) крім того, відповідно до проекту Договору структура керівництва ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" буде включати наступні органи управління: [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом].
2. УЧАСНИКИ КОНЦЕНТРАЦІЇ
(5) Набувачі контролю: компанії "Linde AG", "Technip France" і АТ "НИПИгазпереработка".
(6) Емітент: ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ".
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(7) До Антимонопольного комітету України (далі - Комітет) надійшла заява уповноважених представників учасників концентрації від 14.07.2017 № 1670 про надання дозволу компанії "Linde AG" на набуття контролю над ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" (зареєстрована в Комітеті 14.07.2017 за № 16-01/421-ЕКк).
Розпорядженням державного уповноваженого Комітету від 28 серпня 2017 року № 02/170-р розпочато розгляд справи № 24-25/10-17-ЕК про концентрацію у зв'язку з виявленням у поданих матеріалах підстав для заборони концентрації, а саме: заявлена концентрація може призвести до обмеження конкуренції шляхом недопущення доступу потенційних конкурентів на ринок природного газу (зрідженого природного газу) України.
(8) 06 вересня 2017 року на офіційному сайті Комітету та у дайджесті Комітету було розміщено текст повідомлення про розгляд справи про концентрацію на ринку природного газу України.
(9) Під час розгляду справи були опитані та направлені листи про надання інформації до:
- національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (м. Київ) і Міністерства енергетики та вугільної промисловості України (листи від 31.08.2017 № 24-25/02-9397 та від 25.09.2017 № 24-25/02-10308);
- Ради національної безпеки і оборони України (листи від 26.07.2017 № 24-29/02-8069 та від 23.08.2017 № 24-29/02-9147);
- Служби безпеки України (лист від 26.07.2017 № 24-29/02-8067);
- Служби зовнішньої розвідки України (лист від 26.07.2017 № 24-29/02-8068).
4. ІНФОРМАЦІЯ ПРО УЧАСНИКІВ КОНЦЕНТРАЦІЇ
(10) За інформацією, наданою учасниками концентрації:
(11) ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" створена з метою здійснення заявлених концентрацій та планує здійснювати діяльність з проектно-інженерних розробок, розробки проектної документації та кошторису капітальних вкладень, проектно-конструкторських робіт та надання послуг з підтримки закупівель, будівництва, монтажу та введення у експлуатацію для заводів СПГ на бетонних платформах гравітаційного типу в Росії;
(12) єдиним учасником ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" є АТ "НИПИгазпереработка", яке здійснює діяльність з надання широкого спектру послуг в нафтогазовій галузі та галузі нафтохімікатів і [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом];
(13) ТОВ "ЛНЖ НОВА ІНЖИНІРИНГ" і АТ "НИПИгазпереработка" пов'язані відносинами контролю із суб'єктами господарювання - нерезидентами України, які утворюють групу суб'єктів господарювання СІБУР (далі - Група СІБУР);
(14) на території України Група СІБУР здійснює діяльність з реалізації [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом];
(15) компанія "Linde AG" здійснює діяльність в сфері промислових газів, медичних газів, обладнання для інженерно-технічних робіт і послуг та не здійснює господарської діяльності на території України;
(16) компанія "Linde AG" пов'язана відносинами контролю з:
публічним акціонерним товариством "Лінде Газ Україна" (м. Дніпро, Україна), яке здійснює діяльність з виробництва та дистрибуції промислових газів (медичного кисню, азоту, аргону, вуглекислого газу тощо);
суб'єктами господарювання - нерезидентами України, які здійснюють діяльність, пов'язану із сепарацією повітря;
іншими суб'єктами господарювання - нерезидентами України, які не здійснюють господарської діяльності на території України;
(17) компанія "Technip France SA" здійснює діяльність з управління проектами, проектування та будівництва для енергетичної галузі у трьох різних сегментах: підводних, наземних/офшорних та поверхневих проектах, [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом];
(18) компанія "Technip France SA" пов'язана відносинами контролю із суб'єктам господарювання - нерезидентами України, які, зокрема, здійснюють діяльність на території України з [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом].
5. ДІЯ ЗАКОНУ "ПРО САНКЦІЇ"
(19) В ході розгляду справи встановлено наступне:
(20) основними кінцевими бенефіціарами Групи СІБУР в цілому та АТ "НИПИгазпереаботка" зокрема є фізичні особи - громадяни Російської Федерації Л.В. Міхельсон і Г.М. Тимченко;
(21) Г.М. Тимченко є членом ради директорів ПАТ "СИБУР Холдинг", членом комітету зі стратегії та інвестицій ради директорів ПАТ "СИБУР Холдинг" і членом ради директорів ПАТ "НОВАТЭК" [інформація визначена заявником як інформація з обмеженим доступом], а Л.Міхельсон головою ради директорів ПАТ "СИБУР Холдинг" і головою правління ПАТ "НОВАТЭК" (інформація з офіційного сайту ПАТ "СИБУР Холдинг" - http://investors.sibur.com/investor-news/2017/may/company-news-item.aspx?sc_lang=en);
(22) за інформацією ПАТ "СИБУР Холдинг" (розміщеною на його офіційному веб-сайті: http://investors.sibur.com/~/media/Files/S/Sibur-IR/Financial-results/IFRS_H1_2017_Consolidated_FS-rus.pdf) особи (сторони) вважаються повязаними, якщо одна зі сторін входить до складу ключового керівного персоналу або Ради директорів Групи СІБУР (далі -Група); одна зі сторін має можливість контролювати або здійснювати спільний контроль над іншою стороною; обидві сторони знаходяться під загальним контролем або одна сторона може мати значний вплив на процес прийняття операційних та фінансових рішень іншою стороною. При вирішенні питання про те, чи є сторони пов'язаними, керівництво Групи звертає увагу на характер взаємовідносин сторін, а не тільки на їх юридичну форму. Пов'язані сторони можуть вступати в угоди, які не проводилися б між непов'язаними сторонами, при цьому ціни, умови і суми таких угод можуть відрізнятися від цін, умов і сум угод між непов'язаними сторонами. Також, відповідно до зазначеної інформації, Г.Тимченко має можливість здійснювати значний вплив на Групу.
(23) Відтак, за інформацією Групи СІБУР, Г.М. Тимченко є особою, яка здійснює контроль над Групою у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
(24) До Геннадія Миколайовича Тимченка застосовуються санкції України, Канади, США, Австралії.
(25) Зокрема, відповідно до п. 610 Додатку до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)" введеного в дію Указом Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017, Україна застосувала до Г.М. Тимченка такі обмежувальні заходи (санкції):
1) блокування активів - тимчасового обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
2) заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах;
3) відмова в наданні та скасуванні віз резидентам іноземних держав, застосування інших заборон в'їзду на територію України.
(26) Під час розгляду справи (17.12.2017 року) набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту економічної конкуренції та удосконалення процедур контролю за концентрацією суб'єктів господарювання" від 09.11.2017 р. № 2195-УШ, яким було внесено зміни до Закону України "Про захист економічної конкуренції" та до Закону України "Про санкції" з метою недопущення надання дозволів на концентрацію суб'єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції, на різних етапах розгляду заяв та справ про концентрацію, для запобігання фактичній легітимізації придбань та злиттів за участю підсанкційних осіб.

................
Перейти до повного тексту