- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
23.09.2024 № 4560/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК |
Роздрібна та оптова торгівля алкоголем і тютюновими виробами: що змінилося?
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі - Товариство) щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно форми розрахунків при продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та стосовно місць зберігання тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, керуючись статтею
52 Податкового кодексу України (далі -
Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство зазначає, що здійснює діяльність з роздрібної торгівлі алкогольними напоями, в т. ч. за допомогою власного вебсайту, та має ліцензії на роздрібну торгівлю тютюновими виробами та алкогольними напоями; ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додавання спирту); ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями - сидром та перрі (без додавання спирту).
Враховуючи зазначене Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
Щодо форми розрахунків при продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів:
1.1 Чи має право Товариство проводити розрахунки під час електронної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, електронними сигаретами, заправними контейнерами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пристроями для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, таким чином:
шляхом здійснення кінцевими споживачами при отриманні вказаного товару, оплати готівкою або у безготівковій формі (за допомогою електронних платіжних засобів, в т. ч. банківських карток чи їх реквізитів) безпосередньо в касах (відділення) або електронних застосунках надавачів платіжних послуг (банки, небанківські установи, оператори поштового зв'язку);
шляхом здійснення оплати за вказані/товари кінцевим споживачем на вебсайті Товариства за допомогою електронних платіжних засобів, у т. ч. банківських карток або їх реквізитів;
шляхом здійснення оплати за вказаний товар кінцевим споживачем за допомогою електронних платіжних засобів, у т. ч. банківських карток, при доставці товару кур'єрами - співробітниками Товариства?
1.2 Чи має право Товариство при здійсненні електронної торгівлі приймати розрахунки за алкогольні напої, тютюнові вироби, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристроях для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, шляхом здійснення оплати готівковими коштами безпосередньо кур'єру - співробітнику Товариства з наступним оприбуткуванням таких коштів у касі Товариства та зарахуванням на поточний рахунок Товариства?
1.3 Чи має право кінцевий споживач здійснювати розрахунки за алкогольні напої, тютюнові вироби, електронні сигарети, заправні контейнери, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, пристроях для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, що придбані онлайн, шляхом використання карток, емітованих іноземними банками?
Щодо місць зберігання тютюнової продукції:
2.1 Чи зобов'язане Товариство за наявності у нього ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, яке здійснює зберігання тютюнової продукції у місцях роздрібної торгівлі за адресами, що вказані у ліцензії на роздрібну торгівлю, дотримуватися вимоги щодо встановлення і безперервного функціонування цілодобової системи відеоспостереження згідно зі ст.
21 Закону України від 18.06.2024 №3817 ІХ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі -
Закон №3817) у зазначених місцях роздрібної торгівлі?
2.2 Чи зобов'язане Товариство, у випадку отримання ним ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами та/або ліцензії на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, уносити до Єдиного реєстру місць зберігання місце зберігання тютюнової продукції для оптової торгівлі, якщо Товариство вже має ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та адреса місця зберігання для оптової торгівлі збігається з адресою місця роздрібної торгівлі тютюновою продукцією, вказаною у ліцензії на право роздрібної торгівлі?
2.3 Чи зобов'язане Товариство у випадку отримання ним ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами та/або ліцензії на право оптової торгівлі рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, дотримуватися вимоги ст.
21 Закону №3817 щодо встановлення і безперервного функціонування цілодобової системи відеоспостереження в місцях зберігання для оптової торгівлі, якщо Товариство вже має ліцензію на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами та якщо адреси місць зберігання для оптової торгівлі збігаються з адресами місць роздрібної торгівлі тютюновою продукцією, вказаними у ліцензіях на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами?
Щодо питань 1.1, 1.2
Організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-комунікаційних систем та права і обов'язки учасників відносин у сфері електронної комерції визначає
Закон України від 3 вересня 2015 року №675 VIII "Про електронну комерцію" (далі -
Закон №675).
електронна торгівля - господарська діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із використанням інформаційно-комунікаційних систем (пункт 2 частини першої ст. 3 Закону №675);
інтернет-магазин - засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину (пункт 8 частини першої ст. 3 Закону №675).
Покупець (замовник, споживач) повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чека, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов'язку передати покупцеві товар (частина одинадцята ст.
11 Закону №675).
Дія
Закону №265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено статтею 3 цього Закону.
Встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО в інших законах, крім
Кодексу, не допускається.
Частиною 10 статті 71 розділу Х "Основи державної політики щодо споживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, використання електронних сигарет та пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння"
Закону №3817, який набрав чинності 27.07.2024, установлено, що особи, які здійснюють продаж алкогольних напоїв, тютюнових виробів, електронних сигарет, заправних контейнерів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння шляхом електронної торгівлі, зобов'язані забезпечити здійснення розрахунків за такими операціями виключно через рахунки, відкриті у надавачів платіжних послуг в Україні.
В Україні існує дві форми розрахунків - готівкова та безготівкова.
Готівкові розрахунки (розрахунки готівкою) - це платежі готівкою суб'єктів господарювання і фізичних осіб за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги) (підпункт 5 пункту 3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України 29 грудня 2017 року №148, зі змінами).
Таким чином, до безготівкових розрахунків можна віднести розрахунки, що не пов'язанні з отриманням готівки.
................Перейти до повного тексту