1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
11.10.2024 № 4791/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК
Щодо визначення дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо визначення дати виникнення податкових зобов’язань з ПДВ та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.
Як викладено у зверненні, Товариство – платник ПДВ здійснює виробництво безпілотних систем вітчизняного виробництва (далі – Продукція) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2023 року № 256 "Про реалізацію експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва" (далі – Постанова № 256). Продукція виготовляється на замовлення Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (далі – ДССЗЗУ), про що укладено відповідний контракт. Оплата замовлення відбувається за рахунок бюджетних коштів, які перераховуються ДССЗЗУ на рахунок Товариства, відкритий а органі Державної казначейської служби України. З цього ж рахунку Товариство перераховує кошти постачальникам за комплектуючі для виробництва Продукції.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1) чи має право підприємство – постачальник при постачанні Товариству комплектуючих для виробництва Продукції застосовувати касовий метод обліку, чи зобов’язане реєструвати податкову накладну за правилом "першої події" (на дату отримання коштів або відвантаження комплектуючих);
2) чи є спеціальні положення у законодавстві, які передбачають можливість застосування касового методу податкового обліку у разі здійснення розрахунків через третіх осіб, зокрема у рамках оборонних замовлень?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).
Відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, звітування про їх виконання та контролю за дотриманням бюджетного законодавства, регулюються Бюджетним кодексом України (далі –
БКУ).
Бюджетні кошти (кошти бюджету) – це належні відповідно до законодавства надходження бюджету та витрати бюджету (пункт 11 частини першої статті 2 БКУ). Під витратами бюджету розуміються видатки бюджету, надання кредитів з бюджету, погашення боргу та розміщення бюджетних коштів на депозитах, придбання цінних паперів. Водночас видатки бюджету – кошти, спрямовані на виконання бюджетних програм, передбачених відповідним бюджетом.
На основі відомчої класифікації видатків та кредитування бюджету Казначейство України складає та веде єдиний реєстр розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів. Головні розпорядники бюджетних коштів визначають мережу розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням вимог щодо формування єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів і одержувачів бюджетних коштів та даних такого реєстру (частина третя статті 10 розділу I БКУ).
Відповідно до пункту 10 Порядку реалізації експериментального проекту щодо здійснення оборонних закупівель безпілотних систем, засобів радіоелектронної боротьби та активних засобів протидії технічним розвідкам вітчизняного виробництва, затвердженого Постановою № 256, попередня оплата за державними контрактами (договорами) на виготовлення та поставку безпілотних систем та їх складових частин та/або засобів радіоелектронної боротьби (їх складових частин) та/або активних засобів протидії технічним розвідкам (їх складових частин) (в тому числі партіями) здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів вітчизняним виконавцям державних контрактів (договорів) на небюджетні рахунки, відкриті на їх ім'я в органах Державної казначейської служби України у встановленому законодавством порядку, з подальшим використанням зазначених коштів вітчизняними виконавцями державних контрактів (договорів) з таких рахунків виключно на цілі, визначені державними контрактами (договорами). Для здійснення платежів з небюджетного рахунка виконавці державного контракту (договору) надають органам Державної казначейської служби України платіжну інструкцію із зазначенням реквізитів державного контракту (договору) та копію договору на закупівлю товарів, робіт і послуг, на виконання якого проводиться платіж.
Відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.06.2012 № 758, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.07.2012 за № 1206/21518, бюджетні рахунки – рахунки, які відкриваються в органах Державної казначейської служби України для забезпечення казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів.
Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами – рахунки для здійснення операцій з бюджетними асигнуваннями, передбаченими на виконання відповідних програм і заходів у державному та місцевих бюджетах, які відкриваються розпорядникам бюджетних коштів та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів. Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами поділяються на особові рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів місцевих бюджетів, реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, рахунки одержувачів бюджетних коштів, рахунки для обліку операцій по загальнодержавних видатках та кредитуванню, рахунки для обліку операцій з міжбюджетними трансфертами.
Небюджетні рахунки – рахунки, які відкриваються органами Державної казначейської служби України у випадках, передбачених законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, розпорядникам бюджетних коштів та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів, підприємствам, установам, організаціям та фізичним особам – підприємцям за операціями, що не належать до операцій з виконання бюджетів.

................
Перейти до повного тексту