1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Роз"яснення


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
РОЗ'ЯСНЕННЯ
від 22.04.2024
Електронна трудова книжка: відповідаємо на актуальні запитання
Що таке електронна трудова книжка?
Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов'язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів. Також сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому - автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.
За Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" (від 05.02.2021 №1217-IX), у працівників і роботодавців є п'ять років для оцифрування трудових книжок - до 10 червня 2026 року. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник.
Де знайти електронну трудову книжку?
Оцифрована трудова книжка зберігається в особистому кабінеті на порталі https://portal.pfu.gov.ua. Щоб зайти на портал, потрібно авторизуватися зручним для вас способом: за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або Bank ID.
Якщо ви найманий працівник. Щоб перевірити записи про ваші трудові відносини, слід обрати у меню зліва розділ "Електронна трудова книжка". Додати скан-копії документів або створити електронний запис, до якого додаються скановані копії документів, на підставі яких створюється запис, можна у розділі "Комунікації з ПФУ" (пункт "Відомості про трудові відносини".
Якщо ви роботодавець. Щоб внести дані про найманого працівника, оберіть розділ "Відомості про трудові відносини робітника". Тут ви можете завантажити скан-копії паперових документів.
Увага! В електронній трудовій книжці наразі є дані за основним місцем роботи починаючи з 2004 року. Якщо ваша трудова діяльність почалася раніше, ви можете додати інформацію про це особисто, надіславши скановані копії документів.
На вебпорталі ПФУ страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року, що пов'язано з ухваленням Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", який запровадив поняття "страховий стаж". До цього стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.2004 здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів.

................
Перейти до повного тексту