1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
23.08.2017 № 515-р
Про виконання рекомендацій та закриття провадження у справі
Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши матеріали справи № 143-26.13/48-16 про вчинення публічним акціонерним товариством «Українська залізниця» (далі - ПАТ «Укрзалізниця») (вул. Тверська, буд. 5, м. Київ, ідентифікаційний код юридичної особи 40075815) порушення законодавства про захист економічної конкуренції та подання Департаменту розслідувань порушень законодавства про захист економічної конкуренції з попередніми висновками від 26.07.2017 № 143-26.13/48-16/259-спр,
ВСТАНОВИВ:
1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ
(1) Порушення, передбачене пунктом 4 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді невиконання рішення Антимонопольного комітету України № 576-р від 16.07.2013.
2.ВІДПОВІДАЧ
(2) Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця», яке знаходиться за адресою: вул. Тверська, буд. 5, м. Київ, ідентифікаційний код юридичної особи 40075815.
(3) Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань основними видами діяльності ПАТ «Укрзалізниця» є виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу (код КВЕД 30.20), добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю (код КВЕД 08.11), виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (код КВЕД 25.11), виробництво замків і дверних петель (код КВЕД 25.72), професійно-технічна освіта (код КВЕД 85.32), загальна медична практика (код КВЕД 86.21), пасажирський залізничний транспорт міжміського сполучення (код КВЕД 49.10), вантажний залізничний транспорт (код КВЕД 49.20), пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (код КВЕД 49.31), допоміжне обслуговування наземного транспорту (код КВЕД 52.21), транспортне оброблення вантажів (код КВЕД 52.24), інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (код КВЕД 52.29), інші види видавничої діяльності (код КВЕД 58.19), діяльність у сфері проводового електрозв'язку (код КВЕД 61.10), комп'ютерне програмування (код КВЕД 62.01), технічні випробування та дослідження (код КВЕД 71.20), ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення (код КВЕД 33.12), розподілення електроенергії (код КВЕД 35.13), торгівля електроенергією (код КВЕД 35.14), організація будівництва будівель (код КВЕД 41.10), будівництво залізниць і метрополітену (код КВЕД 42.12).
(4) Отже, Відповідач є суб'єктом господарювання в розумінні статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
3. ПРОЦЕДУРНІ ДІЇ
(5) Розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 13.04.2016 № 04/78-р розпочато розгляд справи № 143-26.13/48-16 за ознаками вчинення ПАТ «Укрзалізниця» порушення, передбаченого пунктом 4 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді невиконання рішення Антимонопольного комітету України № 576-р від 16.07.2013.
(6) Антимонопольним комітетом України були надані рекомендації ПАТ «Укрзалізниця» від 08 червня 2017 року № 17-рк про усунення причин виникнення порушень законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
(7) Листом Комітету від 28.07.2017 № 143-26.13/07-8087 Відповідачу було надіслане подання про попередні висновки у справі № 143-26.13/48-16/259-спр від 26.07.2017.
(8) Згідно з повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення ПАТ «Укрзалізниця» отримало 03.08.2017 лист Антимонопольного комітету України від 28.07.2017 № 143-26.13/07-8087 з копією подання про попередні висновки.
4. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
(9) Рішенням Антимонопольного комітету України від 16.07.2013 № 576-р дії Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), які полягають у зазначенні в перевізних документах перевезення зернових вантажів ТОВ СП «НІБУЛОН» до станції Миколаїв-Вантажний як перевезення зернових вантажів на експорт (тобто з перетином державного кордону України) та донарахуванні і стягненні відповідної частки тарифу без належних обґрунтувань визнано порушенням, передбаченим частиною першою статті 13, пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на загальнодержавному ринку перевезення вантажів транспортом загального користування, що призвело до ущемлення інтересів інших суб'єктів господарювання (товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарського підприємства «НІБУЛОН»), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.
(10) За відповідне порушення на Укрзалізницю накладено штраф у розмірі 100 000 000 (сто мільйонів) гривень та покладено зобов'язання розробити й затвердити механізм контролю за правильністю визначення вантажовласниками (вантажовідправниками тощо) призначення (найменування) вантажу (експорт або внутрішнє сполучення).
(11) Після прийняття рішення № 576-р до Комітету надійшла заява Укрзалізниці від 05.08.2013 № Ц-1/711 (вх. № 8-01/7197 від 05.08.2013) про перегляд цього рішення.
(12) За результатами перегляду рішення № 576-р Комітетом було прийнято рішення від 03.06.2014 № 321 -р, яким рішення № 576-р залишено без змін.
(13) Рішення № 321-р було оскаржене Укрзалізницею до Господарського суду м. Києва (судова справа № 910/14542/14).
(14) Рішенням Господарського суду міста Києва від 17.03.2015, яке залишене без змін постановами Київського апеляційного господарського суду та Вищого господарського суду України, у позовних вимогах Укрзалізниці до Комітету про визначення недійсним рішення від 03.06.2014 № 321-р відмовлено повністю.
(15) Наприкінці 2015 року Укрзалізницю було реорганізовано в публічне акціонерне товариство «Українська залізниця».
(16) ПАТ «Укрзалізниця» є юридичною особою, що утворена відповідно до Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», постанови Кабінету Міністрів України від 25 червня 2014 року № 200 «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця».
(17) Згідно зі Статутом ПАТ «Укрзалізниця» від 02 вересня 2015 року, а саме відповідно до пункту 2 Статуту, ПАТ «Укрзалізниця» є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту.

................
Перейти до повного тексту