- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 13.03.2025 р. N 1349/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Платника щодо окремих питань з визначення доходу платником єдиного податку юридичною особою, отриманих у вигляді гранту по програмі міжнародної технічної допомоги та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Платником повідомлено, що перебуваючи на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 3 групи за ставкою 5 %), він був включений до переліку реципієнтів на отримання міжнародної технічної допомоги. Відомості по Платнику внесені в реєстраційну картку, зареєстровану Кабінетом Міністрів України. Для проведення розрахунків за грантовою угодою відкрито спеціальний рахунок, на який протягом січня - липня 2024 року надходили кошти від компанії та які були використані за цільовим призначенням згідно грантового бюджету.
Платник просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:
Чи будуть кошти, отримані Платником в рамках грантової угоди від компанії вважатися доходом платника єдиного податку з обов'язком сплати 5 % від суми таких надходжень?
Щодо зазначеного питання
Згідно даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС Платник станом на дату подання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є платником податку на прибуток та зареєстрованим платником податку на додану вартість.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу I Кодексу).
Статтею 3 Кодексу визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.
Відповідно до підпункту 14.1.277-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, бюджетний грант - це цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.
Перелік надавачів бюджетних грантів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18.08.2021 N 867 "Про затвердження переліку надавачів бюджетних грантів" (далі - Постанова N 867).
Процедура залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проєктів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), реєстрації представництва донорської установи в Україні регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року N 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги" (далі - Порядок N 153).
Відповідно до пункту 2 Порядку N 153 поняття, що вживаються у Порядку N 153, мають таке значення, зокрема:
грантова угода - угода між партнером з розвитку або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проекту (програми);
партнер з розвитку - іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;
виконавець - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з партнером з розвитку або уповноваженою партнером з розвитку особою та забезпечує реалізацію проекту (програми), у тому числі на платній основі;
................Перейти до повного тексту