- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Індивідуальна податкова консультація
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
18.06.2024 № 3292/ІПК/17-00-07-05-07 |
Чи треба застосовувати РРО в інтернет-торгівлі?
Головним управлінням ДПС у Рівненській області розглянуто звернення платника податків щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань необхідності застосування РРО у господарській діяльності та в межах повноважень повідомляється таке.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що перебуває на спрощеній системі оподаткування другої групи, види діяльності: роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет (47.91); інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (47.19); інші види роздрібної торгівлі поза магазинами (47.99); оптова торгівля одягом і взуттям (46.42); оптова торгівля текстильними товарами (46.41); виробництво іншого одягу й аксесуарів (14.19); виробництво іншого верхнього одягу (14.13); виробництво робочого одягу (14.12); виробництво інших текстильних виробів, н.в.і.у.(13.99).
Враховуючи викладене вище, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1. Чи станом на 04.05.2024 у нього виникає обов'язок здійснювати господарську діяльність виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (у т. ч. програмного) як фізична особа - Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи у випадку здійснення розрахунків клієнтів з власного карткового рахунку на розрахунковий рахунок LiqPay (еквайринг-сервіс), "НОВА ПОШТА" (NovaPay) тощо, котре в свою чергу здійснює переказ суми коштів (у т. ч. від декількох оплат одним загальним платежем) з власного розрахункового банківського рахунку на розрахунковий банківський рахунок Підприємця?
2. Чи станом на 04.05.2024 у нього виникає обов'язок здійснювати господарську діяльність виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (у т. ч. програмного) як фізична особа - Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи у випадку здійснення розрахунків клієнтів з власного карткового рахунку через мобільні додатки Privat24, Monobank тощо на розрахунковий рахунок (не картковий) Підприємця?
3. Чи станом на 04.05.2024 у нього виникає обов'язок здійснювати господарську діяльність виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (у т. ч. програмного) як фізична особа - Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи у випадку продажу товарів власного виробництва (одягу та аксесуарів, який самостійно виготовляє)?
4. Чи станом на 04.05.2024 у нього виникає обов'язок здійснювати господарську діяльність виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (у т. ч. програмного) як фізична особа- Підприємець - платник єдиного податку 2-ї групи у випадку, якщо в місці отримання товарів операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (видача товару на складі Підприємця)?
5. Чи станом на 04.05.2024 наявні максимально допустимі суми доходу (та які) платника єдиного податку 2, 3 груп, при досягненні якого є обов'язковим застосування реєстратора розрахункових операцій/програмного реєстратора?
Перед наданням відповіді на поставлені податковому органу питання звертаємо увагу Підприємця, що підпунктом 14.1.172-1 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація, це роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Пунктом 52.1 статті 52 Кодексу передбачено, що за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити, зокрема, зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).
Також, звернення не розкриває суті здійснюваних ним операцій з продажу товарів, наявних способів доставки товарів та розрахунків з покупцями, алгоритму взаємодії з контрагентами, задіяними у здійсненні таких операцій, що є ключовим для визначення кола обов'язків у сфері здійснення розрахунків.
Звертаємо увагу, що наявність того чи іншого КВЕДу само по собі не спричиняє жодних правових наслідків, не є визначальним не тільки для обов'язку застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО), а й для створення інших прав та обов'язків, є лише статистичним інструментом для впорядкування економічної інформації.
Такий підхід Підприємця до оформлення запиту унеможливлює надання вичерпної індивідуальної податкової консультації щодо порушених ним питань, тому консультація надається з урахуванням загальних норм законодавства.
Звертаємо увагу Підприємця, що терміни платіжного, поточного та розрахункового рахунків наведено у пункті 3 розділу І Інструкції про порядок відкриття та закриття рахунків користувачам надавачами платіжних послуг з обслуговування рахунків, затвердженої
постановою Національного банку України від 29.07.2022 №162.
З огляду на термінологію визначення рахунків повідомляємо, що розрахунковий рахунок відкривається банком небанківському надавачу платіжних послуг, фінансовій установі, а Підприємець відповідно може мати лише платіжні та/або поточні рахунки.
Враховуючи те, що всі питання звернення містять дату, на яку Підприємець просить надати роз'яснення щодо наявності у нього обов'язку застосовування РРО/ПРРО, інформуємо, що за загальними правилами такий обов'язок виник у фізичних осіб - підприємців - платників єдиного податку другої групи ще з 01.01.2022.
Щодо посилання у зверненні на пункт 14 статті
9 Закону №265 слід зазначити, що відповідно до звернення Підприємець здійснює діяльність у сфері торгівлі товарами, водночас, право не застосовувати РРО/ПРРО, надане пунктом 14 статті 9 Закону №265, поширюється виключно на надання послуг та не поширюється на продаж товарів і як результат, не може бути використане Підприємцем.
Правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом №265 та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання. Встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.
Дія Закону №265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено статтею
3 такого Закону.
Відповідь на питання 1.
Відповідно до пункту 2 статті
3 Закону №265 суб'єкти господарювання зобов'язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій, QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
................Перейти до повного тексту