- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 03.06.2025 р. N 3019/ІПК/99-00-21-02-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення про надання індивідуальної податкової консультації з питань коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до вимог підпункту 140.5.5-1 пункту 140.5 статті 140 розділу III Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу II та підпунктом "в" підпункту 69.41.3 підпункту 69.41 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, в межах компетенції повідомляє.
У зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання податкової консультації пов'язана зі складністю застосування Кодексу та полягає у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових обов'язків, що виникають як наслідок ситуації, викладеної нижче.
Платник податків здійснює операції з реалізації послуг на користь нерезидентів, зареєстрованих у Федеративній Республіці Німеччина та організаційно-правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2-1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи (далі - нерезиденти). Зазначений перелік затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року N 480 "Про затвердження переліку організаційно-правових форм", зі змінами і доповненнями змінами (далі - Перелік).
У зверненні платник податків посилається на зміни, які були внесені в Кодекс 01.01.2025 року Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства" від 18.06.2024 N 3813-ІX (далі - Закон N 3813), а саме на абзаци другий - четвертий підпункту 39.2.1.2-1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу.
Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Яким чином, платник податків з метою виконання вимог підпункту 140.5.5-1 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу, має довести, що операції з нерезидентами є неконтрольованими?
2. Чи потрібно згідно з вимогами підпункту 39.2.1.2-1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу отримувати від нерезидентів або їх учасників (партнерів) довідки, що нерезиденти або його учасники (партнери) є резидентами країни, з якою укладено міжнародний договір України (крім держав (територій), що включені до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу), відповідно до пункту 103.5 статті 103 розділу II Кодексу?
Щодо питань 1 - 2
Відповідно до підпункту 140.5.5-1 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується: на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 розділу I Кодексу), реалізованих на користь, зокрема: нерезидентів, організаційно - правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2-1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 цього Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на всю суму вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг (крім операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 розділу I Кодексу), реалізованих на користь у нерезидентів, визначених абзацами другим та третім цього підпункту, якщо такі операції не мають ділової мети. Обов'язок доведення обставин, передбачених цим абзацом, покладається на контролюючий орган із застосуванням відповідних положень статті 39 розділу I Кодексу. При цьому інші коригування, передбачені цим підпунктом, не застосовуються, а сума цього коригування щодо такої операції зменшується на суму коригування, передбаченого абзацом першим цього підпункту, якщо платник податку самостійно вже застосував це коригування щодо такої операції.
Вимоги цього підпункту не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких доходів підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої статтею 39 розділу I Кодексу, але без подання звіту.
Норми цього підпункту застосовуються за результатами податкового (звітного) року.
Підпунктом "г" підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу встановлено, що контрольованими операціями є господарські операції платника податків, що можуть впливати на об'єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків (для резидентів Дія Сіті - платників податку на особливих умовах - на фінансовий результат до оподаткування, визначений у фінансовій звітності згідно з національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності), зокрема господарські операції, що здійснюються з нерезидентами, організаційно-правова форма яких включена до переліку організаційно-правових форм, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2-1 цього підпункту.
................Перейти до повного тексту