1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
21.11.2017 № 597
Про проекти законів України "Про внесення змін до Закону України "Про телекомунікації" з метою забезпечення підвищення конкуренції на ринку надання послуг з міжнародного роумінгу" та "Про внесення змін до Податкового кодексу України з метою забезпечення підвищення конкуренції на ринку надання послуг з міжнародного роумінгу"
Враховуючи пункт 3 Плану заходів щодо виконання пункту 3 Указу Президента України від 26.05.2017 № 146/2017 "Про заходи, пов’язані із запровадженням Європейським Союзом безвізового режиму для громадян України" на 2017-2020 роки", схваленого рішенням НКРЗІ від 27.06.2017 № 335, та листи Глави Адміністрації Президента України від 20.07.2017 № 02-01/1286 і Секретаріату Кабінету Міністрів України від 29.07.2017 № 21529/38/1-17, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Направити до Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку для консультування проекти законів України "Про внесення змін до Закону України "Про телекомунікації" з метою забезпечення підвищення конкуренції на ринку надання послуг з міжнародного роумінгу" та "Про внесення змін до Податкового кодексу України з метою забезпечення підвищення конкуренції на ринку надання послуг з міжнародного роумінгу" (далі – законопроекти), що додаються.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити виконання пункту 1 цього рішення.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ О.Животовський
Додаток
до рішення НКРЗІ
від 21.11.2017 № 597
ПРОЕКТ
З А К О Н У К Р А Ї Н И
"Про внесення змін до Закону України "Про телекомунікації" з метою забезпечення підвищення конкуренції на ринку надання послуг з міжнародного роумінгу"
Верховна Рада України
п о с т а н о в л я є:
I. Внести до Закону України "Про телекомунікації" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 12, ст. 155 із наступними змінами) такі зміни:
1. У статті 1:
1) доповнити з урахуванням алфавітного порядку термінами такого змісту:
"віртуальна телекомунікаційна мережа – телекомунікаційна мережа віртуального оператора призначена для надання телекомунікаційних послуг, яка функціонує на умовах договору користування телекомунікаційною мережею або її окремими складовими іншого(их) оператора(ів) телекомунікацій;
вторинний розподіл номерного ресурсу – виділення оператором телекомунікацій, у тому числі віртуальним оператором, абонентам та провайдерам телекомунікацій номерного ресурсу, зазначеного у ліцензії на використання номерного ресурсу;
віртуальний оператор – оператор телекомунікацій, що має право здійснювати діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) зв’язку та при здійсненні такої діяльності експлуатує на договірних засадах телекомунікаційну мережу або її окремі складові іншого оператора телекомунікацій, використовує номерний ресурс та не використовує радіочастотний ресурс;
ліцензія на використання номерного ресурсу – документ, що засвідчує право оператора телекомунікацій використовувати виділений рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, номерний ресурс за призначенням (для забезпечення надання певних телекомунікаційних послуг у визначеній телекомунікаційній мережі та/або території) протягом визначеного строку;
первинний розподіл номерного ресурсу – виділення оператору телекомунікацій частки номерного ресурсу із зазначенням, у тому числі індексів, ємності номерів, певних кодів мереж, послуг, для використання на телекомунікаційній мережі з метою надання телекомунікаційних послуг;
роумінг міжнародний – телекомунікаційна послуга, яка забезпечує можливість абонентам оператора телекомунікацій, що надає послуги рухомого (мобільного) зв’язку на території однієї країни, отримувати телекомунікаційні послуги в мережі оператора телекомунікацій іншої країни;";
2) терміни "ліцензія" та "ліцензування" виключити.
2. У статті 18:
1) з пункту 4 слова "ліцензування та" виключити;
2) пункт 5 викласти в такій редакції:
"5) здійснює первинний розподіл та облік номерного ресурсу, нагляд за використанням номерного ресурсу, а також видачу, переоформлення, видачу дубліката, продовження строку дії, анулювання ліцензій на використання номерного ресурсу;";
3) доповнити новим пунктом 13-1:
"13-1) видає обов'язкові для виконання у визначені строки суб'єктом ринку телекомунікацій розпорядження про усунення порушень, пов’язаних з використанням номерного ресурсу;".
3. У частині першій статті 19:
1) слова ", інших дозвільних документів у сфері телекомунікацій;" виключити;
2) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3) перевірки додержання Правил здійснення діяльності у сфері телекомунікацій операторами, провайдерами телекомунікацій;".
4. У статті 19-1:
1) в абзаці п’ятому частини третьої слова "дозволі" замінити словами "ліцензії на використання номерного ресурсу";
2) в частині четвертій слова "дозволів, та відповідності заявника і поданих документів ліцензійним умовам" замінити словами "та відповідності заявника і поданих документів законодавству у сфері телекомунікацій".
5. У частині другій статті 35 слова ", вилучення номерного та/або радіочастотного ресурсу" замінити словами "на використання номерного ресурсу та/або на користування радіочастотним ресурсом".
6. Статтю 37 доповнити новою частиною п’ятою такого змісту:
"5. Діяльність віртуальних операторів регулюється законодавством, що регулює діяльність операторів телекомунікацій, з урахуванням особливостей, визначених у цьому Законі.
Віртуальні оператори надають телекомунікаційні послуги абонентам з експлуатацією на договірних засадах телекомунікаційних мереж рухомого (мобільного) зв'язку (їх окремих складових) операторів телекомунікацій, які є користувачами радіочастотного ресурсу України.
У разі укладення, зміни умов або припинення дії договору користування телекомунікаційною мережею або її окремими складовими з оператором телекомунікацій, віртуальний оператор повинен повідомити про це національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, протягом 30 календарних днів з дня підписання відповідних документів.".
7. У статті 38:
1) пункт 3 частини першої виключити;
2) у частині третій цифру ", 3" виключити;
3) з частини четвертої слова "- резидентом України та копії ліцензії цього оператора на відповідний вид діяльності у випадках, передбачених законом" виключити.
8. З пункту 1 частини першої статті 39 слова "та/або дозволів" виключити.
9. Статтю 42 викласти в новій редакції такого змісту:
"1. Діяльність у сфері телекомунікацій здійснюється за умови подання в установленому цим Законом порядку до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій.
Оператори, провайдери телекомунікацій можуть здійснювати такі види діяльності у сфері телекомунікацій:
1) надання послуг фіксованого зв'язку споживачам:
а) місцевого телефонного;
б) міжміського телефонного, у тому числі з негеографічним планом нумерації;
в) міжнародного телефонного;
г) передачі даних, у тому числі доступу до Інтернету;
2) надання послуг рухомого (мобільного) зв'язку споживачам:
а) голосової телефонії незалежно від технологій, які при цьому застосовуються;
б) передачі даних, у тому числі доступу до Інтернету.
3) надання послуг доступу до телекомунікаційних мереж та пропуску трафіка іншим операторам, провайдерам телекомунікацій:
а) на мережах фіксованого зв'язку;
б) на мережах рухомого (мобільного) зв'язку;
в) на мережах передачі даних;
4) надання у користування каналів електрозв’язку;
5) надання у користування інфраструктури телекомунікаційних мереж, у тому числі кабельної каналізації електрозв'язку, ліній зв’язку, телекомунікаційних мереж або їх елементів;
6) надання телекомунікаційних послуг для потреб телебачення і радіомовлення;
7) технічне обслуговування і експлуатація телекомунікаційних мереж;
8) централізоване технічне адміністрування персональних номерів та перенесених абонентських номерів.
Віртуальні оператори можуть здійснювати види діяльності у сфері телекомунікацій, передбачені пунктом 2 цієї частини.
2. Суб'єкт господарювання, який бажає здійснювати певний вид діяльності у сфері телекомунікацій на певній території, зобов'язаний не менш як за десять робочих днів до її початку подати до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій.
Подання повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій надає право суб'єкту господарювання на здійснення заявленого в повідомлені виду діяльності у сфері телекомунікацій через 10 робочих днів з дати подання такого повідомлення та зобов'язує суб'єкта господарювання виконувати передбачені законами, Правилами здійснення діяльності у сфері телекомунікацій та іншими нормативно-правовими актами обов'язки для оператора, провайдера телекомунікацій.
Здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій, який передбачає використання обмеженого (номерного та/або радіочастотного) ресурсу, здійснюється після отримання відповідної ліцензії (ліцензій).
3. Форма та зміст повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій визначаються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, та повинні містити:
повне найменування юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи – підприємця;
код за Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України – для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) – для фізичних осіб – підприємців;
місцезнаходження – для юридичної особи або місце проживання – для фізичної особи – підприємця;
адреса для листування;
контактні дані: номери телефону, факсу, електронна адреса, адреса офіційної сторінки в Інтернет (за наявності);
прізвище, ім'я, по батькові керівника;
види діяльності у сфері телекомунікацій;
територія здійснення кожного виду діяльності у сфері телекомунікацій;
стислий опис телекомунікаційних мереж та послуг;
зобов'язання заявника виконувати передбачені законами, Правилами здійснення діяльності у сфері телекомунікацій та іншими нормативно-правовими актами обов'язки оператора, провайдера телекомунікацій.
Таке повідомлення підписується фізичною особою, яка має право вчиняти дії від імені суб'єкта господарювання без довіреності, та зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, або уповноваженою цією особою за довіреністю іншою фізичною особою.
4. Повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій подається суб'єктом господарювання до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, в електронній або письмовій формі.
Повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій, яке подається суб'єктом господарювання в електронній формі, оформляється згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу.
Повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій в письмовій формі подається суб'єктом господарювання особисто, через уповноважений ним орган чи особу або надсилається поштою (рекомендованим листом з описом вкладення).
Датою подання повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій вважається дата вхідної реєстрації такого повідомлення у національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.
5. Відповідальність за достовірність і повноту відомостей, зазначених у повідомленні про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій, покладається на суб'єкта господарювання, який подав таке повідомлення.
6. Уповноважені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, посадові особи протягом п'яти робочих днів з дати, зазначеної в абзаці четвертому частини четвертої цієї статті, вносять відомості про суб'єкта господарювання до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, який оприлюднюється на офіційній сторінці національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, в мережі Інтернет.
Відомості, що містяться в реєстрі операторів, провайдерів телекомунікацій, є відкритими та загальнодоступними, за винятком даних фізичних осіб – підприємців про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті).
7. У разі подання суб'єктом господарювання до повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій змін протягом п'яти робочих днів після дати, зазначеної в абзаці четвертому частини четвертої цієї статті, початком відліку строку, після спливу якого суб'єкт господарювання має право здійснювати заявлений у повідомленні вид (види) діяльності, та строку, визначеного для внесення відомостей про суб'єкта господарювання до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, вважається дата подання зазначених змін. Такі зміни подаються у порядку, визначеному частинами третьою та четвертою цієї статті.
Про зміну відомостей, які зазначаються у реєстрі операторів, провайдерів телекомунікацій, суб'єкт господарювання зобов'язаний подати до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, відповідне повідомлення у порядку, визначеному частиною четвертою цієї статті, протягом трьох робочих днів, з дня настання таких змін.
8. Повідомлення про початок здійснення виду (видів) діяльності у сфері телекомунікацій, про зміну відомостей, які зазначаються у реєстрі операторів, провайдерів телекомунікацій, вважаються не поданим у разі якщо:
1) повідомлення подане (підписане) особою, яка не має на це повноважень;
2) повідомлення заповнено з порушенням встановленої національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, форми та/або заповнено не в повному обсязі;
3) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відсутня інформація про державну реєстрацію суб'єкта господарювання, що подав повідомлення, або вказані в повідомленні відомості про суб'єкта господарювання не узгоджуються з відомостями, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
4) вид діяльності у сфері телекомунікацій, який зазначений у повідомленні, не відповідає встановленому цим Законом переліку видів діяльності у сфері телекомунікацій.
У разі наявності підстав вважати повідомлення не поданим уповноважені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, посадові особи в письмовій формі або із застосуванням електронного цифрового підпису в електронній формі інформують про це суб'єкта господарювання не пізніше п'яти робочих днів з дати, зазначеної в абзаці четвертому частини четвертої цієї статті із зазначенням підстав, за якими повідомлення вважається неподаним.
Після усунення причин, що були підставою вважати повідомлення неподаним, суб'єкт господарювання має право повторно звернутись до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, із відповідним повідомленням у порядку, визначеному частинами другою – четвертою цієї статті.
9. За бажанням суб'єкта господарювання уповноважені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, посадові особи протягом трьох робочих днів надають (надсилають) йому на безоплатній основі витяг з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій на бланку національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.
10. Внесення відомостей до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій здійснюється на безоплатній основі.
11. Реєстр операторів, провайдерів телекомунікацій є частиною інформаційно-аналітичної системи національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.
Суб'єкт господарювання має доступ до інформаційно-аналітичної системи національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, через індивідуальний кабінет на офіційній сторінці національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, в мережі Інтернет.
В інформаційно-аналітичній системі національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, суб'єктам господарювання забезпечується можливість пошуку, формування електронних витягів про операторів, провайдерів телекомунікацій, передачі звітів з урахуванням вимог законів щодо захисту інформації.
Порядок користування інформаційно-аналітичною системою національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації визначає національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.".
10. Статтю 43 виключити.
11. У статті 44:
1) з назви та частини третьої слова "та ліцензійні умови" виключити;
2) з частини першої статті 44 слова ", що не підлягає ліцензуванню" виключити;
3) частини другу та четверту виключити.
У зв’язку з цим частину третю вважати частиною другою.
12. Статті 4555 виключити.
13. У статті 69:
1) назву статті викласти в такій редакції:
"Стаття 69. Засади формування, розподілу та використання номерного ресурсу України";
2) частину першу доповнити словами "телекомунікаційних мереж загального користування";
3) частину третю викласти в новій редакції такого змісту:
"3. Оператори телекомунікацій використовують номерний ресурс України на підставі ліцензії на використання номерного ресурсу.
Видача, відмова у видачі, переоформлення, відмова у переоформленні, видача дубліката, продовження строку дії, відмова у продовжені строку дії, анулювання ліцензії на використання номерного ресурсу та нагляд (контроль) за використанням номерного ресурсу здійснюються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації.";
4) у пункті 2 частини четвертої слова "на дозвільній та" замінити словами "на підставі ліцензії на";
5) у частині сьомій слова "операторів, провайдерів телекомунікацій" замінити словами "оператора телекомунікацій";
6) доповнити статтю новою частиною такого змісту:
"8. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, забезпечує ведення реєстру ліцензій на використання номерного ресурсу.".
14. Статтю 70 викласти в новій редакції такого змісту:
"Стаття 70. Рішення про видачу або про відмову у видачі ліцензії на використання номерного ресурсу
1. Номерний ресурс виділяється оператору телекомунікацій для здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права передачі його іншим особам, крім випадків вторинного розподілу номерного ресурсу відповідно до законодавства та надання послуги перенесення абонентських номерів.
2. Виділення номерного ресурсу оператору телекомунікацій здійснюється на підставі рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, шляхом видачі ліцензії на використання номерного ресурсу. Строк дії ліцензії на використання номерного ресурсу становить десять років. Строк задіяння номерного ресурсу встановлюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, та не може бути більшим ніж три роки. Використання номерного ресурсу без отримання відповідної ліцензії на його використання забороняється.
3. Для отримання ліцензії на використання номерного ресурсу оператор телекомунікацій звертається до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, із заявою про видачу ліцензії на використання номерного ресурсу за встановленою національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, формою. Така заява разом з документами, що додаються до неї, подається оператором телекомунікацій в письмовій формі особисто, через уповноважений ним орган чи особу або надсилається поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або в електронній формі.
Електронні документи, що подаються національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, для отримання ліцензії на використання номерного ресурсу, оформляються згідно з вимогами законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу.
До заяви про видачу ліцензії на використання номерного ресурсу додаються:
пояснювальна записка з обґрунтуванням потреби у виділенні заявленого обсягу номерного ресурсу;
відомості про використання раніше виділеного номерного ресурсу на тій території, де заявник планує отримати номерний ресурс, станом на перше число місяця, у якому подається заява, крім випадків звернення оператора на отримання номерного ресурсу вперше.
4. Підставами для відмови у видачі ліцензії на використання номерного ресурсу є:
1) недостовірність даних у заяві оператора телекомунікацій та доданих до неї документах або подання неповного комплекту документів;

................
Перейти до повного тексту