- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Повідомлення
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
ПОВІДОМЛЕННЯ
18.04.2025
Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну радіаторів для опалення походженням з Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки
Відповідно до
Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон) за скаргою, поданою товариством з обмеженою відповідальністю "САН ТЕХ РАЙ" та товариством з обмеженою відповідальністю "ЮТЕРМ УКРАЇНА" (далі - заявник), рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) від 12.04.2024 № АД-561/2024/441-01 порушено антидемпінгове розслідування щодо імпорту в Україну радіаторів для опалення походженням з Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки (далі - розслідування).
Зазначеним рішенням Комісії об’єктом розслідування встановлено товар, що має такий опис:
радіатори для опалення (сталеві, алюмінієві, біметалеві), що класифікуються за кодами ex7322 19 00 00, ex7615 20 00 00, ex7616 99 10 00, ex7616 99 90 00 згідно з
УКТ ЗЕД.
Позначка "ex" поряд з класифікаційним кодом означає, що розслідування здійснюється щодо товарів, опис яких визначено у рішенні.
Країни походження товару: Турецька Республіка та Китайська Народна Республіка.
За результатами опрацювання відповідності опису товару наданим кодам згідно з
УКТ ЗЕД Державна митна служба України запропонувала виключити код 7615 20 00 00 згідно з УКТ ЗЕД з опису товару, що є об’єктом розслідування. Крім того, за результатами проведення розслідування встановлено, що національний товаровиробник не виробляє деякі види радіаторів для опалення, які входять до товару, визначеного рішенням Комісії від 12.04.2024 № АД-561/2024/441-01 об’єктом розслідування.
У зв’язку з цим рішенням Комісії від 15.10.2024 № АД-568/2024/441-01 попередні антидемпінгові заходи застосовані щодо імпорту в Україну товару, що має такий опис:
радіатори для опалення (сталеві, алюмінієві, біметалеві) (за виключенням сушарок для рушників, водяних внутрішньопідлогових конвекторів та дизайнерських радіаторів (вертикальних та горизонтальних трубчастих), що класифікуються за кодами ex 7322 19 00 00, ex 7616 99 10 00, ex 7616 99 90 00 згідно з
УКТ ЗЕД.
Позначка "ex" поряд з класифікаційним кодом означає, що антидемпінгові заходи застосовуються щодо товарів, опис яких визначено у рішенні (далі - Товар).
Попередні антидемпінгові заходи антидемпінгові заходи було застосовано строком на чотири місяці шляхом запровадження справляння попереднього антидемпінгового мита за ставками:
для виробників та експортерів товару походженням з Турецької Республіки - 41,86 %;
для виробників та експортерів товару походженням з Китайської Народної Республіки - 42 %.
Період дослідження: 01.01.2021 - 31.03.2024.
Період розслідування: 01.04.2023 - 31.03.2024.
Відповідно до
Закону Комісія розглянула подані Міністерством економіки України (далі - Мінекономіки) звіт та матеріали про результати проведення розслідування та встановила:
заявник є належним національним товаровиробником у розумінні положень пункту 16
статті 1 Закону, оскільки його частка в загальному виробництві Товару в Україні становила понад 50 %;
Товар, який виробляється національним товаровиробником, у розумінні положень пункту 26
статті 1 Закону є подібним до Товару, що є об’єктом розслідування;
протягом періоду розслідування імпорт в Україну Товару походженням з Турецької Республіки та Китайської Народної Республіки здійснювався за демпінговими цінами. Відповідно до
статті 30 Закону та з огляду на участь у розслідуванні значної кількості іноземних виробників та експортерів, дослідження фактів наявності демпінгового імпорту було обмежено іноземними виробниками та експортерами з найбільшими обсягами експортних поставок Товару. Для іноземних виробників та експортерів, які належним чином співпрацювали з Мінекономіки в рамках проведення розслідування, однак не були включені до дослідження, демпінгова маржа встановлювалася відповідно до частини сьомої
статті 16 Закону на рівні середньозваженої величини індивідуальної демпінгової маржі, встановленої для порівнюваних експортерів або виробників. Для інших іноземних виробників/експортерів, які належним чином не співпрацювали з Мінекономіки в рамках проведення розслідування, демпінгова маржа встановлювалася відповідно до
статті 31 Закону на підставі наявної у Мінекономіки інформації, а саме на рівні попередньої демпінгової маржі. Зроблено позитивний висновок щодо обґрунтованості методу, на підставі якого було визначено демпінгову маржу;
за результатами проведених розрахунків Мінекономіки визначило такі рівні демпінгової маржі: виробники та експортери Товару походженням з Турецької Республіки - 41,86 %, Yongkang Huandi Cookware Co., Ltd. - 23,30 %, Zhejiang Wisdom Industry&Trade Co., Ltd. - 25,19 %, Zhejiang Yongkang SaiXi Industry And Trade Co., Ltd, Zhejiang Youmay Industry and Trade Co., Ltd, ZHEJIANG RONGRONG INDUSTRIAL CO., LTD - 24,12 %, інші виробники та експортери Товару походженням з Китайської Народної Республіки - 42,00 %;
обсяги демпінгового імпорту протягом періоду дослідження знизились на 30,5 % в абсолютних показниках, однак зросли відносно споживання Товару на внутрішньому ринку України на 24,7 % та відносно загальних обсягів виробництва Товару в Україні на 180,8 %. Частка демпінгового імпорту постійно зростала протягом періоду дослідження і була значною як у загальному імпорті Товару в Україну, так і в споживанні на внутрішньому ринку України;
факт заподіяння істотної шкоди національному товаровиробнику. За період дослідження у порівнянні з базовим періодом відбулося погіршення низки основних фінансово-економічних показників діяльності національного товаровиробника, а саме: зменшення обсягів виробництва на 75,2 %, виробничих потужностей - на 14,6 %, рівня використання виробничих потужностей - на 71,0 %, обсягів реалізації подібного Товару на внутрішньому ринку України - на 42,7 %, зниження середньої ціни продажу сталевих радіаторів на внутрішньому ринку відносно їх собівартості на 25,1 %, зниження середньої ціни продажу алюмінієвих та біметалевих радіаторів на внутрішньому ринку відносно їх собівартості на 22,5 %, зниження рентабельності реалізації подібного Товару на внутрішньому ринку України на 140,8 %, погіршення фінансового результату від реалізації подібного Товару на внутрішньому ринку України в доларовому еквіваленті на 130,8 %, зменшення кількості працівників, зайнятих у виробництві подібного Товару, на 30,6 %, зниження продуктивності праці на 64,3 % та обсягів здійснених інвестицій у доларовому еквіваленті - на 79,6 %;
................Перейти до повного тексту