1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Індивідуальна податкова консультація


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
12.06.2024 № 3197/ІПК/99-00-21-03-02/ІПК
Щодо особливостей застосування пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ
Державна податкова служба України розглянула звернення щодо особливостей застосування пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі - ПКУ) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ, повідомляє.
Як зазначено у зверненні, основним видом діяльності Товариства є механічне оброблення металевих виробів (КВЕД 25.62).
Товариством укладено з державним підприємством - Покупцем договір, згідно з яким Товариство виготовляє Товар, що класифікується у товарній позиції 9306 90 10 00 згідно з УКТ ЗЕД. Підставою для укладення договору є державний контракт на поставку товарів оборонного призначення між Міністерством оборони України та Покупцем.
З огляду на викладене Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1) за якими критеріями визначаються контракти, які відповідають формулюванню "державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель"?
2) чи повинно Товариство (як підрядник/субпідрядник) нараховувати податкові зобов'язання у разі постачання товарів, що підпадають під дію пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, якщо договір укладено між Товариством та підприємствами, які уклали державні контракти з оборонних закупівель (з Міністерством оборони України)?
3) чи повинно Товариство (як підрядник/субпідрядник) нараховувати податкові зобов'язання у разі постачання товарів, що підпадають під дію пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, якщо договір укладено між Товариством та Міністерством оборони України?
4) у разі якщо Товариство повинно нараховувати податкові зобов'язання у разі постачання товарів за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель, яке підпадає під дію пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, як використати зареєстровані податкові накладні від постачальників?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).
Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Щодо питання 1
Правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України від 17 липня 2020 року №808-IX "Про оборонні закупівлі" (далі - Закон №808).
Згідно з пунктами 2, 10, 17, 28 та 29 частини першої статті 1 розділу І Закону №808:
виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець державного контракту (договору) - суб'єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності або іноземний суб'єкт господарювання (інша іноземна юридична особа) чи об'єднання юридичних осіб, з якими укладено державний контракт (договір) за результатами проведення закупівель, визначених Законом №808;
державні замовники у сфері оборони (далі - державні замовники) - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України;
державний контракт (договір) (далі - державний контракт (договір)) - угода, укладена у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
співвиконавці/субпідрядники - суб'єкти господарювання незалежно від їх форми власності, іноземні суб'єкти господарювання, які залучаються виконавцями державних контрактів (договорів) на підставі договорів, у тому числі зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання укладених із державним замовником державних контрактів (договорів);
товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв'язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп'ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 розділу І Закону №808, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

................
Перейти до повного тексту