- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
18.11.2024 № 5288/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у своєму зверненні повідомив що, є фізичною особою – підприємцем, з (…) перебував на спрощеній системі оподаткування третьої групи без сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ).
(…) Головного управління ДПС у (…) проведено камеральну перевірку щодо порушення платником єдиного податку вимог перебування на спрощеній системі оподаткування, за результатами якої складено акт за № (…).
(…) платником єдиного податку отримано від Головного управління ДПС у (…) рішення від (…) № (…), яким анульовано реєстрацію платника єдиного податку третьої групи з 01.10.2024, в зв’язку з порушенням платником єдиного податку вимог, встановлених п.п. 291.5 ст. 291 Кодексу.
(…) платником податків направлена позовна заява до (…) з метою скасування рішення Головного управління ДПС у (…) від (…) № (…), результатом розгляду якої є ухвала про відкриття провадження від (…) по справі № (…).
Платник податку просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи зупиняється дія рішення у зв’язку із зверненням до суду?
2. З якої дати має відбутись переведення на загальну систему оподаткування?
3. З якої дати платник податків має зареєструватись платником ПДВ?
4. Які, можливо, податкові наслідки виникають у платника податків за період з дати анулювання статусу платника єдиного податку третьої групи до дати реєстрації платником ПДВ?
З 01.01.2022 набрав чинності Закон України від 16 грудня 2020 року № 1089-IX "Про електронні комунікації" (далі – Закон № 1089), яким передбачено, що оператор і є постачальником при постачанні електронних комунікаційних послуг.
Так, згідно з п. 70 ст. 2 Закону № 1089 оператор електронних комунікацій (оператор) – це суб’єкт господарювання, який володіє, здійснює експлуатацію та управління електронними комунікаційними мережами та/або пов’язаними засобами.
У разі постачання електронних комунікаційних мереж оператор вважається також постачальником електронних комунікаційних мереж.
У разі постачання електронних комунікаційних послуг оператор вважається також постачальником електронних комунікаційних послуг.
При цьому п. 87 ст. 2 Закону № 1089 визначено, що постачальник електронних комунікаційних послуг – це суб’єкт господарювання, який надає та/або має право надавати електронні комунікаційні послуги на власних мережах та/або на мережах інших постачальників електронних комунікаційних послуг.
Одночасно зауважуємо, що на відміну від попереднього Закону України від 18 листопада 2003 року № 1280-IV "Про телекомунікації" (діяв до 01.01.2022), який розділяв зазначені поняття, але також визначав окремо поняття "провайдер телекомунікацій" (суб’єкт господарювання, який має право на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій без права на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку).
Щодо питань першого та другого
Статтею 19-1 Кодексу визначено перелік функцій контролюючих органів, в тому числі функції проведення перевірок.
Так, п. 75.1 ст. 75 Кодексу передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Кодексу камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних системи обліку даних реєстраторів розрахункових операцій.
Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 Кодексу.
Згідно з п. 76.1 ст. 76 Кодексу камеральна перевірка проводиться особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.
Відповідно до п. 291.5 ст. 291 Кодексу визначено перелік видів діяльності, здійснення яких не дає права на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, зокрема:
не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи суб’єкти господарювання, зокрема, фізичні особи – підприємці, які здійснюють, діяльність з надання послуг пошти (крім кур’єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв’язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв’язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв’язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв’язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж (п.п 8 п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу).
Згідно з копією акту камеральної перевірки, наданого Вами до звернення, контролюючим органом було встановлено порушення п.п. 291.5.1 п. 291.5 ст. 291 Кодексу, а саме здійснення видів діяльності за КВЕД 61.10 "Діяльність у сфері проводного електрозв’язку", 61.20 "Діяльність у сфері безпроводового електрозв’язку".
Відповідно до абзацу першого п. 299.11 ст. 299 Кодексу у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої – третьої груп вимог, встановлених главою 1 розділу XIV Кодексу, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.
Таким чином, платники податків – фізичні особи – підприємці, які в рамках надання послуг у сфері електронних комунікацій здійснюють технічне обслуговування та експлуатацію відповідних мереж, у тому числі надають доступ до таких мереж не мають права застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
................Перейти до повного тексту