1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
05.08.2024 № 3975/ІПК/99-00-04-02-03/ІПК
Старі суми невідшкодованого ПДВ: чи чекати на гроші?
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо приведення у відповідність показників СЕА ПДВ, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Як викладено у зверненні, Товариством у 2008 - 2011 роках, до впровадження системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - СЕА ПДВ), у податкових деклараціях з ПДВ було задекларовано суми ПДВ до бюджетного відшкодування. Після підтвердження за рішенням суду у 2017 році права Товариства на бюджетне відшкодування суми ПДВ обліковувались в інтегрованій картці платника (далі - ІКП) як сума надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ.
Товариство скористалося правом використати частину надміру сплачених сум ПДВ, що обліковувались в ІКП, у рахунок сплати поточних зобов'язань з ПДВ, визначених за податковими деклараціями, як це передбачено пунктом 87.1 статті 87 Кодексу.
Разом з цим у подальшому за заявою, поданою Товариством у складі декларації, таку суму повернуто на поточний рахунок платника в установі банку з одночасним зменшенням на відповідну суму розміру суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу (далі - реєстраційна сума).
Як наслідок, відбулось "викривлення" (на думку платника) показників формули в СЕА ПДВ, зокрема безпідставне заниження показника (сумиПопРах) на суму близько ____ тис. грн, що наразі унеможливлює повернення поточного ПДВ у відповідній сумі, відшкодування якого згідно з положенням Кодексу має проводитися у межах реєстраційної суми в СЕА ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання:
чи передбачено чинним податковим законодавством України порядок та механізм приведення у відповідність показників СЕА ПДВ з фактичними обставинами та об'єктивними даними, які мали б бути, виходячи із дійсних господарських операцій? Якщо так, навести посилання на відповідні положення законодавства та описати порядок та процедуру проведення такого коригування.
Правові основи функціонування СЕА ПДВ регулюються статтею 200-1 Кодексу, пунктами 33, 34 і 34-1 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 №569 (далі - Порядок №569).
З урахуванням змін, унесених до Кодексу Законом від 28.12.2014 №71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", з 01.02.2015 року в тестовому режимі запроваджено СЕА ПДВ.
Показники формули, визначеної пунктом 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу, обраховуються з 1 липня 2015 року. Під час обрахунку показників сумиНаклОтр та сумиНаклВид також використовуються розрахунки коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, що підлягали наданню покупцям - платникам податку. Для обрахунку показників сумиНаклОтр, сумиНаклВид та сумиМитн використовуються документи (податкові накладні, розрахунки коригування, митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 року (абзац двадцять другий пунктом 200 1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу).
Відповідно до пункту 33 підрозділу 2 розділу XX Кодексу за вибором платника податку, який він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації, непогашені залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року:
а) або без проведення перевірок, передбачених статтею 200 розділу V Кодексу, збільшували реєстраційну суму, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення;
б) або підлягали поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року (пункт 33 підрозділу 2 розділу XX Кодексу).
Для реалізації норм Кодексу, що надавали можливість платникам ПДВ зарахувати суму залишків від'ємного значення, які виникли (були задекларовані) в звітних (податкових) періодах до 01.02.2015, було передбачено подання додатка 2 "Розрахунок суми залишку від'ємного значення попередніх податкових періодів до 01.02.2015" (далі - додаток 2) до податкової декларації з ПДВ, зокрема декларування сум від'ємного значення у відповідних полях додатка, до форми якого було внесено зміни Наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 №13 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за №102/26547.
Після завершення тестового режиму запровадження СЕА ПДВ, починаючи зі звітного періоду липень 2015 року подання заяв у складі податкової декларації щодо збільшення розміру реєстраційної суми на суму бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року та сум залишків від'ємного значення за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, а саме у додатку 2 до податкової декларації з ПДВ, не передбачено, тобто реалізація платниками податку зазначеної вище можливості була визначена протягом одного звітного періоду.
Відповідно до ІКС ДПС, Товариство не скористалось вибором щодо можливості подання додатка 2 у складі податкової декларації з ПДВ, та відповідно не було задекларовано бюджетне відшкодування / від'ємне значення для його перенесення до СЕА ПДВ.

................
Перейти до повного тексту