1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
02.08.2017 № 407
(з основної діяльності)
Про внесення змін до Положення про Департамент реагування на надзвичайні ситуації
Відповідно до підпункту 11 пункту 11 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052,
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Положення про Департамент реагування на надзвичайні ситуації, затвердженого наказом ДСНС від 15.02.2016 № 71, виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Департаменту реагування на надзвичайні ситуації (Демчук В.В.) згідно із затвердженим Положенням затвердити положення про структурні підрозділи, що перебувають у складі Департаменту, в частині, що їх стосується. Оригінали затверджених положень надати для зберігання до відділу діловодства Адміністративного департаменту;
підготувати та затвердити положення про відділи у складі структурних підрозділів, що перебувають у складі Департаменту, та посадові інструкції у двох примірниках (один примірник зберігати в структурному підрозділі Департаменту, другий примірник надати до Департаменту персоналу), які довести особам начальницького складу служби цивільного захисту та державним службовцям під особистий підпис.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова М. Чечоткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС
від 15.02.2016 № 71
(у редакції наказу ДСНС
02.08.2017 № 407)
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент реагування на надзвичайні ситуації
1. Загальні положення
1.1. Департамент реагування на надзвичайні ситуації (далі - Департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Державної служби України з надзвичайних ситуацій у сферах організації реагування на надзвичайні ситуації (далі - НС) та ліквідації їх наслідків; рятувальної справи, гасіння пожеж; організації проведення піротехнічних робіт та гуманітарного розмінування; координації діяльності аварійно-рятувальних служб; організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб і підготовки підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС (далі - ОРС ЦЗ); цілодобового збору, обробки, передачі та аналізу оперативної інформації щодо виникнення НС і подій; забезпечення участі у межах компетенції ДСНС, як суб'єкта боротьби з тероризмом, у загальнодержавній системі боротьби з тероризмом.
Департамент підпорядкований першому заступнику Голови ДСНС відповідно до розподілу обов'язків.
1.2. У своїй діяльності Департамент керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами МВС, наказами ДСНС, Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, а також цим Положенням.
1.3. Структуру Департаменту та граничну чисельність осіб начальницького складу служби цивільного захисту та працівників визначає Голова ДСНС.
2. Завдання
Відповідно до покладених завдань Департамент:
координує діяльність територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ за напрямком: реагування на надзвичайні ситуації, пожежі та небезпечні події; проведення піротехнічних робіт та гуманітарного розмінування;
забезпечує управління силами і засобами ОРС ЦЗ під час ліквідації наслідків НС і небезпечних подій, гасіння пожеж, вживає першочергові заходи у разі загрози або виникнення НС;
організовує та забезпечує цілодобове оперативне чергування в апараті ДСНС;
забезпечує функціонування системи збору, поточного оброблення, узагальнення, а також первинного обліку і аналізу інформації про загрозу та виникнення НС на території держави та за її межами;
готує пропозиції щодо залучення підрозділів пошуково-рятувальних сил та аварійно-рятувальних служб центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності під час ліквідації наслідків НС державного рівня;
забезпечує координацію дій сил і засобів ОРС ЦЗ, центральних і місцевих органів виконавчої влади під час гасіння пожеж, рятування людей, надання допомоги в ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійного лиха та інших видів небезпечних подій, що становлять загрозу життю або здоров'ю людей чи призводять до завдання матеріальних збитків;
інформує в установленому порядку керівництво ДСНС, центральних та місцевих органів виконавчої влади, а також вищих посадових осіб держави про загрозу або виникнення НС;
організовує комплекс заходів щодо очищення території України від вибухонебезпечних предметів, виконання піротехнічних та інших вибухових робіт, веде їх облік, здійснює узагальнення звітів і донесень щодо проведених піротехнічних робіт;
організовує комплекс заходів із гуманітарного розмінування території України, забрудненої вибухонебезпечними предметами внаслідок збройних конфліктів та діяльності терористичних угруповань,здійснює облік та узагальнення даних щодо проведення гуманітарного розмінування;
організовує роботу та забезпечує діяльність Комісії з питань гуманітарного розмінування при ДСНС з метою оптимізації заходів щодо реалізації завдань з гуманітарного розмінування;
здійснює контроль за станом готовності територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ до гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у мирний час та особливий період;
організовує роботу штабу з ліквідації наслідків НС у разі виникнення НС державного рівня;
здійснює оцінку оперативної обстановки та розробляє пропозиції і проекти управлінських рішень на проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, доводить їх до виконавців і контролює виконання, забезпечує в установленому порядку інформування з цих питань керівництва ДСНС;
розробляє проекти законодавчих, нормативно-правових актів, наказів ДСНС, інших актів, що належать до компетенції Департаменту;
організовує заходи щодо оперативного реагування на пожежі пожежно-рятувальними підрозділами ОРС ЦЗ, у тому числі тих, що забезпечують охорону від пожеж підприємств, установ, організацій та інших об'єктів на підставі договорів;
організовує в межах компетенції заходи з підготовки сил і засобів ДСНС до оперативного реагування, проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт у разі загрози і виникнення НС, пожеж та інших подій;
організовує роботу Державного центру управління в НС та методичне керівництво функціонування центрами управління в НС в областях та м. Києві;
забезпечує в межах компетенції координацію дій територіальних органів та формувань ДСНС під час їх участі у заходах з антитерористичної діяльності та державної охорони органів державної влади України та посадових осіб, щодо яких здійснюється державна охорона;
забезпечує в межах повноважень здійснення заходів з мінімізації та ліквідації наслідків НС, пов'язаних із технологічними терористичними проявами та іншими видами терористичної діяльності, що можуть виникнути під час проведення антитерористичних операцій;
вносить у межах компетенції пропозиції щодо порядку організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб в органах управління та підрозділах ОРС ЦЗ, здійснює контроль за станом їх організації згідно з вимогами нормативно-правових актів;
забезпечує діяльність кінологічної та водолазної служб ДСНС, організовує в межах компетенції взаємодію з кінологічними та водолазними службами інших органів влади, установ та організацій;
проводить сертифікацію водолазних підрозділів спеціалізованих аварійно-рятувальних служб;
веде облік сил і засобів цивільного захисту;
розробляє пропозиції щодо підвищення ефективності реагування сил і засобів ДСНС на НС, пожежі та інші події;
вносить пропозиції щодо удосконалення діяльності та структури органів управління та формувань ОРС ЦЗ;
здійснює планування роботи за напрямками діяльності Департаменту;
надає допомогу територіальним органам управління ДСНС та аварійно-рятувальним формуванням ОРС ЦЗ з питань організації підготовки до дій за призначенням відповідно до вимог керівних документів, контролює їх виконання;
бере участь у межах компетенції в підготовці документів щодо мобілізаційної готовності апарату ДСНС, територіальних органів та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ;
організовує в межах компетенції та здійснює контроль за проведенням професійної підготовки осіб рядового і молодшого начальницького складу служби цивільного захисту територіальних органів і підрозділів ОРС ЦЗ у професійно-технічних навчальних закладах ДСНС;
організовує в межах компетенції та здійснює контроль за проведенням службової підготовки осіб рядового і начальницького складу територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ;
організовує проведення ІІ етапу конкурсу "Кращий начальник караулу";
організовує роботу комісії та готує пропозиції Голові ДСНС для прийняття рішень з питань присвоєння, підтвердження, зниження класної кваліфікації особам рядового та начальницького складу служби цивільного захисту;
організовує роботу секції з питань рятувальної справи та ліквідації наслідків НС Науково-технічної ради ДСНС;
бере участь у межах повноважень у формуванні замовлення на наукові дослідження в галузі рятувальної справи, пожежогасіння, піротехнічних робіт та гуманітарного розмінування;
бере участь у межах компетенції у просвітницьких та практично-навчальних заходах з метою підготовки населення до дій в умовах терористичного акту;
бере участь у міжнародному співробітництві з питань, що належать до його компетенції, вивчає, узагальнює та поширює міжнародний досвід у галузі рятувальної справи, організовує та координує участь територіальних органів і підрозділів ОРС ЦЗ у міжнародних рятувальних операціях за межами України;
взаємодіє в межах компетенції з волонтерами у випадку залучення їх до виконання заходів із надання допомоги громадянам, які постраждали внаслідок стихійного лиха, екологічних, техногенних та інших катастроф, а також під час ліквідації наслідків НС техногенного або природного характеру;
забезпечує у межах компетенції реалізацію державної політики стосовно додержання державної таємниці, дотримання особами начальницького складу служби цивільного захисту та працівниками законодавства з питань запобігання і протидії корупції та державної служби;
бере участь в організації розроблення та затвердженні галузевих стандартів з питань рятувальної справи;
розглядає матеріали щодо утворення місцевої пожежної охорони та погоджує проекти положень про місцеву пожежну охорону;
спрямовує та координує діяльність Центру організації служби, підготовки сил та забезпечення реагування на НС та відділу організації фізичної підготовки та спорту Управління забезпечення ОРС ЦЗ;
бере участь у заходах із розвитку пожежно-прикладного спорту.
3. Функції
Департамент відповідно до своїх функцій:
готує пропозиції керівництву ДСНС щодо визначення зон відповідальності територіальних органів і підрозділів ОРС ЦЗ, надає їм методичну допомогу з питань організації діяльності та готовності до виконання завдань за призначенням;
організовує у разі загрози виникнення або виникнення НС залучення сил і засобів ОРС ЦЗ, надає пропозиції щодо порядку їх залучення до виконання завдань за призначенням під час виникнення НС, пожеж, інших подій та проводить оцінку їх дій і забезпечення заходів безпеки осіб, які залучаються до роботи в районі НС;
розробляє пропозиції щодо порядку оперативного залучення до ліквідації наслідків НС сил і засобів ОРС ЦЗ;
бере участь у межах компетенції у перевірках стану готовності сил ДСНС, місцевих органів влади з питань готовності та реагування на НС;
здійснює контроль за станом організації внутрішньої, гарнізонної та караульної служб у територіальних органах і підрозділах ОРС ЦЗ;
здійснює організаційно-методичне керівництво оперативно-черговими службами (оперативно-координаційними центрами) територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ;
узагальнює результати діяльності територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ з питань, що належать до компетенції Департаменту, визначає основні напрямки удосконалення їх роботи;
бере участь у межах компетенції у погодженні планів реагування на НС;
бере участь у розробці та розгляді організаційно-штатної структури територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ, підготовці матеріалів щодо оптимізації їхньої кількості та/або утворення нових аварійно-рятувальних формувань (підрозділів);
здійснює інформаційно-аналітичне забезпечення роботи штабу з ліквідації наслідків НС у разі виникнення НС державного рівня;
координує дії територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ (у тому числі на місці події) щодо проведення першочергових заходів із ліквідації наслідків НС;
проводить збір, аналіз та узагальнення інформації щодо готовності територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ і дає оцінку ефективності їх дій у разі залучення до ліквідації наслідків НС регіонального та державного рівнів;
розробляє пропозиції щодо підвищення ефективності реагування державних пожежно-рятувальних підрозділів ОРС ЦЗ на пожежі;
організовує взаємодію із заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування з питань організації гасіння пожеж у населених пунктах і на об'єктах усіх форм власності;
організовує взаємодію з Державним агентством лісових ресурсів України у питаннях взаємодії пожежно-рятувальних підрозділів ДСНС та лісових пожежних станцій Держлісагентства під час гасіння лісових та торф'яних пожеж, розробляє та впроваджує заходи щодо удосконалення тактики їх гасіння;
узагальнює потребу територіальних органів ДСНС та аварійно-рятувальних формувань ОРС ЦЗ у підготовці кваліфікованих робітників та готує проекти наказів ДСНС щодо затвердження планів-рознарядок на проведення професійно-технічного навчання, перепідготовки та підвищення кваліфікації осіб рядового і молодшого начальницького складу служби цивільного захисту;
опрацьовує проекти наказів ДСНС щодо організації службової підготовки осіб рядового і начальницькогоскладу служби цивільного захисту, готує пропозиції до тематичних розрахунків проведення занять зі службової підготовки та здійснює контроль за її проведенням;
організовує проведення на базі Вищого професійного училища Львіського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця) ІІ етапу конкурсу "Кращий начальник караулу"

................
Перейти до повного тексту