1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 23.04.2025 р. N 2218/ІПК/99-00-07-03-01 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю [...] (далі - Товариство) від (вх. ДПС N від) щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє таке.
Відповідно до тексту звернення, Товариство здійснює діяльність у сфері торгівлі.
Враховуючи викладене вище, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань (в контексті звернення):
1. Чи зобов'язане Товариство застосовувати РРО та/або ПРРО у разі реалізації товарів, а саме книжок, освітньої літератури та іншої поліграфічної продукції через веб-сайт, якщо оплата здійснюється через QR-код за допомогою сервісу ПриватБанку?
2. Чи зобов'язане Товариство застосовувати РРО та/або ПРРО у разі реалізації товарів, а саме книжок, освітньої літератури та іншої поліграфічної продукції через веб-сайт, якщо оплата здійснюється через QR-код за допомогою сервісу IBAN Oplata?
Оскільки, сформульовані Товариством у зверненні питання 1 та 2 є однотипними і регулюються одними і тими ж нормами законодавства, тому відповідь надається щодо них одночасно.
Перед наданням відповіді на поставлені податковому органу питання, звертаємо увагу Товариства, що пунктом 52.1 статті 52 Кодексу передбачено, що за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити, зокрема, зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).
Наголошуємо, що посилання в зверненні на складність застосування норм Кодексу, не має жодного відношення до порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та норм прямої дії Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), що є спеціальним.
При цьому наведені у зверненні порядки приймання платежів сервісами ПриватБанку та IBAN Oplana, не впливають на обсяг прав та коло обов'язків, що супроводжують процеси здійснення розрахунків, в частині застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО), формування та видачі або надсилання розрахункових документів споживачу.
Окремо слід зазначити, що звернення не містить інформації стосовно способів оплати споживачами, що унеможливлює надання вичерпної відповіді по суті.
Враховуючи викладене вище та з метою недопущення неоднозначного трактування законодавства, відповідь надається із використанням його загальних положень.
Згідно з підпунктом 4 пункту 5 розділу I Правил формування та використання QR-коду для здійснення кредитових переказів, затверджених постановою Правління Національного банку України від 28.05.2020 N 68 (далі - Правила) QR-код - матричний код (двовимірний штрих-код), який містить інформацію отримувача коштів і призначений для сканування за допомогою мобільного пристрою, сканера штрих-коду з метою швидкого та безпомилкового передавання реквізитів операції переказу коштів.
Пунктом 8 розділу II Правил визначено, що елементи даних QR-коду, стандарти кодування кириличних символів, особливості кодування даних і приклади QR-кодів для версії формату 001 та формату 002 наведені у додатках 1, 2 до цих Правил.

................
Перейти до повного тексту