1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
03.10.2017 № 513
Про розгляд проекту Закону України "Про діяльність форекс-компаній"
Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI, листа Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку від 19.09.2017 № 04-21/18-495 (211138), розглянувши проект Закону України "Про діяльність форекс-компаній", реєстраційний номер 3672-д від 08.09.2017, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття проекту Закону України "Про діяльність форекс-компаній", реєстраційний номер 3672-д від 08.09.2017, у зв`язку з зауваженнями до нього, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІ О.Животовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
03.10.2017 № 513
ВИСНОВОК
НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ,
до проекту Закону України "Про діяльність форекс-компаній", реєстраційний номер 3672-д від 08.09.2017
Проект Закону України "Про діяльність форекс-компаній", реєстраційний номер 3672-д від 08.09.2017 (далі – законопроект), спрямований на врегулювання діяльності форекс-компаній в Україні, а також на захист прав фізичних осіб, які користуються їх послугами.
За результатами опрацювання законопроекту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі - НКРЗІ), вирішила висловити позицію про недоцільність його прийняття, у зв’язку із такими зауваженнями до нього.
1. Відповідно до статті 30 законопроекту Регулятор здійснює розгляд звернень фізичних і юридичних осіб щодо порушення форекс-компаніями вимог цього Закону. За результатами розгляду звернень та виявлення порушень законодавства регулятор має право видати форекс-компаніям розпорядження про усунення порушень, а операторам, провайдерам телекомунікацій, на обладнанні яких розміщені веб-сайти форекс-компаній – припис про обмеження доступу до сайтів таких форекс-компаній.
Оператор, провайдер телекомунікацій, на обладнанні якого розміщено веб-сайт форекс-компанії, зобов’язаний виконати припис протягом семи робочих днів з дня його отримання та протягом десяти робочих днів надати у письмовій формі інформацію про його виконання. У разі невиконання операторами, провайдерами телекомунікацій припису у встановлений строк, Регулятор має право звернутися до суду.
При цьому, згідно з частиною другою статті 6 законопроекту Регулятором є державний орган, який здійснює державне регулювання та нагляд за діяльністю на ринках небанківських фінансових послуг (крім діяльності на ринках цінних паперів та похідних (деривативів), професійної діяльності на фондовому ринку та діяльності у системі накопичувального пенсійного забезпечення) на індивідуальній та консолідованій основі у межах та порядку, передбачених Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Однак, Законом України "Про телекомунікації" (далі - Закон), встановлено, що:
оператор телекомунікацій - суб'єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж;
провайдер телекомунікацій - суб'єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку;
телекомунікації (електрозв'язок) - передавання, випромінювання та/або приймання знаків, сигналів, письмового тексту, зображень та звуків або повідомлень будь-якого роду по радіо, проводових, оптичних або інших електромагнітних системах.
Крім того, Законом України "Про авторське право і суміжні права" передбачено, що:
веб-сайт - сукупність даних, електронної (цифрової) інформації, інших об'єктів авторського права і (або) суміжних прав тощо, пов'язаних між собою і структурованих у межах адреси веб-сайту і (або) облікового запису власника цього веб-сайту, доступ до яких здійснюється через адресу мережі Інтернет, що може складатися з доменного імені, записів про каталоги або виклики і (або) числової адреси за Інтернет-протоколом;

................
Перейти до повного тексту