- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
30.12.2024 № 5951/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та в межах компетенції повідомляє наступне.
У своєму зверненні платник податків зазначив, що в процесі здійснення господарської діяльності укладає цивільно-правові договори по наданню послуг оренди ТОВ фізичними особами. Відповідно при нарахуванні (виплаті) таких доходів фізичним особам, ТОВ як податковий агент зобов’язаний утримати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Оскільки Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану", який набрав чинності з 01.12.2024, внесено, зокрема, зміни до розділу IV Кодексу та пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу (далі – Закон № 4015), платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
Приклад 1
У листопаді 2024 року ТОВ сплачено аванси за послуги оренди, що будуть надані фізичною особою у першому півріччі 2025 року.
На момент виплати вказаного авансу до 01.12.2024 ТОВ було утримано податок на доходи фізичних осіб та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка. Послуги будуть надані після набрання чинності Закону № 4015 (після 01.12.2024).
1. Чи правильно платник податків розуміє, що до доходів у вигляді виплат (авансів) фізичним особам до 01.12.2024 за послуги оренди, які будуть надані у першому півріччі 2025 року, слід застосовувати ставку військового збору 1,5 відсотка, і ТОВ не слід здійснювати перерахунок військового збору на момент надання послуг у першому півріччі 2025 року за новою ставкою військового збору 5 відсотків?
2. Якщо ж щодо виплачених фізичним особам до 01.12.2024 за цивільно-правовими договорами оренди ТОВ сум авансу, і утриманого військового збору за ставкою у розмірі 1,5 відсотка, ТОВ слід здійснювати перерахунок військового збору за новою ставкою у розмірі 5 відсотків, а майбутніх виплат за договором фізичній особі не буде здійснено ТОВ – то просимо повідомити:
2.1. З яких джерел слід утримати ТОВ різницю в 3,5 відсотка військового збору?
2.2. Як відобразити у Додатку 4 ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зі змінами, дохід у вигляді виплат (авансів) фізичним особам до 01.12.2024 за послуги оренди і утриманий військовий збір за ставкою 1,5 відсотка, і нарахування за надані послуги проведені після 01.12.2024?
Приклад 2
ТОВ сплатила до 01.12.2024 фізичній особі 30 відсотків авансу за послуги оренди, що будуть надані фізичною особою у грудні 2024 року (акт буде датовано 31.12.2024). З нарахованого доходу до 01.12.2024 було утримано військовий збір 1,5 відсотка. У грудні 2024 року ТОВ слід доплатити решту 70 відсотків авансу за послуги оренди за грудень 2024 року.
При доплаті ТОВ решти 70 відсотків авансу за послуги оренди за грудень 2024 року, чи повинні утримувати військовий збір за ставкою у розмірі 5 відсотків і якщо так, то з якої частини: тільки від решти 70 відсотків доплати чи від всієї суми акту?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).
Пунктом 19-1.1 ст. 19-1 Кодексу передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів установлених цим Кодексом, а також надають індивідуальні податкові консультації з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до підпункту 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Пунктом 164.2 статті 164 Кодексу визначено перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 Кодексу).
................Перейти до повного тексту