1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИИ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26.10.2017 № 607-р
Про закриття провадження у справі
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши матеріали справи № 227-26.4/222-12 про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та подання з попередніми висновками від 25.09.2017 № 227-26.4/222-12/346-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) В Антимонопольному комітеті України (далі - Комітет) розглядається справа № 227-26.4/222-12 про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у діях невстановлених суб'єктів господарювання у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.
2. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
(2) Розпорядженням державного уповноваженого Комітету від 05 червня 2012 року № 04/272-р розпочато розгляд справи № 227-26.4/222-12 (далі - Справа) у зв'язку з наявністю в діях суб'єктів господарювання ознак порушення, передбаченого статтею - 15-1Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", у вигляді поширення на упаковках цементної продукції інформації, що вводить в оману.
(3) Листом від 26.09.2017 № 127-26/08-10331 Українській асоціації підприємств та організацій цементної промисловості "УКРЦЕМЕНТ" (змінено назву на Асоціацію виробників цементу України "УКРЦЕМЕНТ") (далі - Асоціація, Заявник) (ідентифікаційний код юридичної особи 00030937) надіслано подання про попередні висновки у справі від 25.09.2017 № 227-26.4/222-12/346-спр.
(4) У відповідь на зазначене подання Заявник не надав Комітету зауважень чи заперечень.
3. СТОРОНА У СПРАВІ
(5) Заявником у справі є Асоціація.
(6) Як вбачається з відомостей, що містяться в ЄДР, видом діяльності Заявника за класифікацією видів економічної діяльності є діяльність організацій промисловців і підприємців (код КВЕД 94.11).
(7) Заявник є неприбутковою, неурядовою організацією, що об'єднує цементників, які працюють на ринку України, і представляє їх професійні інтереси. З наявної в Комітеті інформації, Заявник об'єднує 12 виробників цементної продукції. Члени Асоціації є одними з ключових компаній, які виробляють цементну продукцію в Україні.
(8) Рішенням зборів учасників Української асоціації підприємств і організацій цементної промисловості "Укрцемент" від 10.11.2011 № 40 "Про хід виконання заходів по боротьбі з реалізацією фальсифікованого цементу", Асоціацію уповноважено на звернення до Комітету із заявою про порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції та мати статус заявника з усіма правами та обов'язками, які надаються заявнику законодавством про захист економічної конкуренції.
(9) Тобто, Асоціація відповідно до статті 39 Закону України "Про захист економічної конкуренції" є стороною у справі.
4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
(10) До Комітету надійшла заява Асоціації про недобросовісну конкуренцію в діях невстановлених суб'єктів господарювання у зв'язку з існуванням на ринку значної кількості тарованого цементу, який не відповідає чинним вимогам державних стандартів, і внаслідок цього вказані суб'єкти господарювання недобросовісно конкурують на ринку цементу з офіційними виробниками.
(11) За інформацією, наданою Заявником, останнім часом на ринку фасованого цементу реалізується цемент, який не відповідає чинним якісним показникам, а інформація, зазначена на упаковці цементу, в яку фасується така продукція, містить неповні, неточні або неправдиві відомості щодо його споживчих властивостей, що може ввести в оману споживачів цієї продукції.
(12) Асоціація здійснює систематичний моніторинг щодо обороту цементної продукції, виявляє факти недобросовісних дій суб'єктів господарювання, які здійснюють фасування та реалізацію цементу без додержання норм якості продукції.
(13) Як зазначає Заявник, наявність на лицевій поверхні упаковки цементу позначення або іншого конкретного позначення із зазначенням про його відповідність ДСТУ при тому, що вміст суміші упаковки цементу насправді не відповідає вимогам ДСТУ, має ознаки того, що цей товар відповідно до вимог чинних нормативних документів не є цементом.
(14) Під час розгляду Справи виникла необхідність проведення закупівлі та експертизи продукції.
(15) Відповідно до частини першої статті 43 Закону України "Про захист економічної конкуренції" органи Комітету за власною ініціативою чи за клопотанням особи, яка бере участь у справі, мають право призначати експертизу, про що приймається розпорядження.
(16) Відповідно до пункту 3.1 Порядку забезпечення проведення експертизи під час здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 16 січня 2013 року № 21-р та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 6 лютого 2013 року за № 222/22754 (далі - Порядок), проведення експертизи та закупівля зразків товарів здійснюються за рахунок коштів державного бюджету в межах бюджетних призначень Комітету на відповідний рік. За ініціативою суб'єкта (суб'єктів) господарювання витрати, пов'язані із закупівлею для забезпечення проведення експертизи зразків товарів та проведення експертизи, можуть здійснюватися за рахунок такого суб'єкта (суб'єктів) господарювання або за рахунок сторін у справі за їх згодою чи клопотанням.
(17) Кошторисом Комітету не передбачалось витрат на вказані заходи, що стало перешкодою для проведення відбору зразків у 2013 - 2017 роках.
(18) Згідно з пунктом 1.4 Порядку особа, яка бере участь у справі, має право подати до органів Комітету клопотання про призначення експертизи.
(19) До Комітету надійшло клопотання Асоціації від 29.09.2015 № 76 (вх. № 8-01/8730 від 29.09.2015) про створення комісії для закупівлі зразків товарів для забезпечення проведення та призначення експертизи з метою встановлення та припинення фактів порушень у діях невстановлених суб'єктів господарювання (далі - Клопотання).

................
Перейти до повного тексту