1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
15.11.2024 № 5261/ІПК/99-00-12-01-02 ІПК
Державна податкова служба України за результатами розгляду запита щодо здійснення розрахункових операцій на програмному реєстраторі розрахункових операцій (далі – ПРРО) з використанням електронної печатки Товариства та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство повідомляє, що здійснює діяльність з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет на підставі отриманої ліцензії. Товариство приймає кошти в якості поповнення гравцями клієнтських ігрових рахунків (внесення депозиту), що є "Платою за право участі в азартній грі", здійснює виплату виграшу та повернення внесених коштів (рефанд) гравцям.
Такі операції здійснюються у безготівковій формі виключно за допомогою сервісів банківських/фінансових установ щодо переказів коштів. Після здійснення операції засобами ПРРО формується фіскальний чек. Такі операції здійснюються безперервно на постійній основі протягом доби кожного дня.
Враховуючи викладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Якщо Товариство здійснює розрахункові операції безперервно на постійній основі протягом доби кожного дня через власний вебсайт та при цьому формування та надсилання фіскальних чеків, Z-звітів, відкриття та закриття зміни здійснюється в автоматичному режимі програмними засобами ПРРО, чи має право Товариство використовувати електронну печатку суб’єкта господарювання при роботі з ПРРО без залучення касира або особи, на яку покладено обов’язки касира?
2. Як заповнюється повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО (далі – повідомлення № 5-ПРРО), якщо Товариство використовує при роботі з ПРРО електронну печатку суб’єкта господарювання без залучення касира або особи, на яку покладено обов’язки касира?
Щодо питання 1 повідомляємо.
Відносини у сфері надання електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації регулюються Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" (далі – Закон № 2155).
Компрометація особистого ключа у розумінні Закону № 2155 – будь-яка подія, що призвела або може призвести до несанкціонованого доступу до особистого ключа (пункт 33 частини 1 статті 1 Закону № 2155).
Згідно з частиною другою статті 12 Закону № 2155 користувачі електронних довірчих послуг зобов’язані, зокрема, забезпечувати конфіденційність та неможливість доступу інших осіб до особистого ключа та не використовувати особистий ключ у разі його компрометації, а також у разі скасування або блокування сертифіката відкритого ключа.
Правові відносини у сфері застосування ПРРО встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі – Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Законом № 265 створено правові підстави для застосування ПРРО суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг), операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, операції з приймання готівки для виконання платіжних операцій, крім операцій з оптової та/або роздрібної торгівлі пальним.
Абзацом четвертим пункту 7 статті 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які використовують ПРРО, повинні передавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких ПРРО.
Порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій та ПРРО до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, по дротових або бездротових каналах зв’язку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, на базі технології, розробленої Національним банком України, або з використанням кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної позначки часу з дотриманням вимог Закону № 2155 та/або інших дозволених в Україні засобів захисту інформації, передбачених законодавством. При цьому застосування удосконаленого електронного підпису та/або удосконаленої електронної печатки є достатнім для застосування в ПРРО (абзац шостий пункту 7 статті 3 Закону № 265).

................
Перейти до повного тексту