1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
ЛИСТ
22.06.2017 № 6827/1/4-ДП-17
Головам міських рад міст
обласного значення, сільських,
селищних, міських рад
об'єднаних територіальних громад
( На додаток до Листа додатково див. Роз'яснення Державної служби України з питань праці від 19.09.2017 )
Державна служба України з питань праці на виконання повноважень, визначених підпунктом 54-1 пункту 4 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 , підпунктом 3 пункту 12 Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 (далі - Порядок), та з метою забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад організації ефективного здійснення делегованих повноважень у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю повідомляє наступне.
Повноваження, визначені частиною третьою статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - контрольні повноваження), здійснюються відповідно до Порядку та Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509.
Для здійснення контрольних повноважень міським радам міст обласного значення чи об'єднаним територіальним громадам рекомендується забезпечити створення нового або покладення контрольних повноважень на діючий виконавчий орган.
При прийнятті рішення доцільно врахувати чисельність виконавчого органу, достатню для ефективного здійснення контрольних повноважень, яку рекомендується встановлювати у розрахунку 1 інспектор праці на 20000 чисельності населення, що проживає на території відповідної міської ради міста обласного значення чи об'єднаної територіальної громади.
При визначенні виконавчого органу, відповідального за реалізацію контрольних повноважень, необхідно також враховувати:
1) обсяг обов'язків, які покладаються на виконавчий орган;
2) кількість, тип, розмір і розташування роботодавців, які підлягають інспектуванню.
В об'єднаних територіальних громадах, які налічують до 20000 жителів, за рішенням ради такої громади контрольні повноваження можуть покладатись на уповноважену посадову особу, що повинна мати вищу юридичну або економічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче молодшого бакалавра або бакалавра.
До посадових інструкцій інспекторів праці включаються наступні обов'язки:
1) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
2) здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі їх структурними та відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю;
3) здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з посередництва та працевлаштування;
4) складає у випадках, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення;
5) видає в установленому порядку юридичним особам, та фізичним особам, які використовують найману працю, обов'язкові до виконання приписи щодо усунення порушень законодавства з питань, які належать до компетенції виконавчого органу, та вносить пропозиції щодо накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб, винних у порушенні законодавства;
6) забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз'ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства, у межах повноважень, визначених положенням про виконавчий орган, та запобігання можливим його порушенням;
7) накладає у порядку, визначеному законодавством, штрафи за порушення законодавства, повноваження зі здійснення державного контролю за яким віднесені до повноважень виконавчого органу;
8) здійснює фіксацію процесу інспекційного відвідування з використанням засобів аудіо-, фото- та відеотехніки;
9) звітує про виконання покладених на виконавчий орган завдань за формою та у строки, визначені Держпраці;
10) подає до Держпраці чи її територіальних органів матеріали та організаційно-розпорядчі документи, що складаються при проведенні та за результатами інспекційних відвідувань, невиїзних інспектувань;
11) бере участь в організації проведення та/або проведенні навчання, підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки з питань щодо здійснення повноважень у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю;
12) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до його компетенції, у тому числі з питань недопущення дискримінації на робочих місцях ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;
13) аналізує стан та тенденції додержання законодавства про працю у межах території відповідної ради та вживає заходів до усунення недоліків;
14) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
15) постійно інформує населення про стан здійснення делегованих повноважень;
16) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання документів, створених у ході здійснення своїх повноважень;
17) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
18) забезпечує захист персональних даних, доступ до яких отримано у ході здійснення повноважень;
19) готує та подає в установленому порядку аналітичні матеріали і статистичну звітність з питань реалізації делегованих повноважень у сфері здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, керівнику виконавчого органу та Держпраці;

................
Перейти до повного тексту