- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 24-26.13/86-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції товариством з обмеженою відповідальністю "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" (далі - ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ") (м. Київ, Україна) у вигляді подання в неповному обсязі інформації Антимонопольному комітету України (далі - Комітет) на вимогу заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 20 грудня 2016 року № 24-25/07-13525 у встановлений органом Комітету строк, та подання Департаменту контролю за концентраціями та узгодженими діями від 07.12.2017 № 24-26.13/86-17/463-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) Подання ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" в неповному обсязі інформації Комітету на вимогу заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 20 грудня 2016 року № 24-25/07-13525 у встановлений органом Комітету строк.
2. ВІДПОВІДАЧ
(2) ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ", яке знаходиться за адресою: 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 68, ідентифікаційний код юридичної особи 19355384.
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(3) Розпорядженням заступника Голови Комітету - державного уповноваженого від 19.07.2017 № 07/145-р розпочато розгляд справи № 24-26.13/86-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(4) Листом від 19.07.2017 № 24-25/07-7824 Комітет повідомив ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" про початок розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(5) Листом від 07.12.2017 № 24-26.13/07-13402 Комітет направив подання від 07.12.2017 № 24-26.13/86-17/463-спр про попередні висновки у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(6) Листом від 08.12.2017 № 17/12-2 (зареєстрованим у Комітеті 08.12.2017 за № 8-01/12250) ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" повідомило Комітет про те, що погоджується з висновками, наведеними у поданні з попередніми висновками у справі від 07.12.2017 № 24-26.13/86-17/463-спр, та визнає вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4.1. Підстави відкриття справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(7) До Комітету надійшло звернення народного депутата України Чумака Віктора Васильовича від 22.09.2016 № 269/ВВ (зареєстроване в Комітеті 26.09.2016 за № 1.1/863) щодо розгляду скарги громадянина України Степаненка Ігоря Васильовича від 20.09.2016 б.н. стосовно можливого порушення партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" (обидва - м. Лондон, Сполучене Королівство) законодавства про захист економічної конкуренції.
(8) Комітет, керуючись статтею
7 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України", відповідно до покладених на нього чинним законодавством повноважень, розпочав перевірку дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час придбання партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" часток у статутному капіталі ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ".
(9) У зв'язку з цим, до ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" заступником Голови Комітету - державним уповноваженим було надіслано вимогу про надання інформації від 03.10.2016 № 24-09/07-10420 (далі - Вимога 1), в якій відповідно до статей 16 та
22-1 Закону України "Про Aнтимонопольний комітет України" було запропоновано у тридцятиденний строк з дня отримання Вимоги 1 надати Комітету інформацію щодо дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час зазначеного вище придбання, зокрема:
інформацію про кінцевих бенефіціарних власників партнерств з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP"; вартість активів, обсяги реалізації товарів (робіт, послуг) суб'єктів господарювання, пов'язаних з партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" відносинами контролю, у розумінні статті
1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за останній фінансовий рік, що передував датам придбання чи набуття у власність в інший спосіб часток у статутному капіталі ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ".
(10) Листом від 06.12.2016 № 305 (зареєстрований у Комітеті 07.12.2016 за № 8-24/1269-кі) ТОВ "ПATOH TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" надало відповідь на Вимогу 1.
(11) За інформацією, наданою ТОВ "ПATOН TУРБAЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" у листі від 06.12.2016 № 305 (зареєстрованому в Комітеті 07.12.2016 за № 8-24/1269-кі): партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" не пов'язані відносинами контролю в розумінні статті
1 Закону України "Про захист економічної конкуренції";
кінцевим бенефіціарним власником партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" є фізична особа - громадянин України [інформація з обмеженим доступом];
партнерство з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" пов'язане відносинами контролю з компанією "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Вікторія, Сейшельські Острови), яка володіє 90 відсотками у статутному капіталі партнерства; кінцевим бенефіціарним власником партнерства з обмеженою відповідальністю "FLY ENGINEERING LLP" є фізична особа - громадянин України [інформація з обмеженим доступом];
партнерство з обмеженою відповідальністю "FLY ENGINEERING LLP" пов'язане відносинами контролю з компанією "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Панама, Республіка Панама), яка володіє 90 відсотками у статутному капіталі партнерства.
(12) Однак, відповідно до інформації, одержаної Комітетом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань на запити від 13.12.2016 №№ 1001838136, 1001838194, 1001838271, 1001838353, 1001838474 було з'ясовано, що:
(13) [інформація з обмеженим доступом]є керівником та одним з учасників товариства з обмеженою відповідальністю "[інформація з обмеженим доступом]" (далі -ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]") (м. Київ, Україна);
(14) [інформація з обмеженим доступом] та [інформація з обмеженим доступом] є учасниками товариства з обмеженою відповідальністю "[інформація з обмеженим доступом]" (яке знаходиться в м. Київ, Україна за однією адресою з ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]") (далі -ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]");
(15) [інформація з обмеженим доступом]є керівником та одним з учасників акціонерного товариства закритого типу "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Київ, Україна);
(16) [інформація з обмеженим доступом] є керівником у товаристві з обмеженою відповідальністю "[інформація з обмеженим доступом]" (далі - ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]") (м. Київ, Україна), а одним з учасників зазначеного товариства є акціонерне товариство закритого типу "[інформація з обмеженим доступом]";
(17) [інформація з обмеженим доступом] є керівником та головою комісії з припинення або ліквідатором багатопрофільного студентського кооперативу "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Донецьк, Україна) і головою комісії з припинення або ліквідатором приватного підприємства "[інформація з обмеженим доступом]" (яке знаходиться в м. Київ, Україна за однією адресою з ТОВ "[інформація з обмеженим доступом]").
(18) Крім того, відповідно до наявної в Комітеті інформації, як партнери партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" виступають дві сейшельські компанії: "[інформація з обмеженим доступом]" (до 26.06.2014 одним із засновників партнерства з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" була компанія "[інформація з обмеженим доступом]", яку замінила компанія "[інформація з обмеженим доступом]") та "[інформація з обмеженим доступом]" (м. Вікторія, Сейшельські Острови), а як партнери Партнерства "FLY ENGINEERING LLP" - дві панамські компанії: "[інформація з обмеженим доступом]" та "[інформація з обмеженим доступом]" (обидві зареєстровані за однією адресою в м. Панама, Республіка Панама).
(19) У зв'язку з цим, до ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ" заступником Голови Комітету - державним уповноваженим було надіслано вимогу про надання інформації від 20.12.2016 № 24-25/07-13525 (далі - Вимога 2), в якій відповідно до статей
7,
16,
22 та -
22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" було запропоновано у двадцятиденний строк з дня отримання Вимоги 2 надати Комітету України, зокрема: обґрунтовані пояснення стосовно викладеної вище інформації;
перелік суб'єктів господарювання (юридичних та фізичних), які пов'язані з партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" відносинами контролю, у розумінні статті
1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", враховуючи суб'єктів господарювання, які разом з партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" входять до групи суб'єктів господарювання, де один або декілька з них здійснюють контроль над іншими, на дату придбання часток в статутному капіталі ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ";
відомості про інші відносини партнерств з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP" із суб'єктами господарювання, на дату придбання часток в статутному капіталі ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ";
вартість активів, обсяги реалізації товарів (робіт, послуг) суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з партнерствами з обмеженою відповідальністю "TECHNOLINE PROJECT LLP" та "FLY ENGINEERING LLP", ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ", у розумінні статті
1 Закону України "Про захист економічної конкуренції", за останній фінансовий рік, що передував датам придбання часток у статутному капіталі ТОВ "ПАТОН ТУРБАЙН ТЕКНОЛОДЖІЗ", та надати відповідні підтвердні документи.
(20) Одночасно у Вимозі 2 зазначалося, що:
(21) відповідно до статей
7 і
16 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", державний уповноважений Комітету для реалізації завдань, покладених на Комітет, має повноваження перевіряти суб'єкти господарювання щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції. При проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках державний уповноважений Комітету має повноваження вимагати від суб'єктів господарювання, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом;
(24) юридичні особи, їх структурні підрозділи, філії, представництва, їх посадові особи та працівники зобов'язані на вимогу органу Комітету подавати документи, інші носії інформації, пояснення, іншу інформацію, в тому числі з обмеженим доступом та банківську таємницю, необхідну для виконання Комітетом завдань, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції (стаття
22-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України");
(25) невиконання вимог органу Комітету тягне за собою відповідальність. Відповідно до пунктів 13, 14, 15 статті
50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", дії з неподання інформації у встановлені строки, подання інформації в неповному обсязі у встановлені строки, подання недостовірної інформації Комітету визнаються порушенням законодавства про захист економічної конкуренції і тягнуть за собою відповідальність, встановлену статтею 52 цього Закону;
(26) відповідно до статті
63 Закону України "Про захист економічної конкуренції", суб'єкти господарювання, пов'язані відносинами контролю відповідно до статті 1 цього ж Закону, зобов'язані забезпечувати обмін інформацією між собою, в тому числі стосовно випадків, передбачених частиною другою статті 22 цього Закону, та вживати інших заходів у такий спосіб та у такому обсязі, які б забезпечували запобігання вчиненню порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
(27) Строк надання відповіді на Вимогу 2 припадав на 11.01.2017.
................Перейти до повного тексту