1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 01.04.2025 р. N 1760/ІПК/99-00-21-03-01 ІПК
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку складання податкових накладних при отриманні попередньої оплати (авансу) за товари, формування податкового кредиту та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Згідно з інформацією, наведеною в зверненні, Товариство 20.01.2025 замовило у Постачальника товар в межах одного рахунку, номенклатура якого складається з 4 найменувань (далі - Товари 1, 2, 3, 4). За вказаним рахунком Товариством 27.01.2025 здійснено попередню оплату (аванс) за товар, унаслідок чого Постачальником на дату виникнення податкових зобов'язань (27.01.2025) було складено та зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну на суму попередньої оплати (авансу) за операцією з постачання Товарів 1, 3 із зазначенням кількості/вартості, що дорівнює 100 відсоткам за номенклатурою таких товарів, згідно з рахунком.
Надалі Постачальником згідно з видатковою накладною від 11.02.2025 здійснено відвантаження Товарів 2, 4, та на підставі цього складено і зареєстровано в ЄРПН податкову накладну на фактичну суму такого відвантаженого товару за операцією з постачання Товарів 2, 4 із зазначенням кількості/вартості, що дорівнює 100 відсоткам за номенклатурою таких товарів, згідно з рахунком.
Відвантаження Постачальником інших двох товарних позицій (а саме: Товарів 1, 3), та здійснення доплати Товариством за раніше поставлені (11.02.2025) Товари 2, 4 відбулося 24.02.2025 року.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1) чи повинен складатися розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, складеної на дату отримання попередньої оплати, у разі якщо в податковій накладній були відображені різні види номенклатури товару, а відвантажений товар належить до номенклатури, що не зазначалася в податковій накладній?
2) чи має право Товариство на включення до складу податкового кредиту суми ПДВ податкової накладної від 11.02.2025, складеної на відвантаження Товарів 2, 4 за умов наявного авансу по цьому рахунку?
Статтею 67 глави 7 розділу II Господарського кодексу України визначено, що відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу I Кодексу).
У пункті 44.1 статті 44 глави 1 розділу II Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 глави 1 розділу II Кодексу.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V, підрозділами 2 та 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.
Відповідно до підпунктів "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 розділу V Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", зі змінами, незалежно від дати накладення електронного підпису (пункт 187.1 статті 187 розділу V Кодексу).

................
Перейти до повного тексту