- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України
Відповідно до вимог статті
9 Закону України
"Про прокуратуру" у зв’язку зі змінами у законодавстві та у структурі Генеральної прокуратури України з метою забезпечення належної організації роботи у Генеральній прокуратурі України щодо підготовки нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, що додається.
3. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора, заступнику Генерального прокурора - Головному військовому прокурору, заступнику Генерального прокурора - керівнику Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівникам самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України забезпечити підготовку нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України відповідно до цього Положення.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Генеральний прокурор України |
Ю. Луценко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генеральної
прокуратури України
08.08.2017 № 233
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України
І. Загальні положення
1. Положення про порядок підготовки та подання на державну реєстрацію нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України (далі - Положення) розроблено відповідно до статті
9 Закону України
"Про прокуратуру" , Указу Президента України від 03.10.1992
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" з метою забезпечення належної організації роботи у Генеральній прокуратурі України з питань підготовки нормативно-правових актів та подання їх на державну реєстрацію.
2. Положення визначає порядок підготовки та подання до Міністерства юстиції України нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, які підлягають державній реєстрації згідно з вимогами законодавства.
3. Підготовка та подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України здійснюється відповідно до
Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731, наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2005
№ 34/5 "Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661.
4. На державну реєстрацію подаються накази Генеральної прокуратури України, що містять норми права, мають неперсоніфікований характер і розраховані на неодноразове застосування незалежно від строку їх дії та характеру відомостей, що в них містяться, у тому числі з обмеженим доступом, а також видані в порядку експерименту.
5. Державній реєстрації підлягають накази Генеральної прокуратури України нормативно-правового змісту, якщо в них є одна або більше норм, які:
зачіпають соціально-економічні, політичні, особисті та інші права, свободи й законні інтереси громадян, проголошені й гарантовані
Конституцією та законами України,
Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколами до неї, міжнародними договорами України, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, а також з урахуванням зобов’язань України у сфері європейської інтеграції та права Європейського Союзу (acquis ЄС), практики Європейського суду з прав людини, встановлюють новий або змінюють, доповнюють чи скасовують організаційно-правовий механізм їх реалізації;
мають міжвідомчий характер, тобто є обов'язковими для інших органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ і організацій, що не входять до сфери управління Генеральної прокуратури України.
6. Накази про внесення змін до зареєстрованих Міністерством юстиції України наказів Генеральної прокуратури України нормативно-правового змісту незалежно від того, чи містять вони правові норми, а також акти про втрату чинності зареєстрованими нормативно-правовими актами підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
При необхідності внесення змін до нормативно-правового акта, прийнятого до впровадження державної реєстрації, якщо він має ознаки, наведені у пунктах 4, 5 розділу І Положення, розробляється і подається на державну реєстрацію новий нормативно-правовий акт, а основний документ визнається таким, що втратив чинність, окремим наказом Генеральної прокуратури України.
7. Подання нормативно-правового акта Генеральної прокуратури України на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України здійснюється самостійним структурним підрозділом, яким він розроблявся, за участі Департаменту забезпечення діяльності керівництва Генеральної прокуратури України.
8. Міжвідомчий нормативний акт подається на державну реєстрацію Генеральною прокуратурою України, якщо підпис Генерального прокурора стоїть у ньому першим.
9. Відповідальність за підготовку проектів нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України, їх подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України покладається на керівників самостійних структурних підрозділів, до компетенції яких віднесено їх розроблення.
ІІ. Підготовка проектів нормативно-правових актів
1. Розроблення проекту нормативно-правового акта здійснюється самостійним структурним підрозділом Генеральної прокуратури України, до компетенції якого належить організація і здійснення діяльності органів прокуратури на певному напрямі, методичне керівництво нею (далі - головний розробник).
2. У разі, якщо керівництвом Генеральної прокуратури України підготовку проекту нормативно-правового акта доручено кільком структурним підрозділам, робота з його розробки організовується підрозділом, який у резолюції керівництва визначений першим або якому окремо надано відповідне доручення.
3. Для підготовки проектів нормативно-правових актів із найбільш важливих питань діяльності органів прокуратури, а також актів, що видаються спільно з іншими органами державної влади, може створюватися робоча група (комісія), у тому числі із залученням науковців, експертів та представників громадськості (за їх згодою).
4. Погоджений (завізований) керівником самостійного структурного підрозділу Генеральної прокуратури України, що є головним розробником, проект нормативно-правового акта надається для опрацювання до заінтересованих самостійних структурних підрозділів та до управління правового забезпечення, за необхідності - до прокуратур нижчого рівня та Національної академії прокуратури України.
Співвиконавці після надходження проекту нормативно-правового акта упродовж не більше п’яти робочих днів, а у випадку значного за обсягом документа - десяти опрацьовують його та за наявності надають зауваження і пропозиції.
Головним розробником з урахуванням наданих пропозицій та зауважень готується остаточний проект нормативно-правового акта, який передається на погодження співвиконавцям.
5. Проект нормативно-правового акта за рішенням Генерального прокурора та відповідно до
Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 № 996, може оприлюднюватися на офіційному веб-сайті Генеральної прокуратури України та у друкованих засобах масової інформації з метою надання можливості громадянам для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів прокуратури, забезпечення гласності, відкритості та прозорості такої діяльності, а також для врахування громадської думки щодо проекту акта.
6. При підготовці нормативно-правового акта, що має міжвідомчий характер, головним розробником, проект після погодження з іншими співвиконавцями спрямовується для опрацювання та затвердження (погодження) до заінтересованих державних органів.
7. Якщо проект нормативно-правового акта містить відомості, що становлять державну чи іншу таємницю, яка охороняється законодавством України, а також відомості конфіденційного характеру, йому присвоюється відповідний гриф секретності або гриф обмеження доступу.
8. Оформлення грифів секретності та обмеження доступу здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових актів, що регламентують порядок ведення секретного діловодства.
9. Посилання в проекті нормативно-правового акта, що подається на державну реєстрацію, на не зареєстрований в органах юстиції нормативно-правовий акт суб’єкта нормотворення, акти якого підлягають державній реєстрації відповідно до законодавства, не допускається.
10. Проекти нормативно-правового акта та документів, передбачених пунктами 2, 3 розділу ІІІ цього Положення, готуються головним розробником за погодженням із Генеральним прокурором або його першим заступником чи заступником згідно з розподілом обов’язків між керівництвом Генеральної прокуратури України. Їх остаточні проекти візуються начальником Департаменту забезпечення діяльності керівництва та подаються на підпис Генеральному прокурору.
11. Рішення щодо необхідності державної реєстрації нормативно-правового акта приймається головним розробником, про що зазначається у відомостях про його внутрішнє погодження.
ІІІ. Порядок подання нормативно-правових актів Генеральної прокуратури України на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України
1. Нормативно-правовий акт подається на державну реєстрацію головним розробником упродовж п’яти робочих днів після прийняття.
За наявності сумніву щодо відповідності акта вимогам, необхідним для державної реєстрації, він у встановленому порядку подається на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України, яким приймається остаточне рішення щодо необхідності його державної реєстрації.
................Перейти до повного тексту