- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
(ДПС)
Лист
від 22.04.2025 № 410/2/99-00-24-01-03-02
Комітет Верховної Ради України
з питань фінансів, податкової та
митної політики
Державна податкова служба України на виконання звернення Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики (далі - Комітет) від 11.04.2025 № 04-32/10-2025/84656 (вх. ДПС № 341/2 від 21.04.2025) щодо висловлення позиції стосовно застосування окремих норм податкового законодавства України в межах компетенції надає відповіді на питання, порушені у зверненні Комітету.
Додаток: на 7 арк. в 1 прим.
В. о. заступника Голови Сергій ЛИСЕЮК
Додаток
Щодо питання
Куди ФОП (платники загальної та спрощеної системи оподаткування) сплачує військовий збір "за себе" у разі зміни протягом бюджетного року місцезнаходження, пов'язаного зі зміною адміністративного району?
Відповідь:
Статтею 29 "Склад доходів Державного бюджету України" Бюджетного кодексу України (далі — Бюджетного кодексу) визначено, що військовий збір, який сплачується (перераховується) згідно з пунктом 16 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України належить до доходів загального фонду Державного бюджету України (з урахуванням особливостей, визначених пунктом 1 частини другої статті 671 цього Кодексу).
Відповідно до пункту 8 статті 45 "Виконання Державного бюджету України за доходами" Бюджетного кодексу, у разі зміни місцезнаходження суб'єкта господарювання та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.
Отже, у разі зміни протягом бюджетного року місцезнаходження суб'єкта господарювання військовий збір сплачується до закінчення поточного бюджетного періоду за місцем попередньої реєстрації платника податків.
Щодо питання
Тобто слід розуміти, що застосування РРО/ПРРО у разі оплати за послуги через сервіси переказу коштів тепер залежить від того яким чином надаються послуги? Тобто якщо оплата за послугу яка здійснюється офлайн відбувається виключно через платіжний сервіс, то потрібно оформлювати фіскальний чек? Норма п. 14 ст. 9 Закону № 265 не змінювалась і мови яким чином надаються послуги вона немає, йдеться про спосіб розрахунку. В позиції ДПС знову щось змінилось?
Відповідь:
Роз'яснення від 07.04.2025 розміщене на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/886005.html адресоване широкому колу платників податків.
За загальним правилом, відповідно до вимог Закону України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265) фіскалізації підлягають у тому числі і операції з постачання послуг.
Водночас звертаємо увагу, що сама ситуація та питання до неї вирвані із контексту публікації та не відображають її суті, оскільки речення друге абзацу четвертого публікації прямо вказує, що за умови здійснення розрахункових операцій суб'єкти господарювання зобов'язані реєструвати продажі товарів (робіт, послуг) за допомогою РРО ПРРО, КОРО, РК з врахуванням спеціальних норм Закону № 265.
Такою спеціальною нормою Закону № 265 є зокрема стаття 9, якою визначено випадки відповідно до яких застосування РРО ПРРО, КОРО, РК є не обов'язковим.
Позиція ДПС щодо не обов'язковості застосування РРО / ПРРО, КОРО, РК у разі проведення розрахунків за послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів залишається незмінною.
Щодо питання
За якою формою подавати Повідомлення про прийняття на роботу працівника?
Відповідь:
Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту подається до територіальних органів Державної податкової служби України за формою, затвердженою
постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 "Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником", зі змінами.
Щодо питання
За березень 2025 року ЄСВ нараховувати на його зарплату в якому розмірі: 22% чи 8,41%?
Відповідь:
Відповідно до підпункту 5 пункту 2 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за
№ 508/26953 (зі змінами) (далі - Інструкція № 449), визначено, що для можливості застосування платником пільгової ставки єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) необхідно підтвердити встановлення працівнику інвалідності.
Підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є завірена копія довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії про встановлення групи інвалідності. Завірення копії довідки здійснюється безпосередньо платниками, зазначеними в абзацах третьому - п'ятому цього підпункту.
Нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених абзацами третім - п'ятим підпункту 5 пункту 2 розділу III Інструкції № 449, здійснюється з дати встановлення групи інвалідності (але не раніше одержання завіреної копії довідки до акта огляду в медико-соціальній експертній комісії) та закінчується датою припинення інвалідності.
Оскільки з 01 січня 2025 року в Україні запроваджено нову систему оцінювання повсякденного функціонування особи, на підставі якої експертна команда з оцінювання повсякденного функціонування особи ухвалює відповідні рішення, то положення підпункту 5 пункту 2 розділу III Інструкції № 449 щодо підтверджуючих документів поширюються, у тому числі, на Витяги з рішення експертної команди з повсякденного функціонування особи.
Щодо питання
Як правильно її подати, якщо ФОП мав доходи в першому кварталі, а від сплати військового збору він звільнений? Якщо не заповнювати підрозділ 2 розділу VIII та не нараховувати ВЗ чи потрібно буде подавати в ДПС додаткові пояснення щодо такого заповнення?
Відповідь:
Згідно з абзацом першим пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України (далі — Кодекс) самозайняті особи (фізичні особи - підприємці (далі - ФОП) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність), які мали або не мали найманих працівників, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, під час особливого періоду, визначеного Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", на весь період їх військової служби звільняються, зокрема, від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з єдиного податку відповідно до глави 1 розділу XIV цього Кодексу, а також звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання звітності з військового збору у складі податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку відповідно до пункту 161 цього підрозділу.
Відповідно до абзацу другого пункту 25 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу підставою для такого звільнення є заява самозайнятої особи та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу доходів і зборів за місцем податкової реєстрації самозайнятої особи протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована самозайнята особа перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв'язку з виконанням обов'язків під час мобілізації, на особливий період, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації).
Отже, мобілізований ФОП - платник єдиного податку третьої групи на весь період його військової служби звільняється від обов'язку подання 4 податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи - підприємця та, відповідно, нарахування і сплати єдиного податку та військового збору. При цьому Кодекс не встановлює обмеження для такого звільнення щодо отримання або не отримання таким платником доходу від здійснення господарської діяльності під час його військової служби. Одночасно, підставою для такого звільнення є заява та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, які подаються таким ФОП до контролюючого органу після демобілізації у встановлені Кодексом терміни.
................Перейти до повного тексту