- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу
Антимонопольний комітет України, розглянувши матеріали справи № 24-26.13/9-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції товариством з обмеженою відповідальністю "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" (далі - ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ") (с. Липляни, Ківерцівський р-н, Волинська обл.) у вигляді здійснення концентрації шляхом придбання часток у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ" (далі - ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ") (смт Млинів, Млинівський р-н, Рівненська обл.), що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління товариства, без отримання відповідного дозволу органів Антимонопольного комітету України, наявність якого необхідна, та подання Департаменту контролю за концентраціями та узгодженими діями від 21.07.2017 № 24-26.13/9-17/253-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) Відповідно до договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі від 19 травня 2014 року, укладеного між ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" і товариством з обмеженою відповідальністю "СБЕ САСТЕИНЕБЛ БІОЕНЕРДЖІ ХОЛДІНГ ГМБХ" (м. Швебіш Халь, Німеччина), ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" здійснило придбання частки у статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ", що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління товариства (зміни до установчих документів зареєстровано 06.06.2014 за № 15991050030000366).
2. ВІДПОВІДАЧ
(2) ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ", яке знаходиться за адресою: вул. Козацька, 22, с. Липляни, Ківерцівський р-н, Волинська обл., ідентифікаційний код 31496816.
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(3) Розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 18.01.2017 № 03/19-р розпочато розгляд справи № 24-26.13/9-17 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
(4) Листом Антимонопольного комітету України від 20.01.2017 № 24-26.13/03-632 ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" повідомлено про початок розгляду зазначеної справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та запропоновано надати інформацію, необхідну для розгляду зазначеної справи.
(5) Листом від 21.07.2017 № 24-26.13/03-7437 ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" направлено подання з попередніми висновками у справі № 24-26.13/9-17/253.
(6) Листом від 02.08.2017 № 1002 (зареєстрованим у Комітеті 08.08.2017 за № 8-01/7808) ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" надало Комітету відповідь на подання з попередніми висновками та пропозиції до нього.
4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
4.1. Підстави відкриття справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції
(7) Відповідно до інформації, наданої ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ", концентрація полягала у придбанні ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" частки в статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ", що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління товариства.
(8) Зазначене придбання частки у статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ" відбулося 06.06.2014 на підставі договору купівлі-продажу частки у статутному капіталі від 19 травня 2014 року, укладеного між ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" і товариством з обмеженою відповідальністю "СБЕ САСТЕИНЕБЛ БІОЕНЕРДЖІ ХОЛДІНГ ГМБХ", відповідно до якого ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" придбало частку в статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ" у розмірі 100 відсотків.
(9) Відповідні вартісні показники учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за підсумками 2013 року перевищували порогові значення, визначені частиною першою статті
24 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (у редакції, що діяла на момент здійснення концентрації). Тому зазначена концентрація потребувала попереднього отримання дозволу органів Антимонопольного комітету України.
(10) До Антимонопольного комітету України заява про надання дозволу ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" на придбання частки в статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ", що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління товариства, була надіслана 21.07.2016 за № 572 (зареєстрована в Комітеті 21.07.2016 за № 8-01/335-ЕК) та залишена без розгляду. 05.12.2016 надійшла повторна заява від 30.11.2016 № 966 (зареєстрована в Комітеті за № 8-01/586-ЕК), тобто після здійснення зазначеної концентрації.
4.2. Умови, за яких необхідне отримання дозволу на концентрацію
(11) Відповідно до пункту 4 частини другої статті
22 Закону України "Про захист економічної конкуренції" концентрацією визнається, зокрема, безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом часток, що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання.
(12) Згідно зі статтями
22 і
24 Закону України "Про захист економічної конкуренції" зазначена концентрація могла бути здійснена лише за умови отримання відповідного дозволу Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, оскільки відповідні вартісні показники учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за підсумками 2013 року перевищують порогові значення, визначені частиною першою статті
24 Закону України "Про захист економічної конкуренції" (в редакції, що діяла на момент здійснення концентрації).
(14) Отже, придбання ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" частки в статутному капіталі ТОВ "СБЕ УКРАЇНА РІВНЕ", що забезпечує перевищення 50 відсотків голосів у вищому органі управління товариства, могло бути здійснене лише за умови попереднього отримання дозволу Антимонопольного комітету України чи адміністративної колегії Антимонопольного комітету України.
4.3. Відносини контролю учасників концентрації
(15) За інформацією, наданою Антимонопольному комітету України заявником:
ТОВ "ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ" на момент здійснення концентрації здійснювало діяльність, зокрема, із: виробництва продуктів борошномельно-круп'яної промисловості; виробництва готових кормів для тварин, що утримуються на фермах; оптової торгівлі зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; надання послуг оренди й експлуатації власного чи орендованого нерухомого майна; надання послуг з перевезення вантажів дорожніми транспортними засобами; будівництва житлових і нежитлових будівель; надання послуг, зокрема, первинної обробки та зберігання зерна (елеватор) у територіальних межах Волинської обл.;
................Перейти до повного тексту