1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


Державна податкова служба України
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
21.10.2024 № 4924/ІПК/99-00-21-01-01 ІПК
Державна податкова служба України за результатом розгляду звернення Товариства щодо окремих питань подання податкової звітності під час дії воєнного стану в Україні в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації полягає в складності застосування окремих положень податкового законодавства та у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових обов’язків.
Як зазначено у зверненні, директор та одночасно засновник
Товариства відбуває на військову службу у зв'язку з мобілізацією в особливий період. Станом на 14 серпня 2024 року найманих працівників на підприємстві немає, оскільки ведення діяльності під час його відсутності наразі неможливе у зв'язку з нерегулярними замовленнями. Товариство не має можливості утримувати штат найманих працівників з гідною оплатою їх праці. Обрати довірену особу, передати їй право підпису та представлення інтересів Товариства для подачі звітності на час відсутності не встигли.
З огляду на викладене, платник податків просить надати роз’яснення з наступних питань:
1. Яким документом зафіксувати факт та повідомити органи ДПС, що господарська діяльність підприємства не ведеться?
2. Як звітувати до органів ДПС під час перебування директора Товариства у лавах ЗСУ по таких податках як податок на додану вартість, єдиний соціальний внесок, податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, податку на прибуток підприємств та подавати фінансову звітність?
Щодо питань 1 – 2
Податковим кодексом України (далі – Кодекс) тимчасово установлено, що на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про введення воєнного стану в Україні", справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69
підрозділу 10 розділу XX Кодексу.
Зокрема, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу в разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, та переліки документів на підтвердження затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 (далі – Порядок), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25 серпня
2022 року за № 967/38303.
Підстави неможливості виконання платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов’язків (у тому числі обов’язків податкових агентів) визначені у пункті 1 розділу ІІ Порядку.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІ Порядку до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, які на дату набрання чинності Порядком (06.09.2022) мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов'язків, застосовуються такі правила.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов'язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає не пізніше 30 вересня
2022 року заяву про відсутність такої можливості разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені переліком документів для юридичної особи до контролюючого органу в порядку, передбаченому пунктом 8 розділу II Порядку.
Заява має містити, зокрема:
повне найменування платника податків згідно з реєстраційними документами або прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) платника податків;
код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер;
податкову адресу платника податків;
найменування контролюючого органу, до якого подається заява;
дату подання заяви;
чітке та стисле обґрунтування підстав для підтвердження неможливості виконання платником податків податкових обов’язків з посиланням на документальне підтвердження викладених фактів;

................
Перейти до повного тексту