- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Повідомлення
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
12.07.2025
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну свіжих огірків та свіжих помідорів походженням з Турецької Республіки
Відповідно до
Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) за скаргою, поданою товариством з обмеженою відповідальністю "Агроконцерн", приватним акціонерним товариством "Зміївська овочева фабрика", приватним акціонерним товариством "Комбінат "Тепличний", товариством з обмеженою відповідальністю "Красноградська овочева фабрика", товариством з обмеженою відповідальністю "Кременчуцька Овочева Фабрика", товариством з обмеженою відповідальністю "Овочевий комбінат Станишівка", товариством з обмеженою відповідальністю "Перспектива", товариством з обмеженою відповідальністю "Тепличний комбінат "Дніпровський", приватно-орендним сільськогосподарським підприємством "Уманський тепличний комбінат" (далі - заявник), рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) від 12.04.2024 № АД-560/2024/441-01 порушено антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну свіжих огірків та свіжих помідорів походженням з Турецької Республіки (далі - розслідування), строк якого продовжено рішенням Комісії від 16.04.2025 № АД-574/2025/441-01.
Зазначеним рішенням Комісії об’єктом розслідування встановлено товар, що має такий опис:
огірки, корнішони, свіжі або охолоджені, що класифікуються у товарній підпозиції 0707 00 згідно з УКТ ЗЕД; та помідори, свіжі або охолоджені, що класифікуються у товарній підкатегорії 0702 00 00 00 згідно з
УКТ ЗЕД (далі - Товар).
Країна походження Товару: Турецька Республіка.
Період дослідження: 01.01.2021 - 31.03.2024.
Період розслідування: 01.04.2023 - 31.03.2024.
Відповідно до
Закону Комісія розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки) звіт та матеріали про результати проведення розслідування та встановила:
заявник є належним національним товаровиробником свіжих огірків та свіжих помідорів у розумінні положень пункту 16
статті 1 Закону, оскільки його частка в загальному виробництві свіжих огірків та виробництві свіжих помідорів в Україні становила понад 50 %;
Товар, який виробляється національним товаровиробником свіжих огірків та свіжих помідорів, у розумінні положень пункту 26
статті 1 Закону є подібним до Товару, що є об’єктом розслідування;
протягом періоду розслідування імпорт в Україну Товару походженням з Турецької Республіки здійснювався за демпінговими цінами. Для іноземних виробників/експортерів, які належним чином не співпрацювали з Мінекономіки в рамках проведення розслідування, демпінгова маржа встановлювалася відповідно до
статті 31 Закону на підставі наявної у Мінекономіки інформації. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
за результатами проведених розрахунків Мінекономіки визначило такі рівні демпінгової маржі: для експортера свіжих огірків походженням з Турецької Республіки
- 20,1 %; для експортера свіжих помідорів походженням з Турецької Республіки
- 25 %; для інших виробників та/або експортерів свіжих огірків походженням з Турецької Республіки - 22,8 %; для інших виробників та/або експортерів свіжих помідорів походженням з Турецької Республіки - 26,9 %;
обсяги демпінгового імпорту свіжих огірків протягом періоду дослідження зросли на 15,01 % в абсолютних показниках, відносно споживання свіжих огірків на внутрішньому ринку України зросли на 30,14 % та відносно загальних обсягів виробництва свіжих огірків в Україні - на 88,73 %. Частка демпінгового імпорту свіжих огірків постійно зростала протягом періоду дослідження і була значною як у загальному імпорті свіжих огірків в Україну, так і в споживанні на внутрішньому ринку України. Обсяги демпінгового імпорту свіжих помідорів протягом періоду дослідження зросли лише відносно загальних обсягів виробництва свіжих помідорів в Україні - на 26,70 %;
протягом періоду дослідження виявлено заподіяння істотної шкоди національному товаровиробнику свіжих огірків та свіжих помідорів. За період дослідження у порівнянні з базовим періодом відбулося погіршення низки основних фінансово-економічних показників діяльності національного товаровиробника свіжих огірків, а саме: зменшення обсягів виробництва на 39,86 %; скорочення обсягів виробничих потужностей на 39,92 %; зменшення обсягів продажу на внутрішньому ринку на 37,78 %; зменшення частки у споживанні на 29,59 %; зменшення обсягів експорту на 93,22 %; зростання собівартості на 11,38 %; фінансовий результат від продажів на внутрішньому ринку був від’ємним протягом всього періоду дослідження; рівень рентабельності був від’ємним протягом всього періоду дослідження; зменшення кількості працівників, зайнятих у виробництві, на 44,61 %; скорочення обсягів здійснених інвестицій на 21,50 % в гривневому еквіваленті та на 42,07 % в доларовому еквіваленті. Також відбулося погіршення низки основних фінансово-економічних показників діяльності національного товаровиробника свіжих помідорів, зокрема: зменшення обсягів виробництва на 21,87 %; скорочення обсягів виробничих потужностей на 0,98 %; зменшення обсягів продажу на внутрішньому ринку на 20,39 %; зменшення частки у споживанні на 12,77 %; зменшення обсягів експорту на 94,96 %; зростання собівартості на 3,87 %; фінансовий результат від продажів на внутрішньому ринку був від’ємним протягом всього періоду дослідження та його від’ємне значення зросло на 6,33 % в гривневому еквіваленті і скоротилось на 21,53 % в доларовому еквіваленті; рівень рентабельності був від’ємним протягом всього періоду; зменшення кількості працівників, зайнятих у виробництві, на 10,35 %; скорочення продуктивності праці на 12,85 %;
................Перейти до повного тексту