- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 19.06.2025 р. N 3358/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо застосування норм пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі - ПКУ) до операцій з постачання товарів, зазначених у зверненні, та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу II ПКУ, повідомляє.
Як зазначено у Зверненні N 1, до Товариства звернувся контрагент, інша юридична особа, резидент України (замовник), який здійснює діяльність з виробництва товарів оборонного і спеціального призначення та здійснює постачання таких товарів військовим частинам ЗСУ, у тому числі й на виконання державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель.
Для виробництва товарів оборонного призначення замовнику потрібні частини, які виготовляє Товариство. Для цього замовник планує укласти договір постачання для здійснення закупівлі частин для товарів оборонного призначення протягом 2025 року.
Електронні компоненти, які плануються до постачання за таким договором, є товарами оборонного призначення власного виробництва Товариства - частинами для товарів оборонного призначення, що відповідають групі товарів, коди УКТ ЗЕД яких вказано у зверненні (далі - Товари 1). Товари 1 будуть передаватись кінцевому споживачу, який є виконавцем державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель.
У Зверненні N 2 Товариство повідомляє, що має укладені з контрагентами договори, за якими Товариство здійснює продаж покупцям вироблених товарів, назви та коди УКТ ЗЕД яких вказано у Зверненні N 2 (далі - Товари 2). Частина таких покупців є виконавцями державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель, за якими такі покупці створюють вироби для Сил Оборони України, про що Товариство отримує від них відповідні документальні підтвердження, в тому числі щодо наявності у таких контрагентів статусу виконавця державного контракту (договору) з оборонних закупівель.
Інформуючи про зазначене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
У Зверненні N 1
Чи зобов'язане Товариство здійснювати продаж Товарів 1 на користь контрагента, який є виконавцем державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель, із застосуванням пільги з ПДВ згідно з підпунктом 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, в описаній у зверненні ситуації?
У Зверненні N 2
1) чи зобов'язане Товариство не застосовувати положення пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ в описаній у питанні 1 ситуації;
2) чи зобов'язане Товариство не застосовувати положення пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ в описаній у питанні 2 ситуації;
3) чи розповсюджується обов'язок щодо розподілу податкового кредиту з ПДВ на ту частину, яка була не компенсована з урахуванням виключень, які передбачені відповідно до підпункту 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ в частині надання пільги з оподаткування ПДВ для платників податку, що здійснюють постачання за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).
Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України від 17 липня 2020 року N 808-IX "Про оборонні закупівлі" (далі - Закон N 808).
Згідно з пунктами 2, 10, 17, 28 та 29 частини першої статті 1 розділу I Закону N 808:
виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець державного контракту (договору) - суб'єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності або іноземний суб'єкт господарювання (інша іноземна юридична особа) чи об'єднання юридичних осіб, з якими укладено державний контракт (договір) за результатами проведення закупівель, визначених Законом N 808;
державні замовники у сфері оборони (далі - державні замовники) - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України;
державний контракт (договір) (далі - державний контракт (договір)) - угода, укладена у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
співвиконавці/субпідрядники - суб'єкти господарювання незалежно від їх форми власності, іноземні суб'єкти господарювання, які залучаються виконавцями державних контрактів (договорів) на підставі договорів, у тому числі зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання укладених із державним замовником державних контрактів (договорів);
товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби з розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв'язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп'ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 розділу I Закону N 808, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.
Відповідно до статті 8 Закону N 808 виконавець державного контракту (договору), зокрема:
поставляє товари, виконує роботи та надає послуги оборонного призначення відповідно до умов державного контракту (договору);
залучає до виконання державного контракту (договору) співвиконавців/субпідрядників оборонних закупівель.
................Перейти до повного тексту