- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
Про надання ПрАТ "Київстар" роз’яснення щодо тендерних документів
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення конкурсів або тендерів на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, затвердженого рішенням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, від 30.05.2017 № 281 та
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.09.2017 за № 1115/30983, розглянувши лист приватного акціонерного товариства "Київстар" від 02.01.2018 № 23/16 (вх. НКРЗІ від 03.01.2018 № 79), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Надати приватному акціонерному товариству "Київстар" роз’яснення щодо тендерних документів, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді приватному акціонерному товариству "Київстар".
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
В.о. Голови НКРЗІ |
В.Гресько |
Додаток
до рішення НКРЗІ
від 10.01.2018 № 21
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
ЛИСТ
ПрАТ "Київстар"
Про надання роз’яснень щодо тендерних документів
Враховуючи ваш лист від 02.01.2018 № 23/16 (вх. НКРЗІ від 03.01.2018
Питання, які порушені у вашому листі, у переважній більшості стосуються тлумачення та/або розширення змісту
Закону України "Про радіочастотний ресурс України" (далі – Закон), Ліцензійних умов користування радіочастотним ресурсом України, затверджених рішенням Національної комісії з питань регулювання зв'язку України від 19.08.2005 № 53 та
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 20.10.2005 за № 1237/11517 (далі - Ліцензійні умови), процедурних питань, у тому числі роботи Тендерної комісії з проведення тендеру на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України для впровадження радіотехнології "Міжнародний рухомий (мобільний) зв'язок IMT" в смугах радіочастот 1710-1785 МГц, 1805-1880 МГц, утвореної
рішенням НКРЗІ від 21.12.2017 № 661 (далі - тендерна комісія).
Повноваженнями НКРЗІ, які визначені статтею
14 вказаного Закону, не передбачено тлумачення та/або розширення змісту затверджених Комісією нормативно-правових актів.
Водночас, вважаємо за доцільне надати наступне роз'яснення щодо тендерних документів.
1. Чи відносяться до виробничих приміщень виключно об’єкти нерухомості, на яких розміщено офіси та приміщення призначені для персоналу суб’єкта господарювання і пов’язані з організацією та технологічним забезпеченням діяльності операторів телекомунікацій, чи також відносяться до виробничих приміщень об’єкти нерухомості, де встановлено обладнання базових станцій операторів телекомунікацій?
Відповідно до розділу VI Умов тендеру на отримання ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України для впровадження радіотехнології "Міжнародний рухомий (мобільний) зв'язок IMT" в смугах радіочастот 1710-1785 МГц, 1805-1880 МГц, затверджених
рішенням НКРЗІ від 21.12.2017 № 661 (далі – Умови тендеру) до заяви, зокрема додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності суб'єкта господарювання або користування ним виробничими приміщеннями.
Пунктом 2.6 Державних санітарних норм і правил при роботі з джерелами електромагнітних полів, затверджених
наказом Міністерства охорони здоров'я України від 18.12.2002 № 476,
зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 13.03.2003 за № 203/7524, встановлено, що виробничі приміщення - замкнені простори в спеціально призначених будинках і спорудах, у яких постійно (за змінами) або періодично (упродовж робочого дня) відбувається трудова діяльність людей, пов'язаних з участю в різних видах виробництва, організації, контролі й управлінні виробництвом, а також з участю у позавиробничих видах роботи на підприємствах, транспорті, зв'язку та інше.
Водночас слід зазначити, що вказана вимога включена до Умов тендеру відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 32 цього Закону (до заяви про видачу ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України заявник додає засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують право власності суб'єкта господарювання або користування ним виробничими приміщеннями), який не містить уточнень щодо кількості та мети використання відповідних виробничих приміщень.
2. Чи буде вважатись Довідка, що підтверджує кадрове забезпечення спроможності користування радіочастотним ресурсом України, складеною та поданою належним чином у разі зазначення виключно посад без поєднання зі спеціальностями?
Відповідно до розділу VI Умов тендеру до заяви, зокрема додаються документи, що підтверджують кадрове забезпечення спроможності суб'єкта господарювання користуватися радіочастотним ресурсом України за формою, що наведена в додатку 6 до Умов тендеру (додаток 6 до Ліцензійних умов), яка передбачає графу "Найменування посад за спеціальностями".
При цьому, слід зазначити, що кваліфікаційні вимоги до ліцензіатів наведені у пункті 2.1 розділу 2 Ліцензійних умов, відповідно до якого штат суб'єкта господарювання, який безпосередньо виконує функції з надання телекомунікаційних послуг з використанням радіочастотного ресурсу України, повинен налічувати не менше 30 відсотків працівників, які мають базову або повну вищу освіту в галузі зв'язку або досвід роботи не менше одного року в сфері, пов'язаній з користуванням радіочастотним ресурсом України.
3. Щодо необхідності зазначення кількості радіоелектронних засобів у плані освоєння радіочастотного ресурсу України (для рухомої радіослужби) та порядок такого зазначення у разі потреби.
Відповідно до розділу VI Умов тендеру до заяви, зокрема додаються план освоєння радіочастотного ресурсу України (для рухомої радіослужби) (далі – План освоєння) наведений в додатку 3 до Умов тендеру (додаток 3 до Ліцензійних умов) (подається у двох примірниках). Вимоги до плану освоєння радіочастотного ресурсу України (далі - Вимоги) наведені в додатку 4 до Умов тендеру (додаток 4 до Ліцензійних умов).
Згідно з пунктом 3 Вимог заявлена в кожному регіоні смуга радіочастот повинна відповідати кількості радіоелектронних засобів, вказаних у плані освоєння радіочастотного ресурсу України.
З огляду на вказане, а також на відсутність у Плані освоєння чітко визначеної графи для зазначення вказаної інформації, визначення саме місця розміщення такої інформації у Плані освоєння вважаємо за можливе на розсуд заявника.
4. Щодо визначення цін за лоти, зазначені в Умовах тендеру.
Питання визначення мінімального розміру плати за відповідний лот не є предметом роз’яснення тендерних документів, надання якого встановлено пунктом 6 розділу ІІІ Порядку.
Відповідно до частини четвертої статті 30 Закону порядок проведення конкурсів або тендерів установлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації.
Відповідно до Порядку умови тендеру затверджуються НКРЗІ та містять смуги, номінали радіочастот (далі – Смуги), регіон користування, радіотехнологію або декілька радіотехнологій, мінімальний розмір плати за лот, особливі умови користування визначеною Смугою (за потреби), що зазначаються надалі на бланку ліцензії, вимоги до переліку та оформлення документів, які надаються суб'єктом господарювання для участі в тендері, строк дії ліцензії, інші особливості конкретного тендеру, у тому числі зобов'язання, які покладатимуться на переможця тендеру.
Науково-дослідною роботою з питань дослідження стану розподілу радіочастотного ресурсу України і розроблення пропозицій щодо впровадження системи рухомого (мобільного) зв'язку четвертого покоління (LTE) у частотних діапазонах: 694-790 МГц; 790-862 МГц; 862-880 МГц; 880-910 МГц; 925-955 МГц; 1427-1452 МГц; 1492-1518 МГц; 1710-1785 МГц; 1805-1880 МГц; 1900-1920 МГц; 1920-1980 МГц; 1980-2000 МГц; 2110-2170 МГц; 2300-2400 МГц; 2500-2690 МГц (далі – НДР) констатовано, що у діапазоні 1800 МГц мінімальний розмір ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України за 10 МГц із строком дії 15 років, враховуючи діючу ставку рентної плати за 1 МГц (23 085,25 грн.), складає 265 000 000,00 грн.
Вказане знайшло своє відображення в пояснювальній записці до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до розмірів плати за видачу ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України" (щодо визначення розміру плати за 1 МГц у смугах радіочастот 1710-1785 МГц, 1805-1880 МГц), якою зокрема передбачено: "У зв’язку з тим, що постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 № 200 "Про розміри плати за видачу, продовження строку дії, переоформлення, видачу дублікатів ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України" передбачає, що відповідний розмір плати встановлюється за 1 МГц у одному регіоні, розраховано мінімальний розмір плати за видачу ліцензій на конкурсних або тендерних засадах із строком дії 15 років у діапазоні 1800 МГц, який становить 981 481 грн. (1 МГц = 265 000 000 грн. / 10 МГц / 27 регіонів = 981 481 грн.)".
Враховуючи вищевказане, розділом IV Умов тендеру визначено, що розмір плати за 1 МГц у діапазонах радіочастот 1710-1785 МГц, 1805-1880 МГц у всіх регіонах України складає 26 500 000,00 грн.
5. Щодо надання суб’єктом господарювання додаткових документів.
Розділом VI Умов тендеру визначено вимоги до переліку та оформлення документів, які надаються суб'єктом господарювання для участі в тендері в обов’язковому порядку, що в повній мірі відповідає Закону, Порядку та Ліцензійним умовам. В той же час, подання суб’єктом господарювання додаткових документів та розгляд тендерною комісією таких документів згаданими нормативно-правовими актами та Умовами тендеру не передбачено.
................Перейти до повного тексту