1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


НАЦІОНАЛЬНЕ БЮРО З РОЗСЛІДУВАННЯ АВІАЦІЙНИХ ПОДІЙ ТА ІНЦИДЕНТІВ З ЦИВІЛЬНИМИ ПОВІТРЯНИМИ СУДНАМИ
ДЕРЖАВНА АВІАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
10.10.2016
Меморандум
про взаємодію Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та Державною авіаційною службою України
1. Загальні положення
1.1. Положення даного Меморандуму визначають взаємодію Національного бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами (далі - Національне бюро) та Державної авіаційної служби України (далі - Державіаслужба) в рамках повноважень кожною органу у відповідності з чинним законодавством.
1.2. Національне бюро та Державіаслужба (далі - Сторони взаємодії) визнають незалежність кожної із Сторін взаємодії та провадять свою діяльність у відповідності до принципів законності, неупередженості, взаємної поваги, чесності, відкритості, професіоналізму та прагнення до співробітництва.
2. Мета Меморандуму про взаємодію
2.1. Метою цього Меморандуму є:
1) підвищення ефективності заходів по запобіганню авіаційних подій та підвищення рівня безпеки польотів;
2) підвищення громадської довіри до цивільної авіації;
3) сприяння впровадженню системного підходу в сфері управління безпекою польотів;
4) обмін інформацією між Сторонами взаємодії про діяльність кожної із сторін у сфері забезпечення безпеки польотів;
5) сприяння стратегічному діалогу між Сторонами взаємодії.
3. Сторони взаємодії
3.1. Національне бюро
3.1.1. Національне бюро утворене відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 березня 2012 року № 228. Національне бюро функціонує відповідно до статті 9 Повітряного кодексу України, як незалежна спеціалізована експертна установа з розслідування авіаційних подій.
3.2. Державіаслужба
3.2.1. Державіаслужба утворена згідно з указом Президента України від 9 грудня 2010 року № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади". Державіаслужба функціонує відповідно до Положення про Державіаслужбу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2014 року № 520. Згідно з Повітряним кодексом України Державіаслужба реалізує державну політику і стратегію розвитку авіації України, здійснює державне регулювання діяльності в галузі цивільної авіації.
4. Реалізація заходів по взаємодії Сторонами взаємодії
4.1. Проведення нарад керівників
4.1.1. Паради керівників можуть проводитися на рінні перших керівників Сторін взаємодії, їх заступників чи повноважних представників сторін. На нарадах керівників можуть розглядатися наступні питання:
1) стратегічні плани роботи кожної з організацій:
2) рішення та пропозиції, що напрацьовані постійно діючою робочою групою у складі фахівців Сторін взаємодії;
3) проблеми, що виникають під час виконання домовленостей за цим Положенням:
4) інші питання за ініціативою однієї із сторін.
Наради керівників проводяться на регулярній постійній основі, але не рідше ніж один раз на півроку, а у разі потреби, за домовленістю сторін.
4.2. Проведеним робочих нарад, зустрічей
4.2.1. Для проведення робочих нарад та зустрічей Сторін взаємодії утворюють постійно діючу робочу групу піл керівництвом заступників керівників Сторін взаємодії, до складу якої па паритетній основі входять фахівці кожної із сторін.
4.2.2. Оперативна взаємодія між Сторонами взаємодії буде здійснюватися через призначених керівниками Сторін взаємодії відповідальних осіб (координаторів). Сторони взаємодії здійснюють обмін контактною інформацією координаторів.
5. Відносини Сторін взаємодії з питань системи обліку про авіаційні події та інциденти, системи обов'язкових сповіщень про інциденти та обмін інформацією
5.1. Відповідно до частини першої стані 123 Повітряною кодексу України Національне бюро здійснює облік авіаційних подій та інцидентів, то сталися з цивільними повітряними суднами України в Україні та за її межами та іноземними цивільними повітряними суднами на території України.
Національне бюро надає до Держаніаслужби всю відповідну інформацію, що міститься в його базі даних про авіаційні події та інциденти.
До бази даних Національного бюро надається доступ визначеним працівникам Державіаслужби.
Працівники Державіаслужби. яким надасться доступ до бази даних Національного бюро, мають не допускати неналежне використання інформації про безпеку польотів.
5.2. Національне бюро інформує Державіаслужбу про всі отримані повідомлення про авіаційні події та інциденти, незалежно від того чи вони надійшли від українських чи іноземних суб'єктів авіаційної діяльності.
5.3. Відповідно до частини першої статті 21 Повітряного кодексу України Національне бюро спільно з Державіаслужбою створюють систему обов'язкових сповіщень про інциденти.
5.4. Державіаслужба надає доступ двом працівникам Національного бюро до бази даних ECCAIRS про інциденти Державіаслужби.
Працівники Національного бюро, яким надається доступ до бази даних ECCAIRS Державіаслужби, мають не допускати неналежне використання Інформації про безпеку польотів.
5.5. Суб'єкти взаємодії користуються базою даних про авіаційні події та інциденти ECCAIRS у межах своїх повноважень з метою систематичного аналізу інформації для виявлення тривожних тенденцій, пов'язаних з безпекою польотів та вжиття запобіжних заходів у встановленому порядку.
5.6. Якщо Державіаслужба володіє інформацією, яка може сприяти Національному бюро у проведенні розслідування, то Державіаслужба передає Національному бюро таку інформацію.
5.7. Якщо під час розслідування Національне бюро виявить інформацію, яка вказує на необхідність вжиття термінових заходів з безпеки польотів то Національне бюро з моменту виявлення такої інформації, негайно (протягом робочого дня) передає таку інформацію до Державіаслужби.
6. Підготовка у сфері безпеки польотів
6.1. Сторони взаємодії, направляють пліши підготовки фахівців на відповідний рік, 3 метою проведення консультацій та пошуку будь-яких можливостей для взаємного співробітництва в частині підготовки/перепідготовки персоналу.
6.2. Сторони взаємодії повідомлять про будь-які зміни в їхніх планах щодо підготовки персоналу.
7. Взаємодія під час розслідування авіаційних подій та інцидентів
Національне бюро проводить технічні розслідування авіаційних подій та інцидентів та не приймає рішення щодо вини чи відповідальності будь-яких осіб.
7.1. Формування комісій ( розслідуваний та надання взаємної допомоги
7.1.1. Комісії з розслідування подій, як правило, формуються з числа державних інспекторів Національного бюро. У разі потреби, за ініціативою голови комісії, до складу комісії включаються працівники Державіаслужби. Національне бюро встановленим порядком залучає до розслідування авіаційних подій та інцидентів, відповідних суб'єктів авіаційної діяльності (розробники, виробники, експлуатанти ПС. експлуатанти аеродромів, та інші).
Рішення про включення фахівців Державіаслужби до складу комісій Національного бюро приймає Голова Державіаслужби, або особа, що виконує його обов'язки.
7.1.2. Працівники Державіаслужби, які залучаються до складу комісій з розслідування повинні маги досвід роботи на посадах пілота, інженера чи техніка з технічного обслуговування повітряних суден, інженера з льотної придатності, авіаційного метеоролога, диспетчера обслуговування повітряного руху, спеціаліста в галузі повітряного права, авіаційної медицини, людською фактора тощо та, як правило, повинні пройти відповідну підготовку за програмою з розслідування авіаційних подій та інцидентів.
За ініціативою голови комісії з розслідування до розслідування, на будь-якому етапі, залучаються інші фахівці (експерти) Державіаслужби. Рішення про направлення експертів Державіаслужби для надання консультацій з питань, що виникають під час розслідування приймає Голова Державіаслужби, або особа, що виконує його обов'язки.

................
Перейти до повного тексту