1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.12.2017 № 742-р
Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 24-26.13/87-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції товариством з обмеженою відповідальністю "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" (далі - ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ") (м. Київ, Україна) у вигляді подання недостовірної інформації Антимонопольному комітету України (далі - Комітет) на вимогу заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 03 жовтня 2016 року № 24-09/07-10420, та подання Департаменту контролю за концентраціями та узгодженими діями від 07.12.2017 № 24-26.13/87-17/464-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) Подання ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" недостовірної інформації Комітету на вимогу заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 03 жовтня 2016 року № 24-09/07-10420.
2. ВІДПОВІДАЧ
(2) ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ", яке знаходиться за адресою: 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 68, ідентифікаційний код юридичної особи 19355384.
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(3) Розпорядженням заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 19.07.2017 № 07/146-р розпочато розгляд справи № 24-26.13/87-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(4) Листом від 19.07.2017 № 24-25/07-7825 Комітет повідомив ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" про початок розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(5) Листом від 07.12.2017 № 24-26.13/07-13403 Комітет направив подання від 07.12.2017 № 24-26.13/87-17/464-спр про попередні висновки у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(6) Листом від 08.12.2017 № 17/12-1 (зареєстрованим у Комітеті 08.12.2017 за № 8-01/12251) ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" повідомило Комітет про те, що погоджується з висновками, наведеними у поданні з попередніми висновками у справі від 07.12.2017 № 24-26.13/86-17/464-спр, та визнає вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4.1. Підстави відкриття справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(7) До Комітету надійшло звернення народного депутата України Чумака Віктора Васильовича від 22.09.2016 № 269/ВВ (зареєстроване в Комітеті 26.09.2016 за № 1.1/863) щодо розгляду скарги громадянина України Степаненка Ігоря Васильовича від 20.09.2016 б.н. стосовно можливого порушення партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" (обидва - м. Лондон, Сполучене Королівство) законодавства про захист економічної конкуренції.
(8) Комітет, керуючись статтею 7 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України", відповідно до покладених на нього чинним законодавством повноважень, розпочав перевірку дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час придбання партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" часток у статутному капіталі ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ".
(9) У зв'язку з цим, до ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" заступником Голови Комітету - державним уповноваженим було надіслано вимогу про надання інформації від 03.10.2016 № 24-09/07-10420 (далі - Вимога 1), в якій відповідно до статей 16 та 22-1 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України" було запропоновано у тридцятиденний строк з дня отримання Вимоги 1 надати Комітету інформацію щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час зазначеного вище придбання, зокрема:
чи пов'язані між собою відносинами контролю, у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP";
інформацію про кінцевих бенефіціарних власників партнерств з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP"; вартість активів, обсяги реалізації товарів (робіт, послуг) суб'єктів господарювання, пов'язаних з партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" відносинами контролю, у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за останній фінансовий рік, що передував датам придбання чи набуття у власність в інший спосіб часток у статутному капіталі ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ".
(10) Одночасно у Вимозі 1 зазначалося, що:
(11) відповідно до статей 7 і 16 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України", державний уповноважений Комітету для реалізації завдань, покладених на Комітет, має повноваження перевіряти суб'єкти господарювання щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції. При проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках державний уповноважений Комітету має повноваження вимагати від суб'єктів господарювання, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом;
(12) статтею 22 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України" передбачено, що: вимоги органу Комітету є обов'язковими для виконання у визначений ним строк;
невиконання вимог органу Комітету тягне за собою передбачену законом відповідальність;
(13) згідно зі статтею 6 Закону "Про Aнтимонопольний комітет України", державний уповноважений Комітету є органом Комітету;
(14) юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники зобов'язані на вимогу органу Комітету подавати документи, інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Комітетом завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції (стаття 22-1 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України");
(15) відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", дії з неподання інформації у встановлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки, подання недостовірної інформації Комітету визнаються порушенням законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону;
(16) відповідно до статті 63 Закону України "Про захист економічної конкуренції", суб'єкти господарювання, пов'язані відносинами контролю відповідно до статті 1 цього ж Закону, зобов'язані забезпечувати обмін інформацією між собою, в тому числі стосовно випадків, передбачених частиною другою статті 22 цього Закону, та вживати інших заходів у такий спосіб та у такому обсязі, які б забезпечували запобіганню вчиненню порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
(17) Строк надання відповіді на Bимогу 1 припадав на 07.11.2016.
(18) TOB "ПATOH TУPБAЙH TЕКHOЛOДЖIЗ" звернулося до Комітету з клопотанням від 31.10.2016 № 282 (зареєстроване в Комітеті 03.11.2016 за № 8-01/10542) про продовження строку надання інформації на Bимогу 1. Листом Комітету від 08.11.2016 № 24-C9/C7-11815 строк надання інформації було продовжено до 07.12.2016 включно.
(19) Листом від 06.12.2016 № 305 (зареєстрований у Комітеті 07.12.2016 за № 8-24/1269-кі) TOB "ПATOH TУPБAЙH TЕКHOЛOДЖIЗ" надало відповідь на Bимогу 1.
(2C) За інформацією, наданою TOB "ПATOH TУPБAЙH TЕКHOЛOДЖIЗ" у листі від 06.12.2016 № 305 (зареєстрованому в Комітеті 07.12.2016 за № 8-24/1269-кі): партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" не пов'язані відносинами контролю в розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";
кінцевим бенефіціарним власником партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" є фізична особа - громадянин України [інформація з обмеженим доступом];
партнерство з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" пов'язане відносинами контролю з компанією "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Bікторія, Сейшельські Oстрови), яка володіє 90 відсотками у статутному капіталі партнерства; кінцевим бенефіціарним власником партнерства з обмеженою відповідальністю "FLY ENGINEERING LLP" є фізична особа - громадянин України [інформація з обмеженим доступом];
партнерство з обмеженою відповідальністю "FLY ENGINEERING LLP" пов'язане відносинами контролю з компанією "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Панама, Республіка Панама), яка володіє 90 відсотками у статутному капіталі партнерства; за останній фінансовий рік, що передував датам набуття у власність часток у статутному капіталі TOB "ПATOH TУPБAЙH TЕКHOЛOДЖIЗ" (2013 рік), партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP", "FLY ENGINEERING LLP" та компанія "[інформація з обмеженим доступом]" не мали ні активів, ні обсягів реалізації товарів (робіт, послуг), так як були зареєстровані у 2014 році; компанія "[інформація з обмеженим доступом]" не веде обліку активів та обсягів реалізації товарів (робіт, послуг), так як це не вимагається за законодавством Республіки Панама.
(21) Однак, відповідно до інформації, одержаної Комітетом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на запити від 13.12.2016 №№ 1001838136, 1001838194, 1001838271, 1001838353, 1001838474 було з'ясовано, що:
(22) [інформація з обмеженим доступом] є керівником та одним з учасників товариства з обмеженою відповідальністю "[інформація з обмеженим доступом]" (далі -ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]") (м. Київ, Україна);
(23) [інформація з обмеженим доступом] та [інформація з обмеженим доступом] є учасниками товариства з обмеженою відповідальністю "[інформація з обмеженим доступом]" (яке знаходиться в м. Київ, Україна за однією адресою з ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]") (далі -ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]");

................
Перейти до повного тексту