- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
21.01.2025 № 271/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК |
Юрособа надає послуги з утримання багатоквартирного будинку: правила оподаткування
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю '...' (далі - Товариство) щодо окремих питань оподаткування операцій управителя багатоквартирного будинку, керуючись ст.
52 Податкового кодексу України (далі -
Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Згідно із зверненням основним видом економічної діяльності Товариства за КВЕД визначено 81.10 "Комплексне обслуговування об'єктів". Товариство є суб'єктом господарської діяльності, яке відповідно до укладених договорів із співвласниками багатоквартирного будинку забезпечує належне утримання, ремонт спільного майна багатоквартирного будинку, прибудинкової території, належні умови проживання та задоволення господарсько-побутових потреб. У випадку прийняття на зборах співвласників багатоквартирного будинку рішення про визнання Товариства управителем багатоквартирного будинку, а також рішення про відкриття банківського рахунку за окремим багатоквартирним будинком з метою накопичення коштів для проведення капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку, технічного переоснащення тощо Товариство зобов'язане буде здійснити нарахування внесків для формування ремонтного / резервного фонду співвласників багатоквартирного будинку та відкрити відповідні банківські рахунки для подальшого зарахування платежів та накопичувати на них кошти співвласників для здійснення закупівлі товарів / послуг на виконання рішення співвласників щодо закриття потреб поточного/капітального ремонту. Повідомляється, що зазначені кошти мають цільове призначення.
Враховуючи викладене вище, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких запитань:
1. Чи враховуються при визначенні об'єкта оподаткування податком на прибуток підприємств нараховані внески до ремонтного / резервного фонду Товариством за рішенням співвласників багатоквартирного будинку для накопичення коштів на реконструкцію, реставрацію, проведення капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку?
2. Чи можна визначати дохід в періоді на рівні понесених витрат на реконструкцію, реставрацію, проведення капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку за рішенням співвласників багатоквартирного будинку?
3. Чи визнаються об'єктом оподаткування податком на додану вартість нарахування внесків (надходження коштів) до ремонтного / резервного фонду Товариством для накопичення коштів на реконструкцію, реставрацію, проведення капітального ремонту, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку за рішенням співвласників?
4. Чи виникає у Товариства право на податковий кредит при придбані товарів / послуг за рахунок коштів накопичених на банківському рахунку, відкритому для виконання рішення зборів співвласників багатоквартирного будинку щодо проведення капітального ремонту, технічного переоснащення тощо?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, як встановлено п. 1.1 ст.
1 Кодексу, регулюються нормами цього Кодексу.
Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 ст.
5 Кодексу поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених ст. 1 Кодексу. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу. Інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
У цивільному законодавстві правові відносини, що виникають за договором управління майном, встановлено главою 70
Цивільного кодексу України (далі -
ЦКУ).
Так, відповідно до частини першої ст.
1029 ЦКУ за договором управління майном одна сторона (установник управління) передає другій стороні (управителеві) на певний строк майно в управління, а друга сторона зобов'язується за плату здійснювати від свого імені управління цим майном в інтересах установника управління або вказаної ним особи (вигодонабувача).
Згідно з частиною третьою ст.
1030 ЦКУ майно, передане в управління, має бути відокремлене від іншого майна установника управління та від майна управителя.
Майно, передане в управління, має обліковуватися в управителя на окремому балансі, і щодо нього ведеться окремий облік.
Частиною першою ст.
1032 ЦКУ визначено, що установником управління є власник майна.
Управитель, якщо це визначено договором про управління майном, є довірчим власником цього майна, яким він володіє, користується і розпоряджається відповідно до закону та договору управління майном. Договір про управління майном не тягне за собою переходу права власності до управителя на майно, передане в управління (частина п'ята ст.
1033 ЦКУ).
Отже, майно, передане в управління, має обліковуватися в управителя на окремому балансі, і щодо нього ведеться окремий облік, зокрема доходи, витрати, активи та зобов'язання, які виникають у процесі управління таким майном, управитель відображає на окремих рахунках, які не пов'язані з його діяльністю.
Управитель має право на плату, встановлену договором, а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв'язку з управлінням майном (частина перша ст.
1042 ЦКУ).
Порядок управління багатоквартирним будинком встановлено статтею
11 Закону №417.
Так, управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, що укладається згідно з типовим договором.
Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за рішенням зборів співвласників (загальних зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку) і згодою управителя та зазначається у договорі з управителем.
Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Як встановлено ст.
18 Закону №2189, управитель веде окремий облік доходів і витрат (облікову карту) щодо кожного багатоквартирного будинку, який перебуває в його управлінні, та забезпечує співвласникам багатоквартирного будинку вільний доступ до цієї інформації щодо їхнього будинку в порядку, передбаченому договором.
................Перейти до повного тексту