1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


Державна податкова служба України
Індивідуальна податкова консультація
07.11.2024 № 5156/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення ( ) щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
У зверненні платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію для розуміння особливостей ведення операцій пов’язаних з купівлею-продажем криптовалюти (віртуальних активів).
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. За якою ставкою має оподатковуватись дохід, отриманий від операцій пов’язаних з купівлею-продажем криптовалют (віртуальних активів)?
2. За якою ставкою оподатковується дохід, отриманий від операцій пов’язаних з купівлею-продажем криптовалют (віртуальних активів) на платформі Binance?
3. Чи впливає ставка платформи Binance на оподаткування доходу, отриманого від операцій пов’язаних з купівлею-продажем криптовалют (віртуальних активів)?
4. Чи можливо, враховуючи практику Європейського суду з прав людини, справа ( ), та законопроект ( ), застосовувати до оподаткування операцій пов’язаних з купівлею-продажем криптовалют (віртуальних активів)?
Верховною Радою України 17 лютого 2022 року було прийнято Закон України № 2074-ІХ "Про віртуальні активи" (далі – Закон № 2074), який регулюватиме правовідносини, що виникають у зв’язку з оборотом віртуальних активів в Україні, визначатиме права та обов’язки учасників ринку віртуальних активів, засади державної політики у сфері обороту віртуальних активів.
Водночас положення Закону № 2074 наберуть чинності з дня набрання чинності законом України про внесення змін до Кодексу щодо особливостей оподаткування операцій з віртуальними активами, але не раніше дня опублікування такого Закону.
Наразі Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики за участі Міністерства фінансів України, Міністерства цифрової трансформації України, ДПС та представниками бізнес-спільноти опрацьовуються зміни до Кодексу в частині оподаткування операцій з віртуальними активами.
Таким чином, оскільки Державна податкова служба України у своїй діяльності керується положеннями Кодексу, то регулювання оподаткування діяльності платників податків з віртуальними активами (криптоактивами) можливе лише у разі визначення в Україні правового статусу віртуальних активів (криптоактивів) та внесення відповідних змін до Кодексу.
Разом з тим відповідно до п. 22.1 ст. 22 Кодексу об’єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об’єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов’язує виникнення у платника податкового обов’язку.
При цьому податковий обов’язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими Кодекс пов’язує сплату ним податку (п. 37.2 ст. 37 Кодексу).
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом ІV Кодексу, згідно з п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування резидента є, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід та іноземні
доходи – це доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України.
При цьому оподаткування іноземних доходів встановлено п. 170.11
ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. 170.11.1 якого у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу, крім:
а) доходів, визначених підпунктом 167.5.4 пункту 167.5 статті 167 цього Кодексу, що оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. 167.5.4 п. 167.5

................
Перейти до повного тексту