1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
12.09.2016 № 16
Про затвердження Антикорупційної програми Фонду соціального страхування України на 2016 - 2017 роки
Відповідно законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV, "Про запобігання корупції" від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII, "Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014 - 2017 роки" від 14 жовтня 2014 року № 1699-VII правління Фонду соціального страхування України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Антикорупційну програму Фонду соціального страхування України на 2016 - 2017 роки (додається).
Голова правління О.Б. Шевчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування України
12.09.2016 № 16
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Фонду соціального страхування України на 2016 - 2017 роки
I. Загальні положення
Антикорупційна програма Фонду соціального страхування України (далі - Фонд) розроблена відповідно до Конституції України, законів України "Про запобігання корупції", "Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014 - 2017 роки", інших нормативно-правових актів України з питань запобігання та протидії корупції.
Положення Антикорупційної програми Фонду поширюється на всіх посадових осіб та працівників Фонду, виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів, а також осіб, що мають намір вступити у трудові відносини.
Антикорупційна програма Фонду поширюється на відносини, пов'язані із здійсненням Фондом основних завдань.
II. Засади загальної відомчої політики щодо запобігання і протидії корупції, заходи з її реалізації та заходи з виконання антикорупційної стратегії і Державної Антикорупційної програми
Засади загальної політика Фонду соціального страхування України щодо запобігання і протидії корупції ґрунтується на принципах:
законності та верховенства права;
формування негативного ставлення до корупції;
невідворотності покарання за корупційні правопорушення;
ефективності та законності використання страхових коштів;
прозорості та відкритості діяльності;
створення внутрішньої організаційної системи запобігання і протидії корупції;
регулярного моніторингу ефективності впроваджених антикорупційних заходів;
залучення громадськості до антикорупційних заходів.
Для реалізації вищезазначеного необхідно створити ефективні механізми запобігання корупції та конфлікту інтересів, виявлення корупційних ризиків, що можуть виникнути в діяльності посадових осіб, та забезпечити своєчасне усунення умов та причин виникнення цих ризиків, запобігання порушенням етичних стандартів поведінки та організувати контроль за дотриманням правил щодо доброчесності, об'єктивності та неупередженості, компетентності та ефективності, належного виконання посадовими особами та працівниками Фонду функцій та завдань, визначених чинним законодавством, положеннями про структурні підрозділи.
З цією метою планується забезпечити реалізацію наступних заходів:
- проведення серед посадових осіб та працівників Фонду організаційної та роз'яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції, у тому числі шляхом створення та підтримки на сайті Фонду рубрики "Запобігання корупційним проявам";
- вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та його усунення, здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявлення сприятливих для вчинення корупційних правопорушень ризиків у діяльності посадових осіб та працівників Фонду, на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління;
- здійснення контролю за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі шляхом опрацювання уповноваженим підрозділом проектів постанов правління Фонду, наказів виконавчої дирекції Фонду, які є обов'язковими для виконання її структурними підрозділами та робочими органами, щодо наявності корупційних ризиків та відповідності законодавству;
- здійснення контролю за дотриманням посадовими особами та працівниками Фонду під час виконання функцій та завдань загальноетичних норм поведінки, ввічливості у стосунках з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими;
- проведення службових розслідувань та вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, повідомлення про такі випадки спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції;
- виявлення ризиків, які негативно впливають на виконання функцій та завдань у виконавчій дирекції Фонду, її робочих органах та на підпорядкованих підприємствах і в установах, та здійснення оцінки щодо наявності корупційної складової;
- забезпечення конфіденційності інформації про осіб, які добросовісно повідомляють про можливі факти корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, або про факти підбурення їх до вчинення корупційних правопорушень;
- інформування посадових осіб про випадки вчинення корупційних правопорушень в Фонді, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління;
- забезпечення доступу до публічної інформації та дотримання принципів прозорості та неупередженості при публічному висвітлюванні на офіційному веб-сайті Фонду суспільно важливої інформації з питань діяльності.
III. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Фонду, причини, що їх породжують, та умови, що їм сприяють
Здійснення об'єктивної оцінки корупційних ризиків у діяльності є необхідним кроком у запобіганні порушенням антикорупційного законодавства у Фонді, зокрема з початку виконання ним своїх функцій та завдань. Це надасть можливість забезпечити відповідність антикорупційних заходів специфіці діяльності та раціонально використовувати ресурси, що спрямовуються на проведення відповідної роботи.
Відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" затвердження методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади відноситься до виключної компетенції Національного агентства з питань запобігання корупції. На сьогодні такої методології не існує. Також відсутня методологія оцінювання корупційних ризиків у діяльності державних цільових фондів.

................
Перейти до повного тексту